Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Tut (10) heeft epilepsie wat met de Phenoral eigenlijk altijd wel goed gaat.
Maar de afgelopen dagen eet en drinkt ze veel en ik heb haar net gewogen. Het oude gewicht was rond de 2.20 en nu was het 2.34 kg.

Nu kwam ik vanmorgen beneden, rondom en op de mat allemaal plukken haar en ik dacht dat ze gebraakt had. Maar toen ik dichterbij kwam was het een grote drol én volgens mij ook urine. Direct opgeruimd, kleed in de was en gedweild. Komt Diba net beneden, die ruikt op de plek waar ik het kleed heb weggehaald én gedweild (allang droog).

Ik heb er buikpijn van en ben misselijk van de zenuwen. Wat is hier nu weer aan de hand? Heeft ze gewoon een epileptische aanval gehad, ook gezien alle plukken haar. Ze heeft nooit wat laten lopen en nooit overal plukken haar, dit is nieuw. Of is er meer aan de hand, gezien het vele eten en drinken. Ze is dus ook aangekomen. Daarbuiten merk ik geen ander vreemd gedrag.

Ben gewoon helemaal uit m'n doen, durf niet eens de dierenarts te bellen omdat ik bang ben dat er weer iets goed mis is :-(
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik zou zeker wel de dierenarts bellen!
Ze heeft waarschijnlijk een heftige epilepsie aanval gehad, misschien getriggerd door een onderliggend gezondheidsprobleem. Een controle en bloed prikken geeft in dat geval meer duidelijkheid.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Weet je wat de dieremarts zegt: oude voer terug zetten en kijken hoe het gaat. wtf (sorry) dit kan toch niet!!!!

Wat heeft ze niet begrepen?

Oh trouwens, de aanvallen van Tut zijn normaal altijd minimaal. Ze probeert te lopen, verkrampt en valt om, of valt niet maar loopt heel voorzichtig (dronken) door, zoiets.
Laatst gewijzigd door Kytumymo op 12 nov 2019 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Sansan »

Andere arts bellen :)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Had nog een aanvulling gedaan hiernoven, maar heb 2 filmpjes. 1 is wat mislukt omdat inzoomen niet lukte

1: https://youtu.be/8HJqGSNGq30

2: https://youtu.be/uxWPIpNJkMg

Dat is wat ze normaal heeft. Niks heftigs, en al helemaal niet iets waarbij plukken haar in het rond vliegen. Er is ook 100% zeker geen ruzie geweest. Binnen gaat het er vaak wel wat harder aantoe omdat ze daar wegglijd op het laminaat (valt ze tegen dingen aan) of boven juist blijft vastzitten aan de vloerbedekking waardoor ze in de knoop raakt.

Ze ligt nu al uren op mijn hoofdkussen bij me op bed (ik ben nog niet beter).
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Heb haar net een beetje natvoer gegeven in berging. Na 15 minuten gekeken, was nog aan het eten (eet natvoer altijd traag). Na 25 minuten was ze er wel klaar mee.

Heb de dierenarts terug gemaild dat RC weghalen wel het laatste is wat in mij opkomt. Dat bij het vele drinken, de plukken haar, ontlasting en urine op de mat wel alle alarm bellen gaan rinkelen. Maar dat ik hier niet de dierenarts ben. Ik weet gewoon even niet wat ik er van moet zeggen, word boos en verdrietig tegelijk.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb de filmpjes bekeken. Ik wist niet dat een aanval er ook zo kon uitzien. Ik dacht dat het met bewustzijnverlies en schokken of spartelen gepaard ging met eventueel ontlastings en urineverlies. Tut ziet er wel zielig uit :-(
Die "dronken" toestand op het eerste filmpje heb ik ook al enkele keren bij Froufrou gezien. Bij haar duurde het wel minder lang. Dat pootje verkrampt opheffen zoals op het tweede filmpje deed Froufrou niet. Ze heeft FHS en neemt ook medicatie tegen epilepsie.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

De dierenarts zegt dat het epilepsie is en op internet noemen ook een paar dat het epilepsie is (ik weet niet of het klopt). Begin aan alles te twijfelen nu. Ben aan het rondbellen welke dierenarts in de buurt het beste is, mijn zus wil wel rijden. Ben nog niet echt wijzer, morgen maar heel vroeg verder met de zoektocht.
Dit was de druppel 'zet het oude voer maar terug'.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Zotvanpoezen schreef: 12 nov 2019 18:50 Ik heb de filmpjes bekeken. Ik wist niet dat een aanval er ook zo kon uitzien. Ik dacht dat het met bewustzijnverlies en schokken of spartelen gepaard ging met eventueel ontlastings en urineverlies. Tut ziet er wel zielig uit :-(
Die "dronken" toestand op het eerste filmpje heb ik ook al enkele keren bij Froufrou gezien. Bij haar duurde het wel minder lang. Dat pootje verkrampt opheffen zoals op het tweede filmpje deed Froufrou niet. Ze heeft FHS en neemt ook medicatie tegen epilepsie.

FHS is mogelijk ook een vorm van epilepsie. Tut krijgt overal kramp, soms haalt ze ook even geen adem. Het gebeurt ook wel eens als ze naast me zit en vindt het dan heerlijk dat ik haar goed vasthoudt. Dan gaat ze zachtjes trappelen en spinnen maar ondertussen voel je haar achterpoten en hoofd naar achteren trekken. 1 a 2 minuten en ze loopt weer rond. Soms blijft ze uren apathisch en veel drinken (dat zou het vreemde drinkgedrag van vandaag kunnen zijn. Bij waterbak weglopen, omdraaien en toch weer terug).
Dierenkliniek Zeddam heb ik horen vallen. Ken het zelf niet. Maar als ik ergens naartoe ga neem ik Tut en Diba beide mee want er lag gewoon plakpoep op de bak van Diba, na 5 dagen RC.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Dierenarts Doetinchem (zullen er wel meer zitten) en De Lamprei in 's Heerenberg zijn nu ook voorbij gekomen.

Tut heeft de afgelopen uren niet meer gegeten en gedronken. Het lijkt erop dat het eten en drinken met de vermoedelijke (zwaardere) aanval van vannacht te maken heeft gehad. Normaal valt mij alleen op dat ze naderhand veel eet en drinkt, niet vooraf.

Morgen weer verder met de dierenarts speurtocht, hopelijk vind ik iemand die ook graag met katten werkt. De andere dierenarts hier in mijn woonplaats werd niet aangeraden. Ik moet het eigenlijk doen met andermans ervaring en die zijn ook niet altijd vertrouwbaar (bijvoorbeeld vinden mensen de dierenarts die ik nu heb goed omdat ze zo lief was tijdens het enten. Daar kan ik niets mee, iedere dierenarts kan enten. Dit gaat even wat verder).
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Anne »

Ik heb ook nooit geweten dat epilepsie er zo ook uit kan zien.

Geef de moed met Diba niet op, er staat niet voor niets 6 weken voor bij een nieuwe dieetvoeding.
Ik denk dat de nieuwe da het zelfde tegen je zal zeggen, heb geduld
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Anne, de dierenarts zegt niet dat ik geduld moet hebben. Dus waar doel je op met ' zal hetzelfde zeggen'? De dierenarts heeft geen tijd, die zegt bar weinig. Kan niet bellen, kan niet komen, zegt dat ik het oude voer terug moet zetten omdat Tut een heftige aanval heeft gehad. De meeste info die ik heb komt van hier. Maar de knoop is doorgehakt, er komt een andere dierenarts die wél interesse toont en tijd heeft. Véél eerder moeten doen. Het is gewoon bizar dit. Ik lig al sinds gisteravond met Tut op bed omdat ze moet bijkomen, ze voelt zich het veiligste en meest op haar gemak als ik dicht bij haar ben. Het rare eet en drinkgedrag is over nu. Ik wacht tot ze weer helemaal is bijgetrokken en ga een keuze maken tussen 3 dierenartsen. Deze zware aanval zal ergens vandaan komen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Anne »

Ik denk dat als jij rustig mijn reactie terug leest best wel begrijpt wat ik bedoel
Mocht dat niet zo zijn, laat dan maar zitten

Ik reageerde vooral hier op
Dierenkliniek Zeddam heb ik horen vallen. Ken het zelf niet. Maar als ik ergens naartoe ga neem ik Tut en Diba beide mee want er lag gewoon plakpoep op de bak van Diba, na 5 dagen RC.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Ik wil gewoon dat Diba goed onderzocht wordt en niet na alleen 1 giardia test al op hypoallergeenvoer gezet wordt.
Ze is gewoon niet onderzocht omdat mijn dierenarts geen tijd had en toch zonder overleg ab voorschreef.
Er is hier ervaring dat als ze allergie hebben ze -soms al na 5 dagen betere ontlasting krijgen, Diba heeft dat na 8 dagen nog niet. Ik zeg niet dat ik vind dat het na 5 dagen dan maar goed moet zijn, maar dat ik gewoon goed onderzoek wil door een dierenarts die wel tijd heeft en zich erin verdiept.

Ik heb de dierenarts een nette mail gestuurd dat ik op zoek ga naar een andere dierenarts en ik haar het beste wens. Geen reactie.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Tut, vreemd gedrag (aanval gehad?)

Bericht door Kytumymo »

Inmiddels 1 dierenarts gemaild met een aantal vragen, de situatie van de katten, en waar ik naar opzoek ben.
De 3 die ik op het oog had ook nog onderling bekeken, ze leken veel overeen te komen en daaruit de gene gemaild die het beste bereikbaar is (i.v.m. drukte op de weg etc. Ben toch afhankelijk van mensen die werken). Voel me best vervelend over het feit dat ik de andere dierenarts vaarwel heb gezegd, maar het gaat om de gezondheid van mijn katten.

Tut houd ik goed in de gaten, ben er nog niet helemaal gerust op als ik weg moet. Hopelijk hoor ik snel wat van de dierenarts en voelt het goed.

Hoe pakken jullie dat aan als je beslist een andere dierenarts te zoeken. Ik vind het best ingewikkeld hoe ik het moet aanpakken. Mail/ bel je er 1, bel je er 3? Wat vraag je zoal?
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie