Diba's diarree- & braakproblemen. Werken aan een oplossing

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Anne »

Het is eigelijk mijn eigen keus om het zo te doen. Verleden jaar heb ik ook een periode gehad dat ik voer voor ze liet staan ( urinary voer) en dat hoefde ik dan maar 1x per dag bij te vullen. Ik vond het maar saai ;-) Zag de katten alleen als ze naar buiten wilden of naar binnen.
Nu heb ik 4x per dag uitgebreid hun aandacht :-P En ik vind het ook mooi om ze allemaal bij elkaar te zien, dat vertedert mij
Nu Bella nierdieet heeft, nog geen 2 maanden overigens en Happy ook sinds een paar maanden ander voer krijgt, zouhet ook niet meer kunnen zo
Gelukkig zijn onze zonen nu groot genoeg om ze eten te geven als wij met vakantie gaan of met dagjes weg :smile:
dat scheelt, alhoewel ik iemand ben die het liefst gewoon thuis is, ik krijg altijd heimwee naar de dieren als ik langer dan een dag weg ben :icon_shifty:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Kytumymo »

Toch vind ik het knap! :-)
Ik ben er ook zo 1 hoor. Als ik een paar uur weg ben krijg ik al heimwee naar de katten. Vind het gewoon fijn om bij ze te zijn en te zien wat ze uitspoken, geen dag is hetzelfde. Iedere dag wel weer een rariteit dat ik niet eerder heb gezien. Of zoals gister als ze ongeveer tegen elkaar aanstaan, zoiets simpels vertederd me al. Beetje maf, maar het is niet anders. Liefst had ik er 30 als ik het betalen kon en de zorgen aan kon. Nu ga ik snel weer verder met omkleden, ben alweer bij een kat op bed beland.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Anne »

ben alweer bij een kat op bed beland
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Dat voorspelt niet veel goeds ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Kytumymo »

Klaar! Zelfs nog geveegd en gedweild :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Anne »

En hopelijk een leuk middagje gehad? ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Kytumymo »

Jawel, heb wel even gelachen. Is ook nodig, anders trek ik het helemaal niet. Maar blijft toch moeilijk om Diba alleen te laten. Ik zie dat ze niet lekker in haar vel zit. En ze had de diarree overal zitten toen ik thuis kwam. Staart, poten, buik :-( Ik hoop dat er wat mensen gaan reageren op mijn vraag hoe ik dit moet gaan aanpakken viewtopic.php?f=27&t=33635 Ben behoorlijk radeloos.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Anne »

Als er geen parasieten in de ontlasting zijn aangetroffen zou ik eerst een voedselovergevoeligheid willen uitsluiten in de zin van haar op een hypoallergeen dieet over te zetten.
Ik zit nu met Maxi in hetzelfde traject, hij krijgt sinds afgelopen woensdag hypoallergenic van rc.
En niks anders.
Je kunt het bij de dierenarts kopen met smaakgarantie, dat laatste houdt in dat mocht Dibi het niet lusten, je je geld terug krijgt bij het inleveren van dit voer en je een ander merk hypoallergene voeding kunt proberen
Eenmaal over op hypoallergeen dieet staat er 4 tot 6 weken voor voordat je verbetering ziet
Sterkte met alle diarree

Valt ze ook af?
En zorg ervoor dat ze niet uitgedroogd raakt, als ze niet genoeg drinkt kun je haar bij laten drinken met spuitjes water
geven
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Kytumymo »

Ik ben nog wat aan het klungelen met de babyweegschaal, maar als het klopt wat die aangeeft is ze afgevaljen. Van 2.27 naar 2.19. Ik vind dat veel. En haar vacht is dof.
Ze is alleen op giardia getest en toen zei de dierenarts al dat ik ander voer moest proberen. Ook dat heb ik gedaan. Vandaar dat ik weer terug naar het begin wil. Alles op een rij, waar begint het onderzoek mee.

Het duurt veel te lang. Misschien is het gewoon chronisch geworden en is er helemaal geen parasiet of allergie. Daar begint het malen weer. Ik ben bang om haar te verliezen. Aub niet weer een :-(
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Anne »

Dat ze is afgevallen is zorgelijk, ze is nog een kitten en moet groeien. Het afvallen vertelt mij dat ze geen voedingstoffen opneemt uit haar voeding, ik vermoed door een darmbeschadiging waar een voedselovergevoeligheid voor kan zorgen als ze op de verkeerde voeding staan. Dat en in combinatie met haar doffe vacht.

Wanneer heb je voor het laatst ontwormd?

Hier eerder las ik dat de da je al eerder hypoallergene voeding had geadviseerd en de voeding die jij daarna gaf is naar mijn weten niet hypoallergeen. dat zou de oorzaak kunnen zijn van al deze klachten.
Goed hypollergeen voer is te verkrijgen via de dierenarts.

Ik zou morgen zowiezo telefonisch met de da overleggen over al deze klachten want het afvallen is zorgelijk
Drinkt ze wel genoeg?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Kytumymo »

Ik zal zo nog eens een weegpoging doen. Water en brokken staan door het hele huis omdat de ene veel boven is en de ander beneden. Ontwormt is ze vorige week nog met wederom Panacur. De voeding heb ik gekocht n.a.v. het hoofdstuk hypoallergene voeding op Catmoneo. Het ging ook zo'n 2 weken beter, ontlasting kreeg weer vorm, ze was super actief, dus veeeeel van dát voer ingeslagen, heel veel. 54 blikjes van 200gr (iedere dag 1 blik met z'n tweeën, maar Diba eet ook het meeste van de andere er bij op. Dus ze eet bijna 200gr in haar eentje, plus harde brokken) en zak van 10kg toen de 'proef' geslaagd leek.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Welke voeding bij diarree?

Bericht door Kytumymo »

Ik denk dat het verschil in gewicht aan mijn weegskills ligt. Ze woog nu 2.26kg. 12 dagen geleden 2.27, 2 dagen geleden 2.19 en nu weer 2.26 dus denk dat ik nog flink moet oefenen. Staat ook niets in het boekje wanneer ik haar erop moet zetten en ze staat niet altijd stil. Dus denk dat dat gewicht achteraf wat minder schokkend is.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Ik zal morgen even vragen of er wat topics verwijderd kunnen worden. Ik heb er een rommeltje van gemaakt. Vanaf nu laat ik het voor Diba bij deze.

Ik heb de dierenarts gemaild dat ik graag telefonisch overleg wil (ze is telefonisch slecht bereikbaar omdat ze een mobiele dierenkliniek heeft). Dat het niet langer kan zo, er moet wat gebeuren....in goed en duidelijk overleg. Voor ik ook nog overspannen raak, kan ik er even niet bij gebruiken. Na de 2 1/2 jaar intensieve verzorging van de op 2 juli overleden Moreeke was ik al aan het eind van mijn Latijn. Dit had even niet moeten gebeuren. Maar ja, wat doe je eraan? Katloos blijven? No way!

Ik laat weten hoe het verder gaat...
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Synemios »

Ik heb even terug gelezen, en Anne noemde het ook al.
Misschien is het verstandig te kijken hoe ze het op hypoallergeen voer doet,
Ben benieuwd wat voor ideeen de dierenarts heeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Dierenarts net gemaild voor Diba's diarree en misselijkheid

Bericht door Kytumymo »

Ik probeer me er al wat op in te stellen dat ik ze apart moet gaan voeren. Vind dat echt heel moeilijk, maar als het niet anders is. De kans lijkt me groot dat ze niet op commando gaan eten, dat was ook toen ik ooit RC fibre response moest gaan geven. Mocht het toen van de dierenarts aan alle 3 geven. Lijkt me met Hypoallergeen voer niet slim.
Heb haar net weer moeten wassen, alles zat weer onder. Krijg zo eerst een tijdelijk stop middel (geeft ze aan mijn moeder mee, die moet haar kater afgeven voor castratie. Hopelijk werkt het even, heeft ze al eerder gehad, toen hielp het heel iets) en dan gaan we ergens vandaag overleggen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Kitten op en af aan diarree (inmiddels 3 maanden)

Bericht door Kytumymo »

Beste admin, deze mag weg. Tekst heb ik gekopieerd om na te lezen of er iets belangrijks tussen staat voor mijzelf.

AUB hier regeren: viewtopic.php?f=57&t=33644
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie