Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Voer binnen. Boven staan 2 bakjes en beneden ook. In beide zat nog heel ietsje PoN , in 1 bakje boven en 1 beneden heb ik de laatste brokjes in laten zitten en een paar RC door gedaan. Andere 2 bakjes alleen RC. Maar ze eten alle 3 de RC dus komt helemaal goed en de PoN kan een tijdje de kast in, nieuwe zak net niet opoen hoeven te maken. Op de RC zit altijd smaakgarantie (is me net gezegd), maar blijkbaar is het direct goedgekeurd. Ik ga even een paar dagen kijken of ze met 162 gram per dag rond komen, dat is wat ze samen mogen hebben. Als ze het daarmee redden weet ik ook precies wanneer het op is en wanneer ik weer (ruim op tijd) moet bestellen. Fingers crossed x

Er staat ook alweer 19kg voer in de schuur (Iams en GranataPet) dat opgehaald wordt.
Enige dat de komende maand(en) nog wordt bestelt is RC hypoallergeen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Anne »

Spannend he? Hier duurde het ongeveer 4a 5 dagen voordat ik verbetering zag in de ontlasting van Maxi
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Zo snel al? Hoop dat dat hier ook is. Moet alleen wennen aan de bleke kleur van de brokjes, de katten boeit het niet :-)

Weet niet wat er de afgelopen dagen met Diba is, ze wordt een hele andere kat. Lief (was ze al, maar anders, meer schattig) en aanhankelijk. Vandaag is het helemaal opvallend. Ze heeft zich sinds ik wakker werd al 3 keer letterlijk tegen me aan laten vallen om lekker dicht tegen me aan te liggen. En knuffelen zonder dat ze in paniek schiet. Heerlijk gewoon.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Allergie dat zich uit via diarree of braken zie ik ook meestal wel vrij snel verandering dus ik ga voor je duimen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Douraque »

Ik heb hetzelfde, die van mij heeft ook een voedselallergie/voedselintolerantie c.q. een auto immuunziekte.

En nu na de antiobiotica (stormygyl) heeft zij ook diarree. Komt mogelijk doordat haar natvoer nog niet hyperallergeen is. Maar ze is zo kieskeurig dat ze de merken die ik tot nu heb geprobeerd niet lust.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Synemios schreef: 08 nov 2019 19:30 Allergie dat zich uit via diarree of braken zie ik ook meestal wel vrij snel verandering dus ik ga voor je duimen.
Ik weet niet of het allergie of intolerantie is. Gezien de eerste (en enige) drol normaal was toen ze hier kwam. Ze is/ was een erg bang katje (voor mensen) en de verhuizing naar mij was misschien te heftig, ze schoot bij iedere beweging in de stress. Nog steeds likt ze bij stress haar neusje veel af. Hoop wel dat het voer hoe dan ook haar darmen tot rust brengt. De tijd zal het leren. Als het lange tijd goed gaat met dit voer en ik langzaam (heel langzaam) de PoN weer ga mengen, of dat dan goed gaat. Maar eerst dit, hoop zo voor haar dat het nu echt over gaat.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Ja dat weet ik dus ook niet, dat zul je eerst uit moeten vinden,
als het stress is dan maakt het niet uit of je wel of geen hypoallergeen voer geeft.

Ik heb er 2 die hetzelfde hebben als de kat van Douraque waarvan er 1 zowel reageert via de huid als dmv braken en diarree en dat laatste is sneller over dan de huidproblemen.
Daarbij heb ik 1 kat die gevoelig is voor sommig voedsel is maar dat is een stuk minder heftig.
Maar bij een autoimmuun ziekte speelt ook stress een negatieve rol.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Als het aan mij ligt is het verhaal hier afgelopen, ontlasting weer normaal en klaar.
Dromen moet je houden, toch? Eindelijk een beetje rust in mijn en de kattenlevens zou wel eens fijn zijn.
Is beter voor iedereen, dat gedokter is verschrikkelijk slopend. Mij heeft het behoorlijk uitgeput, jaar in jaar uit. Nu weer eens íets positiefs, en dat is er al. Die heerlijke knuffels van Diba zijn geweldig <3
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Zou wel heel fijn zijn inderdaad.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Diba komt nog meerdere keren per dag de keuken in rennen in de hoop dat ze natvoer krijgt. Inmiddels blijft ze niet meer wachten tot ik mijn potje koffie heb gegoten, ze geeft na een paar minuten al op en gaat weer wat anders doen.
Vanmorgen geen rare misvormde ontlasting meer gevonden. Misvormt in de zin van, de drol ziet er normaal uit maar is erg zacht, als ik er niet bij ben gaat ze erop staan en is het een plak (of misschien heeft ze er deze keer niet opgestaan). Mythos heeft het gemengde met PoN zo goed als op, het restje heb ik op zijn verstopplekje gezet. In alle bakjes zit nu alleen nog maar RC. Tut eet er erg veel van en drinkt ook erg veel, misschien omdat het nieuw is. Maar even goed in de gaten houden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Sansan »

Beter! Mocht het rustig blijven nu dan zou ik binnen de termijn van 6 weken RC hypo wel durven Hills ZD natvoer te geven hoor!
Is hier goedgegaan, RC hypo brok en Hills ZD nat
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

Ik houd het in gedachten. Ben heel benieuwd hoe het de komende dagen gaat. De ontlasting zou toch ook veel lichter moeten worden nu, gezien de bleke brokjes. Gisterochtend hebben ze nog de PoN gehad, dus zag qua kleur ook nog niets anders.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Anne »

Is hills zd ook hypoallergeen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Kytumymo »

ZD is ook hypoallergeen. Ik twijfelde tussen Hils en RC en aangezien ik meer ervaring heb met RC koos ik die.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Bericht door Synemios »

Dat is op zich allemaal al positief.
Z/D is hypoallergeen maar D/D niet.
Het is jammer dat RC geen hypoallergeen natvoer heeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie