Natte FIP? Ervaringen graag

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

We zijn gisteren onze kleine rode kater verloren aan FIP. Hij werd net geen 7 maanden. Tot de dag daarvoor, hadden de dierenartsen, die we zes maal bezochten in twee weken, het virus niet vernoemd en lieten ons in de veronderstelling dat hij een virus wel zou overleven. Gewoon uitzieken werd er gezegd. We zijn er zelf, de dag voordat hij stierf, achter gekomen door op het internet te zoeken en beseften meteen dat het om FIP ging en dat er geen kans was dat hij beter zou worden. Dat besef deed heel erg veel pijn. Ook al werd het als een virus gediagnosticeerd, ons klein katertje kreeg wel antibiotica. Twee verschillende kuren waar hij misselijk van werd, vocht onder zijn huid ingespoten, b12 omdat hij verzwakte, pijnstillers en koortsremmers. Uiteindelijk werd er een bloedtest gedaan, waarvan we de uitslag gisteravond zouden horen. We waren 's ochtends nog bij de dierenarts geweest en die wilde toch wachten op de bloeduitslag, die we in de namiddag te horen zouden krijgen. Van weken van koorts, was nu de temperatuur van ons kleine katertje van de een op de andere dag te laag. Pas toen we vroegen of het FIP was, gaf hij toe dat de kansen op overleving erg klein waren en dat hij FIP vermoedde. Hij deed een buikpunctie, maar daar kwam niets uit al stond zijn buikje bol. In afwachting van de uitkomst van de bloedtest gingen we naar huis. Ons katertje had het benauwd , wist niet meer hoe hij moest liggen van de pijn. We besloten hem in te laten slapen, maar voordat we konden gaan, was onze kleine, mooie kater overleden. FIP is een vreselijke ziekte en het was enorm pijnlijk om hem te zien stikken, terwijl hij stuipen kreeg. Zo'n kort leven. We hebben het er heel erg moeilijk mee.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door puksji »

Wat erg voor jullie :(
Ongelooflijk stom dat die dierenartsen niet aan fip dachten.

Veel sterkte
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

Dat maakt het zwaarder. Omdat ons de indruk werd gegeven, dat hij het zou redden. Als we niet zelf het FIP virus op het internet waren tegengekomen, de dag voor zijn overlijden, zou de schok nog groter geweest zijn. We hebben geen tijd gehad om ons er op voor te bereiden, ook was hij de laatste twee dagen erg verzwakt en wisten we dat het slecht met hem ging. We hebben erg veel spijt dat we niet tegen de dierenarts zijn ingegaan die de bloedtest wilde afwachten, om ons rode katertje die ochtend al in te laten slapen, omdat zijn dood diezelfde middag zo'n lijdensweg was. Ik hoop dat anderen die met FIP te maken krijgen iets aan onze ervaring hebben.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Rik »

Ja, helaas hebben meer mensen hier de ervaring dat ze met de da 'mee moeten denken'. Hij vermoedde dus ook al eerder fip. Dat kon hij dan ook het beste met de baasjes delen want anders is die schok inderdaad groot.

Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door nellebel »

Sterkte, heb zelf ook mijn kleine odie moeten laten gaan door fip. Gelukkig wel een adequate da die zelfs extra testen deed en me mee liet kijken. Onze odie was de kleinste uit het nestje bleek later, werd ook afgestoten door zijn oma, mogelijk ook een teken, maar de fip begon pas op te spelen na zijn castratie. Weerstand natuurlijk. Zijn buikje werd steeds boller. Pas de laatste dagen werd hij inactief en lusteloos.
Heel veel sterkte.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

Bedankt voor de reacties en steun. We zitten nu in de 'ik kan het niet geloven' fase. Toen we de da belden dat ons kleine rode katertje was overleden, vertelde hij dat de uitslag van de bloedtest al binnen was. Op dat moment hadden we niet de behoefte om te horen dat zijn nieren en lever ok waren, maar zijn eiwitgehalte hoog. Ook vertelde de da dat in Amerika er gezocht wordt naar een medicijn wat FIP kan genezen. Tot nu toe, vertelde hij, waren er katten genezen, maar een paar jaar later aan een andere ongeneeslijke ziekte wat mogelijk het resultaat was van de experimentele medicatie, overleden. Ook zie ik dat er een www.curefip.net bestaat. Ik weet niet wat ik daar van moet denken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Rik »

Ik zie inderdaad dat ze er behoorlijk mee bezig zijn. Maar allemaal nog experimenteel en niet echt 'legaal'. Het zou sowieso voor jullie kleine rode katertje te laat zijn geweest. Zo'n kuur schijnt ook even te duren. Je moet de natte FIP dan denk ik in een vroeg stadium zien te ontdekken waarna je zo'n kuur kunt starten. Zal ook wel even duren voordat het hier te krijgen is en betaalbaar is (want je bent zo €1.500 kwijt zonder garantie).

Natte FIP gaat gewoon zo ontzettend snel dat er (op dit moment) vrijwel nooit wat aan te doen is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Anne »

Wat verschrikkelijk. Ik wil jullie veel sterkte toewensen in deze verdrietige tijd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Synemios »

Wat erg, heel veel sterkte
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

We komen net terug van de da. Onze 8 jarige poes, waarbij ons kleine rode katertje warmte en bescherming zocht, en die buiten de FIP risico groep zou moeten vallen, heeft een opgeblazen buik. Bij de buikpunctie kwam er weinig vocht uit. Het was te geel voor vochtstuwing en wat dik, maar niet geel genoeg of draderig voor duidelijkheid FIP. Maar ze heeft wel koorts en is wat lusteloos. Ze heeft antibiotica, prednison, een koortsverlagend middel, vitaminen en cortisol gehad. Maar de da geeft haar maar 50% kans. Vijf maanden geleden hebben we onze oude kater, die de mooie leeftijd van 18 bereikte, in moeten laten slapen. Onze poes is toen heel erg depressief geworden. Waardoor haar weerstand laag is. De da noemt het alweer pure pech. Ik weet even niet hoe ik het heb.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Anne »

Wat verschrikkelijk!! Hoe gaat het nu? Ik zit hier heel hard te duimen en hoop heel erg dat jullie poes dit te boven komt
Wat een pech hebben jullie
Heel veel sterkte en beterschap, hoe gaat het ondertussen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

Ze is er heel kalm onder, maar haar onderbuik is heel erg opgezet. We denken daarom dat de da met 50% kans het slechte nieuws wat wilde verzachten. Ik zie het erg somber voor haar in. Vreemd genoeg at ze vandaag weer goed. Dat heeft ze een tijdje wat minder gedaan. Misschien door koortsremmer. We hebben het nog steeds moeilijk met onze kleine, rode kitten die vier dagen geleden aan FIP overleed en zie er tegen op om op diezelfde wijze onze acht jarige poes af te zien takelen. We weten ook niet hoeveel tijd ze nog heeft. Behalve haar medicijnen, geven we haar vitaminen en extra veel aandacht. Het enige wat we kunnen doen is hopen. Bedankt voor de steun.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Anne »

Ik hoop met heel mijn hart met jullie mee. Is de da zeker dat dit ook fip is?
Een dikke knuffel voor jullie en poeslief
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

De da is zo goed als zeker dat het FIP is. En eigenlijk is er, als je naar haar kijkt, geen twijfel. Haar buik is zo enorm dik. Ik heb opgezocht hoe we haar levensduur nog kunnen verlengen. Het enige wat ik tegenkom is het vocht uit haar buik laten zuigen. En CBD olie werd door iemand geprobeerd, maar dat is geen geneesmiddel. Het kan wellicht de pijn verzachten. Verder is er geen hoop met FIP dat ze het zal overleven. Het is zo moeilijk te weten dat we haar kwijt gaan raken.
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

Graag zou ik reacties krijgen over ervaringen en meningen over het laten uitzuigen van het vocht in de buikholte ivm FIP. Veel medische dierenklinieken zien dit als een verlenging van de levensduur, maar onze da zegt dat het ook risico's met zich meebrengt en dat het een eiwit tekort kan veroorzaken. Ook vind ik op het internet als enige mogelijke geneesmiddel tegen FIP, PEG (polyethyleenglycol) wat tegen virussen zou kunnen helpen. Onze da zegt dat dit experimenteel is en mogelijk ook giftig kan zijn.
Plaats reactie