Nog gedacht maar spijt van kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Nog gedacht maar spijt van kittens

Bericht door Kytumymo »

Ik 'ken' iemand die al 3 keer een kitten heeft aangeschaft en iedere keer bleek weer dat ze er echt niet tegen kon. Daarvoor had ze een volwassen kat uit het asiel, dat ging prima. Bij de aanschaf van het derde kitten (in 8 jaar tijd) zei ze dat ze er nu wel tegen kon, inmiddels een gezin dus ze hoefde het niet meer alleen te doen. Maar na 5 maanden was de stress zo hoog opgelopen dat het hele gezin tegen het plafond zat. Gelukkig zijn alle kittens goed terecht gekomen, maar ik denk dat sommige mensen niet tegen het drukke van kittens kunnen en als de ergernis eenmaal in het hoofd zit wordt het alleen maar erger, het maakt dan niet meer uit. Je zou je dan zelfs kunnen gaan storen een een lief spinnend katje. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Hopelijk vinden ze een fijn huis en krijg je snel je hoofd weer rustig.

Afgelopen zomer had ik een loge. Mijn eigen kitten is enorm rustig maar de loge niet. Ze braken samen het hele huis af, en maar achter elkaar aan en blind voor alles wat op hun race route lag. Ik wist dat het maar 8 dagen zou duren dus hoefde de focus ook niet anders te leggen. Maar anders had ik ze waarschijnlijk een paar keer per dag op een kamer gezet met speelgoed en ze daar lekker met z'n twee laten spelen. Ik ben hoe dan ook altijd blij dat ze weer volwassen zijn. Kitten is schattig, maar kan ook veel energie kosten.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nog gedacht maar spijt van kittens

Bericht door Rik »

Fijn dat het besproken is. Jammer natuurlijk dat ze weggaan maar in jullie geval dus het beste.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Marieke80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 nov 2019 16:05

Re: Nog gedacht maar spijt van kittens

Bericht door Marieke80 »

Het is inderdaad het beste. Mijn gezondheid laat het momenteel ook niet goed.
We hebben al een goed huis gevonden, bij gezin die al eerder 2 kittens hebben gehad en ook nog eens in klein dorp wonen waar ze in grote tuin ed later buiten kunnen spelen.
Denk dat ze het daar heel fijn gaan hebben.

Ze zijn nog week bij ons, kinderen rustig afscheid laten nemen (zou zelf zo snel mogelijk willen, wordt alleen maar moeilijker maar dat was niet haalbaar)
Het zal nog wel de nodige tranen gaan kosten maar voor mij (en mijn man is het er ook mee eens) voelt het goed zo.
Plaats reactie