Voeding en diarree noorse boskat kittens

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frodo-en-Gimli
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2019 22:58

Voeding en diarree noorse boskat kittens

Bericht door Frodo-en-Gimli »

Ik lees me al twee weken suf over voeding en wat nu het beste is.
We hebben sinds twee weken twee noorse boskatkittens, nu 15 weken. Bij de fokker kregen ze brokjes van Royal Canin voor kittens, en af en toe gekookte kipfilet of koolvis.
De eerste week dat ze hier waren gaf ik alleen die brokjes, ze kunnen hier de hele dag van eten (zoals bij de fokker). We hadden ook twee proefzakjes van royal canin kitten natvoer. Hier heb ik een beetje van gegeven, maar dat leek wel diarree / zachte ontlasting op te leveren. De fokker had al gezegd dat noorse boskatten gevoelig zijn voor natvoeding en dan snel diarree kunnen krijgen. Hebben hier meer noorse boskat eigenaren hier ervaring mee? Ik heb dus in die eerste week naast de brokjes niks meer geprobeerd qua voeding, op een beetje koolvis en kip na dan.

Maar ja, ik heb toch niet zo’n goed gevoel bij de royal canin brokjes, en inmiddels weet ik dat er veel betere opties zijn. En dat brokjes ook niet alles zijn.
Ik meng nu de rc brokjes met purizon kitten brokjes ( al vinden ze rc lekkerder zo te zien) en sinds vrijdag geef ik rond 18:00 uur en later op de avond nog een beetje natvoer van animonda carny kitten. (1 blikje van 200 gram verdeeld tussen de 2 kittens, op 2 verschillende momenten) Dit vinden ze heerlijk. De ontlasting leek wel beter, alleen nu net was er eentje weer behoorlijk aan de diarree. Als het van die animonda kwam was dat toch al eerder gebeurd lijkt me?

Wat ik dus nu geef is: brokjes rc en purizon gemengd, dit staat de hele dag, soms gekookte kip (1 keer in de week), en dan die animonda carny kitten, 2 kleine porties, vroeg en laat in de avond. Heel af en toe nog een cosma snoepje.
Doe ik iets fout vraag ik me af. Toch meteen weer zorgen, ze zijn allebei al aan de diarree geweest, en altijd zachte ontlasting, nu leek het beter, raakt er toch weer eentje aan de diarree.

Ze drinken overigens wel goed, slapen goed, en zijn zeer, maar dan ook zeer actief!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
SimoneeM
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2019 09:30

Re: Voeding en diarree noorse boskat kittens

Bericht door SimoneeM »

Animonda staat er wel een beetje om bekend diarree te kunnen geven. Hoor dat van veel mensen.

Als je voer gaat wijzigen zou ik dat stap voor stap doen, dus eerst rustig over naar Purizon en dan daarna langzaam (echt langzaam, dus echt met minibeetje beginnen) natvoer toevoegen.

Wat overigens vaak wonderen doet voor ontlasting is ipv natvoer, vers vlees voeren (kvv, zoals Carnibest, Barfmenu).

Succes, het is altijd even een zoektocht! :)
NatasjavE
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2018 08:35

Re: Voeding en diarree noorse boskat kittens

Bericht door NatasjavE »

Hier bij mijn Noortjes ook diarree op de animonda. Mijn HTKer overigens ook. Gewoon langzaam overgewent maar nee. Twee weken lol van gehad. :cry:

Hier nu “gewoon” op de RC droog + nat en soms de Almo’s Nature. Dat gaat prima.
Plaats reactie