Maxi aan het overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Tot nu toe gaat het goed met het overgeven van Maxi, hij geeft niet meer over nadat hij op de rc fit 32 staat.
Maar ondertussen heeft hij diarree gekregen. Hij heeft nog nog nooit harde keuteltjes hier gehad sinds hij hier is
De laatste tijd word het steeds erger, in de vorm van blubber
Na overleg met de da afgelopen vrijdag( die hem in juni/juli heeft gezien ivm een dikke lip waarvan zij dacht dat het een reactie was op een eikenprocessierups, toen ook zijn overgeven/ontlasting besproken) en weer blubber vannacht in de kattenbak ben ik op dit voer uitgekomen:
Prins Vitalcare Dieet Skin & Intestinal Hypoallergic
Ik ga het nu langzaam mengen en Maxi voorlopig geen natvoer ( digest sensitief van rc) geven om te kijken of het over gaat.
Mocht het niet overgaan dan opnieuw naar de da voor verder onderzoek.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Het is weer helemaal veranderd sinds gisteravond. Hij had toen tegen 17/18.00 uur 1 eetlepel hypoallergeen van prins gehad en de rest gewoon fit 32. Hij had keurig zijn bakje leeggegeten. Gisteravond tegen half tien de laatste maaltijd en even daarna leek het alsof Maxi alles er weer uit wilde gooien. Hij moest proesten maar het bleef binnen. Vannacht weer slappe ontlasting in de bak
Vanochtend heeft hij niet goed gegeten van de fit 32. Daarom heb ik op advies van de da het prins care team gebeld en daar heb ik het advies gekregen om Maxi acuut over te zetten op de prins vital care resist calm en rauwe vlees voeding van prins de hypoallergenic. Ik moet binnen een paar dagen verbetering zien, is dat niet het geval krijg ik mijn geld terug ( heb smaakgarantie gekregen) en komt er een nieuw advies.
Ook hebben ze mij geadviseerd om maxi het eten niet meer in een bakje te geven, maar bijv. een leeg eierdoosje zodat hij moet werken voor zijn eten.
Ik ben benieuwd. De brokjes van prins heeft hij vanmiddag al gehad, (uit een leeg eierdoosje) en daar heeft hij goed van gegeten. Hoe hij op de rauwe vlees voeding reageert weet ik nog niet, maar in bevroren toestand likte hij er al aan.
Vanavond krijgt hij daar een schijfje van
Ze denken dat maxi stress heeft en dat de stress op zijn spijsvertering slaat. In deze voeding zitten kalmerende kruiden.
Nou ik ben benieuwd, ik wil dit best wel proberen en ben erg benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Wie denkt dat het door stress komt? de dierenwinkel/fabrikant of dierenarts?
teveel veranderen is ook niet goed voor een kat die al gevoelig is.
Als je dan toch al steeds aan het veranderen bent zou ik eens een totaal ander merk proberen, of aandringen op verder onderzoek voor het geval het niets met voeding te maken heeft.
Stress zou ik pas aan denken als de rest uitgesloten is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

De mevrouw van het prins care team dacht aan stress, dat is niet zo verwonderlijk als je door omstandigheden al op jonge leeftijd in het asiel komt en daarna moet wennen.
Haar redenatie is ook dat de vertering van rauw vlees enzymen in de darmen aanmaakt die de diarree kunnen opheffen
Aangezien ik openmindend wil blijven wil ik dit een kans geven
het rauwe vlees wat hypoallergeen is is goed bevallen bij Maxi.
Als we over een week geen resultaat zien gaan we verder kijken

Ik ben overigens gestopt met het eten geven in eierdoosjes. Maxi heeft gisteravond toch een beetje overgegeven en ik dacht dat dat kwam doordat hij misschien een klein beetje karton naar binnen had gekregen.
Volgens die mevrouw van het pct kan het nog wel gebeuren dat maxi gaat overgeven,aangezien de kalmerende kruiden ( in de brokjes)moeten inwerken.
Hij heeft nu 2x brokjes gehad in een normaal eetbakje en niet meer overgegeven
Ik moet het eerst zien, en dan geloven, want mijn gevoel zegt dat hij dadelijk na elke maaltijd weer aan het overgeven is
Mocht dat zo zijn dan moet ik terug bellen en kijken we verder
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Ik hoop dat het goed werkt.
Mijn dierenarts zei trouwens vandaag dat er een hoop katten zijn die ook op trovet hypoallergeen reageren,
ze schijnen iets toegevoegd te hebben dus het is niet volledig hypoallergeen en niet alles staat vermeld op de verpakking.
Dat zal dan ook wel bij andere fabrikanten/ merken gebeuren,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Nou daar ben je ook mooi klaar mee dan :-x
Dat zou bij wet verboden moeten worden.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Vind ik ook, het gaat om de brokjes trouwens.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Nou ik ben heel benieuwd!
Mocht het niet werken zou ik toch op de officiële toer gaan met bijvoorbeeld zelfs RC anallergeen. Extreem maar dan weet je wel of allergie een beetje de clue is. Zijn zijn bloedwaardes wel oké?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Heb je trouwens het vlees al gegeven? Als
Maxi goed rauw eet kun je hem ook ff op een eliminatiedieet zetten met bijvoorbeeld alleen pure kvv konijn (eentje met geen premix en geen groenten of granen toegevoegd).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Omdat Maxi vanochtend niet wilde eten en zijn ontlasting nog steeds niet goed is heb ik wederom met het prins care team gebeld. Hij heeft gelukkig niet meer overgeven maar kwa ontlasting is er geen verbetering.
Ik heb het advies gekregen om over te gaan op een hypoallergene voeding ( wat ik al verwachtte)
Nu mocht ik het voer kosteloos omruilen tegen prins vital care skin en intestinal hypoallergenic. daar moet ik hem ook gelijk op over zetten. Heel bizar dat maxi is gekomen na Hummels overlijden en nu hetzelfde voer krijgt als wat zij jarenlang heeft gegeten.
Het rauwe vlees kan ik blijven geven omdat dat ook al hypoallergeen is.

Hopelijk gaat zijn ontlasting nu wat beter worden
Zonet ook een soort van krabwond ontdekt vlak bij zijn achterpoot. Voor de rest ziet hij er goed uit.
Bij aankomst uit het asiel was Maxi de eerste paar dagen heel aanhankelijk. In verloopvan tijd veranderde dat.
Hij kwam me niet meer begroeten bij het opstaan sochtends en kwam niet meer bij me om geaaid te worden.
Ik vermoed nu sterk dat hij zich nooit echt lekker heeft gevoeld door de voeding die hij hier kreeg.
Hopelijk komt zijn aanhankelijkheid weer terug en voelt hij zich beter.
Ik hou zijn vacht goed in de gaten en meer kan ik voorlopig niet doen.

Het past allemaal wel bij het beeld ( eosinofiel granuloomcomplex ) van wat ik vermoed wat hij heeft.
Hij heeft op zijn lip nog een verdikt puntje wat verder niet actief is en waar hij ook geen last van heeft.
Ik vermoed dat het volgend jaar zomer weer gaat opspelen net zoals deze zomer, en dan wil ik dat de da daar een biopt van neemt voor een goede diagnose
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5145
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Synemios »

Ik zou toch als dit ook niet helpt naar een hypoallergeen voer gaan met een dier en koolhydratenbron die hij nooit gehad heeft.
Hypoallergeen voer is wel gehydroliseerd maar dan nog is er een kans op een reactie,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

In dit dieet zitten eend en rijst.
Ik weet niet of hij eend eerder heeft gehad en bij de ingrediënten van rc fit 32 staat gevogelte vlees, ik denk dan dat ze kip bedoelen.
Gisteren in de loop van de dag at hij niet zo goed van dit nieuwe dieetvoer, hij voelde zich denk ik niet zo lekker
Vanochtend gelukkig goed gegeten.
Wel weer diarree vanochtend op de bak, ik zag hem er uit komen dus zodoende kon ik het mooi controleren
Welk hypoallergeen dieet gebruik jij ook alweer voor Lizzy en Luna?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Ik vind het prins rauw vlees niet echt geschikt voor een overgevoelige kat met diarree.
De website zegt:
De TotalCare vleesschijfjes bestaan voor 95 procent uit verse vleesingrediënten van de beste kwaliteit: kip, rundvlees en schapenvlees met zalmolie, zonnebloemolie, bietjes en rijst. Deze ingrediënten worden direct verwerkt en ingevroren.

Aangezien hij dat goed eet zou ik als ik jouw was ff de brokken buitenboord gooien en volledig overgaan op een kvv met onbekende vleessoort.

Ik kan je “kvv Haaksbarf konijn” aanbevelen. Goed merk is dat. Je kunt zeker 6 a 8 weken alleen konijn voeren voordat je kat eventuele tekorten kunt oplopen dus daarna zou ik dat uitbreiden met 1 diersoort per week erbij.

Heb je al weer een keer ontlasting ingeleverd ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Anne »

Sansan hij krijgt als rauw vlees de hypoallergenic horse compleet.
https://www.prinspetfoods.nl/kat/prins- ... lcare-diet

Hier zit alleen paardenvlees in

We gaan pas verder met onderzoeken als dit dieet niet aanslaat

Verder zit ik niet op een kvv dieet te wachten. Ik heb dit jaren geleden met onze Timmy* 9duitse herder)gedaan die ook een voedselallergie had. Voor ik het wist had ik twee extra diepvriezen aangeschaft en als het vlees werd bezorgd stond ik echt een hele dag in de keuken vlees te hakken, te sorteren, te labelen.
Daar begin ik niet meer aan
lief dat je meedenkt
Laatst gewijzigd door Anne op 19 okt 2019 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Maxi aan het overgeven

Bericht door Sansan »

Met aardappel, erwt en zalmolie. Nog steeds ongeschikt helaas Anne.

Jammer, je hebt tegenwoordig van veel merken 250 gram worstjes. Die voer je wel snel op. Dus dan hoef je niet te hakken.
Plaats reactie