Verhuizen is eng!

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gilberts mom
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:34

Verhuizen is eng!

Bericht door Gilberts mom »

Dit moet mij even van het hart: ik ben net uit elkaar met mijn vriend waarmee ik samenwoon. Ik was heel erg bang dat hij onze kat Gilbert zou opeisen. Gelukkig zijn we tot een compromis gekomen: Gilbert mag bij mij blijven, maar we moeten het huis uit. Het is sowieso al lastig om op je eentje iets betaalbaar te vinden. Maar nu wil ik ook echt een tuin omdat Gilbert hier gewend is om in bomen te klimmen. Binnen verveelt hij zich snel. Ik maak me zoveel zorgen dat ik niet het juiste huis kan vinden en dat Gilbert sowieso ongelukkig wordt van de nieuwe locatie. Of erger nog, niet meer thuis komt omdat hij op zoek gaat naar zijn vorige thuis. Kan iemand mij een beetje gerust stellen? Ik hoor wel vaker dat katten verhuizen, maar loopt dat goed af? Ik vind het doodeng.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verhuizen is eng!

Bericht door pinguin »

Je zal Gilbert toch echt een paar weken binnen moeten houden. Ik zou mij eerder druk maken over het vinden van een huis dan de verhuizing van de kat.
Een groot balkon kan ook nog een optie mits er genoeg klim materiaal in staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Verhuizen is eng!

Bericht door Anne »

Als je je zoveel zorgen maakt waarom laat je Gilbert dan niet gewoon bij je ex, in zijn eigen huis? Dan kan hij gewoon naar buiten blijven gaan, in bomen klimmen e.d.
Ik snap wel dat je hem dan heel erg gaat missen maar als ik jouw verhaal zo hoor lijkt dat mij beter voor Gilbert, tenzij hij heel erg aan jou hangt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Verhuizen is eng!

Bericht door Kytumymo »

Wat bedoel je met 'We moeten het huis uit'? Jullie allemaal? Je ex ook?

Ik ben in mijn leven al 17 keer verhuisd, met de katten. Ik heb nooit een probleem ondervonden met de katten, of eigenlijk moet ik zeggen dat ik nooit heb gemerkt dat de katten het vervelend vonden. Maar...ik zet de tuin altijd af. Daar heb ik zoveel redenen voor. Ik wil niet dat ze onder een auto komen, spoorloos raken, gestolen worden, andere ongelukken, ziek worden, ik wil niet dat ze bij anderen de tuin bevuilen, et cetera. Ik kan nu de deur open zetten en check om de zoveel tijd of alles nog goed gaat.

Wat ik al wel een aantal keer ben tegengekomen op Insta is dat mensen hun kat een tuigje omdoen en ermee gaan wandelen in het bos. Ze laten ze in bomen klimmen, door de bladeren rennen. Misschien is dat te oefenen? Eerst binnen aan tuigje oefenen, dan in de tuin (als je die dan hebt).

Succes met de verhuizing en het wennen!
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie