De bank en onze kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Jua
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2019 14:27

De bank en onze kittens

Bericht door Jua »

Sinds een paar dagen hele lieve knuffelige kittens.
Bewust ook 2 genomen zodat ze elkaar hebben en ook kunnen vermaken.
En dat doen ze, er wordt wild gerent, op elkaar gesprongen etc etc.
Voorkeur op de bank (lees leuning, achterkant, zij kant etc)

1 reden waarom wij twijfelende aan kittens/katten was onze bank.
We hebben geen giga dure bank maar zijn er wel erg blij en zuinig op.
Van te voren wisten we natuurlijk dat katten een bank graag gebruiken om te krabben maar dat het zo erg zou zijn....

Onze stoffen bank staat los in de woonkamer dus okk de achterkant is in trek om in omhoog te klimmen. Hangen ze met de nagels als bergbeklimmers aan.
Of ze gaan met zijn 2en op de leuning of achterkant uitgebreid stoeien... Uiteraard ook incl nagels.

We hebben een krappaal die we aantrekkelijk proberen te maken en op de bank zelf fleecedekens maar dus niet aan achterkant enzo. Dat lukt niet.
Ze mogen van ons wel liggen bij ons op de bank maar willen dus niet dat ze hem als klimparadijs gebruiken.

Is dat überhaupt af te leren.
Zeggen nu steeds duidelijk nee en halen ze weg.
(al dan niet bij krappaal)
Maar dat lijkt helemaal niks te doen... Ze zitten (lees hangen) continu erin en aan.

Las van afweerspray maar kan ik nergens vinden. En helpt dat wel?

Maar gewoon bij neerleggen?
Vroeger ook kat gehad die als kitten kwam maar die heeft nooit zo gedaan....
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: De bank en onze kittens

Bericht door Rik »

Jua schreef: 13 nov 2019 13:20 Is dat überhaupt af te leren.
Ach ja... wat heet afleren...
Je zult ze een stuk of 1000 keer er vanaf moeten halen voordat ze een beetje door hebben dat het niet de bedoeling is. Maar zolang je consequent blijft, leren ze het wel. Maar het blijven katten... :)

In ieder geval is een echt grote krabpaal wel belangrijk. Eentje waar ze dus echt in kunnen sjeesen. Niet wat je vaak ziet een 50 cm en dan een plankje en weer 50 cm. Want daar kun je niet echt inhangen.

Dekens op de bank heb ik ook. Yuna ligt er vaak graag op om dan haar nagels uit te strekken. En vroeger was het ook een lol om achter de stoel/bank, onder het loshangende kleed, de nagels in de bank te zetten. Je kunt proberen daar wat aluminiumfolie onder te doen. Op zich is er niet zo heel veel nodig om het onaantrekkelijk te maken (zolang ze maar een andere optie hebben).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: De bank en onze kittens

Bericht door Anne »

Hier ook een kleine rondlopen die meent te mogen krabben aan de stoel e.d. en als we dat zien halen we hem weg onder een duidelijk afkeurende NEE en brengen hem naar de krabpaal waar ik met mijn handen om zijn voorpootjes krabbewegingen maak. Hopelijk komt de boodschap ooit over :grin:
Verder eens met Rik
Hier ook kleden op de bank, is ook een reden dat we geen nieuwe bank gaan kopen, we vervangen liever de kleden
Wat je nog kan proberen is de achterkant van de bank met sinasschillen in te wrijven, hier houden ze niet zo van
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jua
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2019 14:27

Re: De bank en onze kittens

Bericht door Jua »

Sinaassvhillen dus?

Alufolie vinden ze tot nu toe ook al leuk...... Haha dat schoot niet op.
Heb blijkbaar vroeger geluk gehad met onze kat en onze buren en mijn broer ook met hun jatten. Geen van allen deden dit zo erg
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: De bank en onze kittens

Bericht door nellebel »

Onze nieuwe bank was drie weken interessant, nu niet meer gelukkig. Dekentjes werken bij ons niet want tikkertje en verstoppertje onder de dekens lokt nog meer uit. Keep of is een spray die je op een tissue kunt doen en op de bank leggen. Of het helpt weet ik niet. Ik heb het gekocht maar gelukkig was het niet nodig. Nieuwigheid was er snel af. Heb ik bij de dierenwinkel gekocht.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: De bank en onze kittens

Bericht door Zotvanpoezen »

Klinkt misschien overdreven, maar ik heb tegen alle hoeken van de voormalige populaire "klauterbanken" een zelfgemaakte krabpaal staan. En het werkt :grin:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie