Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door DeTut »

Kan me goed voorstellen dat je hiermee zit. En verstandig om er toch al over na te denken nog voor het zover is, zodat je niet 'in het heetst vd strijd die afweging moet maken.' Als het zo zou zijn dat hij echt super beroerd is en je denkt/weet dat een extra reis hem alleen zou kwellen, dan kan ik me voorstellen dat je hem daar zou laten inslapen. Als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat toch thuis inslapen de voorkeur geniet. Het zal dan vooral voor jullie zelf een steun zijn , om zijn laatste momenten in de thuis kring te herinneren. Wij hebben de laatste 4 katten allemaal thuis laten gaan en ben er nog elke dag 'blij' om. De beelden van je lieverd in zijn eigen mandje of op schoot of met andere kat erbij, voor hem een troost dat dit dan zijn laatste beelden zouden zijn maar zeker ook voor jullie zelf.
Of het zin heeft de andere kater naar kliniek te nemen, kun je het best zelf bepalen: is die ander daar relaxed genoeg voor of zou die gaan stressen.. heeft de patiënt er echt steun aan...of vinden ze elkaar misschien raar vanwege het vreemde klijniekluchtje. Mijn kat heeft de ander die van de d.a. kwam wel eens aangevallen vanwege de vreemde lucht, leek hem niet te herkennen..
Nou heel verhaal, hoop dat je er iets aan hebt. Maar hoop nog meer dat dit niet nodig blijkt en je lieverd hier bovenop komt!
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kytumymo »

Ik heb het sinds 2012 thuis laten doen, maar ze waren dan ook thuis. Ik persoonlijk zou geen katten mee naar een kliniek nemen, denk niet dat het daar doordringt. Vaak zijn katten al wat verder en hebben ze al een soort van afscheid genomen van een zieke kat. Hier deden ze op Moreeke geen van 3en wat uit toen ze overleden was. Kan hij het nog aan om naar huis te gaan om afscheid te nemen dan zou ik dat doen.

Maar is voorbarig, hopen dat dat allemaal niet van toepassing is. Er staat nu een echt kaarsje aan.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Douraque »

Heel veel sterkte Sansan. Ik duim voor een goede afloop. En goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Een andere optie zou nog kunnen zijn Kovu daar in laten slapen en dan de anderen thuis afscheid laten nemen.
Maar hopelijk is dat niet nodig.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Yes.. zoveel keuzes!

Dierenarts was er nu en belde ons.
Ze kreeg kopstoten en knuffels ;) en hij had een enorm volle blaas. Dus ze kijkt nog ff tien minuten of hij gaat plassen. Alleen eten ging nog niet echt dus ze heeft hem 1/8e mirtazapine gegeven. Hopelijk oké, aangezien hij daar heftig op kan reageren (wij geven zelf een kruimel)

De nierfaler-ervaringsdeskundigen hier: de nierwaardes zijn niet torenhoog. Echter wordt er gezegd dat dat helemaal niet zo positief hoeft te zijn want alles wat verhoogd is is verhoogd en zal dus kwa toxinen nog steeds kwaad doen. Het hoeft als het verslechterd niet te stijgen kwa waardes. Is dat jullie ervaring?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Dat is wel mooi dat hij toch kopstoten en knuffeltjes geeft.
Dat niet eten is ergens ook wel begrijpelijk, benauwd zijn en buikpijn, misselijk zijn helpen daar niet mee.

Ik schrijf hier ook even het antwoord op je vraag.

Dat is niet mijn ervaring, alleen weet ik natuurlijk niet hoe dat zit met deze combinatie.
Er is veel meer gaande bij Kovu.
Maar bij alle 3 mijn nierfaal katten waren de waarden op het laatst een stuk hoger.
Nu is wel alleen Mickey echt aan Nierfalen gestorven, die had echt giga hoge waarden op het laatst.
De rest is uiteindelijk aan iets anders overleden.

Maar misschien is de ervaring bij anderen anders,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Hij heeft wat gegeten. Ze gaan nu onderzoeken doen en dan hebben we half 12 afspraak met de dierenarts en aansluitend natuurlijk onze vriend plat knuffelen. We wilden hem graag zien stipt om half 9 maar we wachten op hun advies toch even tot straks.

De andere praktijk/dierenartsen hebben nog niet gebeld. Echt super triest. We wachten vandaag nog even, ik verwacht echt wel een belletje..
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kytumymo »

Hopelijk krijg je positief nieuws en geniet van de knuffelsessie.

Vervelend hè, als ze niets laten horen, doet toch wat met je. Maar ik zou proberen het los te laten want hij is in goede handen en de zorgen kosten vaak al energie genoeg.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Sansan »

Zou nog erger zijn als we zonder communicatie de rekening op de mat krijgen. Je bent er toch allemaal voor het dier!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kytumymo »

Tegenwoordig is niet alles meer zo vanzelfsprekend. Toen ik de dierenarts mailde dat het vertrouwen weg was en ik een andere dierenarts ging zoeken had ik mss toch een reactie verwacht in de zin: waar ben je ontevreden over, kunnen we het bespreekbaar maken. Maar er kwam niets. Vind het best hard. Ze heeft toch met een andere kat 10 maanden de deur plat gelopen hier. Maar aan de andere kant is het ook een soort bewijs voor mij dat ik de juiste beslissing heb genomen. En voila, binnen 2 uur lijkt het probleem te zijn 'opgelost'.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Anne »

Ik ben het hele weekend al aan het duimen, kon wel meelezen maar niet reageren. Hopelijk nu goed nieuws en op naar een spoedig herstel!! Groot gelijk dat je weg bent gegaan bij de vorige da, waardeloos als er geen nazorg is.
Hoe gaat het nu? duim duim
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Synemios »

Fijn dat hij gegeten heeft, ik ben benieuwd wat er verder uit komt.

Even een belletje is wel het minste wat ze kunnen doen, al is het alleen al om te vragen hoe het nu met Kovu gaat.
Zou schandalig zijn als ze nu wel een rekening sturen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door DeTut »

Hoe is het Sansan?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door Kytumymo »

Ben ik ook heel benieuwd naar.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Chronisch nierfalen of gevolg nierbekken/blaas

Bericht door DeTut »

Er is een reden dat Sansan even niet post. We wachten af tot ze zich meldt en blijven aan haar denken
bescherm de dieren tegen de beesten...
Plaats reactie