Te weinig smaken.

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje ik zit hier met 2 katten die of rauw vlees zitten van dog meat (dan de katten varriant). Alleen ik zit met 1 probleem ze lusten alleen de beefmix, beefmix vis, gemalen kuiken en konijn hiervan maar ik denk dat dat te weinig smaken zijn om al hun voedingstoffen binnen te krijgen. Alleen de rest moeten ze niks van hebben ook niet al doe ik er natvoer doorheen en ook niet als ik er gekookt water over heen gooi.. ik wil ze wel graag er op houden omdat 1 van de 2 katten best wel mager was en blaasgruis heeft en sinds hij rauw vlees krijgt hij geen blaasgruis meer heeft en hij is al 0.6 kg aangekomen :grin: hopelijk heeft er iemand tips of weet iemand anders een goed merk waar hun katten wel dol op zijn wat ik kan proberen. (Barf tinlo lusten ze ook niet)
Alvast bedankt! :grin:

Groetjes Zenja!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Rik »

Sowieso is het verstandig om KVV merken af te wisselen. Omdat je van KVV niet echt goed kunt beoordelen wat precies de (kwaliteit van) ingrediënten zijn en soms ook onbekende verhoudingen is het altijd aan te raden om minimaal 2 merken KVV te geven. Hier krijgen ze KB Raw (de diermixen, nieuwe naam van Kiezebrink) en BARFmenu cattery. Tevens heb ik wel eens Alaska, BARFmenu diersoorten en Haaksbarf. Zie https://www.animalfoodexpress.nl/kvv/kv ... l?limit=75

De gemalen kuiken is toch niet van dogmeat? Die lijkt mij van KB Raw te zijn. Alleen hebben ze op de site van dogmeat niet veel andere soorten van KB Raw. En van konijn zie ik ook niets van dogmeat (want die is volgens mij Cats Nature).

Op welke site bestel je?
Of heb je een lokale winkel?

Overigens zou ik de eendagskuikens heel en rauw voeren. Hier zijn ze er helemaal dol op.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Dank je wel voor je reactie! :)
Ja het is van Cats nature em bestel het via dogmeat site. Ik ga eens even je link bekijken en misschien daar wat van bestellen! :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Rik »

Ik zie dat boven de €100 levering gratis is bij dogmeat. Dat is bij animalfoodexpress helaas wel anders. Standaard €9,95.

Is Tinlo trouwens niet BARFmenu? Die heb je dus als BARFmenu cattery en BARFmenu diersoortmixen.

Bij Welkoop hebben ze hier BARFmenu cattery 1kg worsten in de diepvries liggen (misschien bij jou ook).
Bij Pets Place hebben ze ook KVV voor katten (ik weet niet meer welk merk) maar geloof ik kleine verpakking (wat het weer duurder maakt).

Helaas hebben dierenwinkels wel vaak honden KVV liggen maar geen katten KVV op voorraad.
Hopelijk komt daar in de komende jaren wat verandering in.

Webwinkels:
www.animalfoodexpress.nl/kvv/kvv-voor-katten.html (heb ik ervaring mee)
www.dogmeat.nl
www.prooidier.nl
www.versvoer.nl
www.vriesvoer.nl
www.degomeat.nl
www.stolkpetfood.nl
www.gezondvers.nl/tinlo-barfmenu-compleet-doos
www.gelukkigdier.nl/p/4034/tinlo-barfme ... leet-10-kg

Merken:
KB Raw
Alaska (diersoortmixen)
BARFmenu (diersoortmixen en cattery)
Haaksbarf
Carnivoer
Bandit (bio en nierdieten)
Carnibest
Cats Nature

(even zo snel uit de vuist getikt want er zijn er misschien meer)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Helemaal top ik ga het even allemaal rustig doornemen! Heb net een 1kg worst van carnibest gehaald kijken of ze dat lusten wil namelijk me ragdoll kitten van 7 maanden er ook op hebben want die heeft last van diarree.. in het begin at ze het en toen had ze een mooie ontlasting maar nu moet ze er niks meer van hebben helaas maar ga het gewoon weer proberen :). Ik ga die van barf cattery misschien ook nog wel even bestellen misschien vinden ze die ook lekker en ik zal even op de site van animalfoodexpress kijken!
Dank je wel voor je reactie!
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Nou ik heb even gekeken op animalfoodexpress en ik heb van alles wat besteld om te proberen!! :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Rik »

Je, de diversiteit op animalfoodexpress is groot. Ik was erop gekomen omdat ik de eendagskuikens zocht en nergens in de buurt kon vinden. Die bestel ik dus altijd mee en ook de kippennekjes, sardientjes en sprotjes e.d. Wat 'groot' spul om af en toe eens te geven. Want zeker de kippennekjes en eendagskuikens zijn goed voor de tanden als ze die zo moeten verscheuren :)

En inderdaad van alles wat. Diversiteit is ook heel belangrijk om katten niet te kieskeurig te laten worden. Want als ze dat eenmaal zijn wordt het heel moeilijk.

Gisteravond toevallig ook weer een bestelling binnen gekregen. Ik bestel voor rond de €100/€110 incl. verzending per ongeveer 3 maanden voor 2 katten. Ik moest nog wel even achter het PostNL busje aanhollen omdat ie een zak met de 1Kg worsten vergeten was af te geven. Ging nét goed (hij zat halverwege de straat op zijn telefoon te kijken in de auto).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Ja klopt ze hadden veel dingen zag ik. Heb nu een kleine bestelling gedaan maar de vorige keer had ik ook rond de 100 euro besteld bij Cats nature, dus mochten er een paar in de smaak vallen dan sla ik groter in haha!
De worst van carnibest valt heel goed in de smaak bij me 2 katjes alleen de ragdoll moest er weer niks van hebben dus ga bij haar maar weer mengen met natvoer!
Ben benieuwd het voer van animalexpress komt volgende week dinsdag binnen dus we zullen zien!! :)
En dan had je zeker geluk met je zak met 1kg worsten, gelukkig stond hij dan nog halverwege de straat! :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Rik »

Ja, daar had ik inderdaad even geluk. Nu doen ze bij animalfoodexpress ook niet moeilijk hoor. Dus als iets niet aankomt, sturen ze het alsnog een keer op. Zo had ik vorig jaar (bij een vorige vervoerder van hun) een keer dat de spieringetjes grotendeels ontdooit waren. Dat zijn de hele kleine visjes (de sprotjes zijn groter). Daar heb ik gewoon een tegoedcode voor gekregen (van meer dan de waarde). En een half jaar geleden heb ik een keer een onvolledige bestelling ontvangen (ook misschien een zak vergeten af te geven door PostNL) en toen kreeg ik de keuze terugstorting of opnieuw versturen (zonder verzendkosten uiteraard). Dus mijn ervaring met hun is zeer goed.

Hopelijk zit er iets bij voor je Ragdoll. Hier is Yuna degene die heel kieskeurig is. Ze eet de diersoorten van KB Raw perfect. Maar bijvoorbeeld Alaska Rund/Kip lust ze niet. En (vette) vis KVV (ook van KB Raw) eet ze niet. Bono is een vuilnisbakje. Die eet alles :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Ooh dat is inderdaad wel netjes van ze dat je het terug krijgt, of geld terug! :)

En we zullen zien begin gewoon weer lekker te mengen met natvoer en veel afwisselen voor Lexa (ragdoll) want merk op slot dat ze haar brok niet meer wil dus dan geef ik haar natvoer, dan wil ze dat weer niet meer en dan lust ze haar brok weer :'). Dus misschien met afwisseling dat ze het opslot wel wil hebben haha!

Heb wel geluk dat de andere 2 Mews en Oliver het zelfde lekker vinden en ook het zelfde niet lekker vinden dus dan hoef ik niet te onthouden wie wat wil haha!
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Ik zit dus nu heel erg met lexa.. ik kan het kvv nergens mee mengen omdat ze van al het natvoer diarree krijgt en het natvoer van het speciale voer lust ze niet.. iemand een idee hoe ik haar dan kan overzetten. Gekookt water werkt ook niet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Rik »

Ik weet niet of je wat cosma snoepjes hebt?
(Tubes met gevriesdroogde stukjes vlees)
Die vinden ze hier heerlijk en zou je fijn kunnen kruimelen over het kvv.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Ik ga daar eens voor kijken dank je wel! ;)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Sansan »

Ben benieuwd of ze het lusten!
Mochten ze bij te weinig smaken blijven, kun je het ook gaan aanvullen met Carnizoo.
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Te weinig smaken.

Bericht door Zenja159 »

Ik laat het weten ik ga even kijken of ik die snoepjes ergens kan kopen. En anders bestel ik ze bij zooplus!
Plaats reactie