Aanschaf kitten na overlijden broertje

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Fabie123
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2019 00:06

Aanschaf kitten na overlijden broertje

Bericht door Fabie123 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar zou graag de mening van (ervaren) katten liefhebbers horen.

In juni heb ik twee kittens gekocht (broertjes). Helaas is een van de twee kittens anderhalve maand geleden overleden aan fip. Ook de ander (George) was goed ziek en is na twee weken en heel veel stress beter geworden.

Het katje wat is overleden had een vrij dominant karakter t.o.v. van zijn George. Na overlijden leek george ook wat meer los te komen en uit zijn schulp te kruipen, echter zou dit ook kunnen komen omdat hij niet meer ziek was.

Ik twijfel nu enorm of het voor George leuker is om een nieuw maatje te zoeken. Hij komt wat verveeld over en miauwt heel veel meer dan dat hij voorheen deed, zeker wanneer ik in een andere kamer ben. Ook slaapt en ligt hij een stuk meer. Ik heb het idee dat hij moeite heeft met alleen spelen.

Ik vind het enorm lastig inschatten omdat George een gevoelige en timide kat is, die nu hij alleen is uit zijn schulp is gekomen.

Ik ben ontzettend bang dat het plaatsen van een kitten bij hem er voor zorgt dat hij weer terug in zijn schulp kruipt.

Heeft misschien iemand ooit in een soort gelijke situatie gezeten ? Of heeft er iemand tips/advies

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Aanschaf kitten na overlijden broertje

Bericht door Zotvanpoezen »

George is nog jong. Als je een rustig kitten vind (geen wildebras, dus ;-) ) zou het moeten lukken, denk ik.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanschaf kitten na overlijden broertje

Bericht door Anne »

Ja dat is een goed idee, op zoek naar een rustige kitten (hopelijk bestaan die :-P ) zodat George niet teveel word onderdrukt
Gecondoleerd nog, wat vervelend om zo jong al een kitten te moeten verliezen.
Goed idee om gezelschap voor George te zoeken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Fabie123
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2019 00:06

Re: Aanschaf kitten na overlijden broertje

Bericht door Fabie123 »

Bedankt voor jullie snelle antwoord. Ik heb ondertussen een heel leuk vriendje gevonden George. Een katertje van 12 weken uit het asiel. Ik heb ze 24 uur apart gehouden en vervolgens bij elkaar gelaten. Ze waren na een paar uur dikke vrienden en zelfs onafscheidelijk.

George is er enorm van opgeknapt.

Groetjes,

Fabienne
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aanschaf kitten na overlijden broertje

Bericht door Anne »

Super!!!
Dus je hebt nu twee Georges? ;-) :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie