Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Sansan »

Liever drie dagen, maar als het een ochtend en avond is kan het wel.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Oké, top. Als dat lukt doe ik dat maar als het maandag nog lukt spoel ik er wel 1 weg :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Sansan »

Waarom 1 wegspoelen?

En de poep in de koelkast bewaren maar dat hebben ze je vast geadviseerd.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Is de 2e keer dat ik dit moet doen. Maar in mijn berging vriest het bijna dus daar staat ie van vandaag. En als ik er morgenvroeg en morgenavond toevallig 1 kan vangen en maandag ook, dan doe ik die van morgenavond wel weg, dan is het netjes 3 dagen. Gezien ze gister niet heeft gepoept is het kort dag.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Even over dat braken,
Lizzy braakt ook niet elke dag en toch heeft zij last van een alvleesklierontsteking en dat kan in combinatie met oa een allergie.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Gister nieuwe zak RC binnen gekregen en van de punten Cosma gevriesdroogde kip meebesteld. Ik was stout en heb Diba 3 stukjes gegeven, zoals ze me aankeek en maar high fives bleef geven, kon wel janken en gunde haar de hele buis wel. Maar ze was flink aan de race vannacht. Van het begin af aan denk ik dat het kip is waar ze slecht op reageert, vond dit ook een heftige reactie op 3 van die stukjes (als het daardoor komt tenminste...). De dag ervoor had ze per ongeluk natvoer (kalkoen) van Tut gehad en was er niets aan de hand (niets veranderd).
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Die snackjes zijn ideaal om te kijken of er een reactie komt.
Ik heb dat met Luna ook wel gedaan, die reageert wat maag/ darmen betreft binnen een kwartier.
Ik zou zeggen misschien ook eens de anderen proberen over een tijdje.
Je hebt ze in allerlei diersoorten.

Luna kan wel tegen de witvis en tonijn, maar niet tegen de zalm, rund, kip, eend,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Je zou denken dat zo'n simpel wit stukje gedroogd vlees niets doet (en bewijs heb ik natuurlijk niet, ze heeft regelmatig ontlasting schommelingen zonder voor mij aantoonbare rede). Maar ze genoot er enorm van, vind dat dus echt wel zielig hoe ze me naar mijn idee smeekte voor meer. De arme schat. Hoop zo dat er snel verduidelijking komt en dat ze weer meer mag hebben. Ik heb morgen een hele drukke dag, dierenarts is daar nog tussen 'gedrukt' maar heb vast even tijd om haar eerste reactie op Diba te melden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Je hebt van die proefpakketten bij zooplus met meerdere smaakjes voor weinig van Cosma.
Als er dan iets tussen zit waar ze het goed op doet is ze nog gelukkiger.
Ze vinden ze hier ook erg lekker.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Oké, dan gaan die de volgende bestelling mee. Bedankt voor de tip! Paar jaar geleden moest geen van de katten de kip hebben. Nu alleen Tut niet.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Cliënt belde of ik uurtje later kom, dan wordt het straks helemaal haasten. En vond 2 slappe poepjes op de bak, beide van Diba of ook 1 van Tut. Daar heb je het al. Gister maar 1, maar wel waar ik bij stond. Dus heb van zaterdag en zondag 1 en zonder grit. 'Uitlokken' werkte vandaag niet, blijkbaar zijn ze vannacht op de bak geweest. Straks nog maar een keer proberen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Dierenarts is weg. Nagekeken, alles was in zoverre goed (temperatuur etc). Ontlasting is mee. Eerst nog een keer een giardia test, krijg ik vandaag de uitslag al van. Als die weer negatief is wordt de ontlasting opgestuurd voor verder uitgebreid onderzoek. Andere voeding is ter sprake gekomen, maar een andere RC (even vergeten welke. Gastro Intestinal?). Maar voor nu nog even niets veranderen tot er meer bekend is. Als er niets uitkomt wordt het een lange weg. Maar dat klinkt erg negatief, maar wil op alles voorbereid zijn.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Hartharthartstikke positief op giardia. Ben ik blij? Jazeker! Eindelijk!
Eindelijk iets waar ik echt mee aan de slag kan. Leuk? Nee, maar als dit alles is is het op te lossen.

Morgen gaat mijn zus de kuurtjes ophalen voor alle 3 katten.

:edance:
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Zo, weer even bijgekomen. Heb 1 1/2 uur lopen huilen na het telefoontje. Denk stress die eruit kwam en van geluk. Geluk dat het waarschijnlijk opgelost wordt nu.

Dierenarts zei eerst 5 dagen Metrobac 14 dagen niets en weer 5 dagen Metrobac. Later zei ze Metrazol, is dat hetzelfde?
Nu lees je op internet zoveel verhalen dat ik twijfel of die 14 dagen pauze niet te lang zijn. Maar de dierenarts zegt dat het op die manier altijd goed gaat maar dat je sowieso na 6 weken nog een keer moet testen. We weten allemaal dat dierenartsen het ook niet altijd bij het rechte eind hebben, wat is jullie ervaring? Sommigen doen 5 dagen medicatie, 5 dagen pauze, 5 dagen medicatie. Normaal gesproken doe je gewoon wat je dierenarts je zegt, maar ik ben bang dat die 14 dagen pauze te lang is. Maar ik heb er geen verstand van en zij waarschijnlijk wel.

Vorige dierenarts moest de test opsturen, was €50 en negatief.
Nieuwe dierenarts kon het in haar eigen kliniek testen €27, binnen 2 uur de uitslag en 'hartstikke positief'. Zo positief dat ze heel besmettelijk is zei ze. Gelukkig hebben de andere 2 het in ieder geval niet geuit qua ontlasting.

Ik weet dat die giardia testen niet altijd betrouwbaar zijn, maar kan hartstikke positief dan toch negatief uitvallen? Het blijkt.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Rik »

Kytumymo schreef: 25 nov 2019 17:32 Hartharthartstikke positief op giardia. Ben ik blij? Jazeker! Eindelijk!
YIKES. Terwijl die andere test dus negatief was.

Ik had het al gezegd hè :)
Rik schreef: 04 okt 2019 13:10 Is er maar één keer getest op giardia? Met hoeveel dagen ontlasting? Het zou een false negatief kunnen zijn. Is er ook getest op e-coli en al het andere?
Dan ben je al vanaf juni aan het klungelen en dan is het er nu eindelijk uit.
Fijn dat je een nieuwe DA hebt :) :edance:

Niet alle katten hebben last van Giardia. Het zijn katten vooral katten met een wat zwakker immuunsysteem die er last van hebben.

Ja, 14 dagen rustperiode lijkt mij ook lang. Maar gelukkig heb ik er geen ervaring mee. Op barfplaats had ik ooit gelezen dat de kuur met panacur dan het beste 5-10 dg / 5 dg rust / 5-10 dg (e.v. nogmaals / 5 dg rust / 5-10 dg). En geven tot 2 dagen nadat de diarree vastere vorm heeft maar nooit meer dan 10 dagen. Maar misschien is dat met Metrabac (bevat metronidazol als werkende stof) anders is.

Misschien nu deze keer gewoon volgen wat de DA zegt (die heeft dus wel ervaring met de Metrabac) en als het dan niet werkt kun je later altijd nog de andere kuur volgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie