Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Riet59
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2019 11:18

Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Riet59 »

Vorige week waren we op vakantie.. we zouden maandagochtend terug vliegen. Zondagavond belde onze zoon, onze lieve kat Timmie was de week ervoor op maandag erg ziek geworden en ze hebben hem vorige week woensdag in laten slapen. We zijn kapot van verdriet. Maandagavond laat thuis gekomen, maar in een leeg en stil en doods huis. Gisteren bij het crematorium afscheid genomen. Ik heb het gevoel dat ik gek wordt van verdriet. Het lege huis, mm man ik zijn zo verdrietig en leeg. Niet slapen, niet eten. Het niet kunnen geloven dat hij er niet meer is en nooit meer terug zal.komen. En dat we niet bij hem waren. Hoe moeten we hier mee om gaan? Hij was 17, al een paar jaar nierpatiënt, maar hij deed het nog zo goed. Hij was ons alles sinds de kinderen de deur uit waren. Onze dag draaide om hem en nu is er niets meer....
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door marloes501 »

Wat verschrikkelijk naar voor jullie, en zo onverwachts.
Heel veel sterkte met jullie verlies!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte met dit verlies. je hebt geen afscheid kunnen nemen, dat maakt het verschrikkelijk. en de leegte in huis. ik herken het. wat mij altijd heeft geholpen is nieuw leven in huis halen. maar dat is voor ieder anders. voor mijn man voelt het vaak las verraad naar de overleden kat. voor mij niet. ik heb liefde genoeg en voor mij zegt dat niets over mijn overleden vriendje. het helpt mij enorm om tegen een nieuw gered (ik haal ze uit het asiel) leventje te kunnen vertellen over mijn engeltjes. maar nogmaals, dat is voor ieder anders.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Mleen »

Wat verdrietig! :( Allereerst heel veel sterkte met het plotselinge verlies.

Het klinkt misschien wat zweverig, maar je zou een briefje kunnen schrijven naar je overleden katje waarop je nog even afscheid kunt nemen en de dingen zegt die je niet meer hebt kunnen zeggen. Wellicht helpt jullie dat in het verwerkingsproces. :)

Sterkte!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Anne »

Wat een nare thuiskomst en erg confronterend :-x heel veel sterkte met het plotselinge verlies van Timmy. Niet alleen Timmy is er niet meer, maar ook de zorgen rondom zijn ziekte zijn weg en dan is de leegte nog confronterender
Gelukkig was Timmy niet helemaal alleen toen hij overleed en heeft hij misschien wel geprobeerd jullie te ontzien daarin

rust zacht Timmy
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Riet59
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2019 11:18

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Riet59 »

Dank voor jullie lieve woorden. Het is het gevoel, ook het schuldgevoel,, had ik dit, had ik dat? Maar ik was er niet, zat ver weg, kon niet zo maar naar huis vliegen en was dan ook te laat geweest. Dus het is goed, de kinderen hebben het geweldig geregeld. Maandag is Timmie voor het eerst bij de DA geweest, hij had een paar dagen nauwelijks gegeten. We hebben een super lieve oppas die twee keer per dag kwam en ook steeds een uur bij hem bleef. Zij heeft de DA gebeld en is daar in de avond naar toe gegaan. Timmie heeft toen een pijnstiller gehad en onderhuids vocht via een injectie. Ook is er bloed afgenomen. Timmie mocht weer mee naar huis. De volgende ochtend belde de DA met de oppas, Timmie moest meteen naar de praktijk, de bloeduitslagen waren slecht, hoog eiwitgehalte. Timmie is toen opgenomen en aan een infuus gelegd. Wij hebben twee zonen, de oudste woont op bijna drie uur rijden, de ander op een uur rijden. Ze hebben samen overlegd, dat degene die het dichtst bij woont er naar toe zou gaan. Mijn zoon is na werktijd in de auto gestapt, is eerst naar ons huis gereden (100 km) en heeft daar snel Timmie zn eigen deken opgehaald, die heeft hij vervolgens naar de DA gebracht. Met Timmie ging het toen iets beter, hij at weer zelf wat en liep wat rond in zn hokje. De volgende ochtend zag de DA dat de ademhaling niet goed was, erg snel. Dat kon komen doordat het lichaam te veel vocht vasthield, er is toen een foto gemaakt en daarop was te zien dat er veel vocht achter de longen zat. Dat is door een punctie weggezogen. Omdat de ademhaling nog steeds veel te snel was, heeft de DA na telefonisch overleg met onze zoon, besloten het infuus te verwijderen en Timmie zuurstof te geven. Dat was dus woensdag. De DA en mijn zonen hebben voortdurend overleg gehad, voorop stond dat Timmie een goede behandeling moest krijgen , dat ze alles gingen doen wat in hun vermogen lag, maar dat onnodig lijden moest worden voorkomen. In de loop van de middag kreeg Timmie het ondanks de zuurstof steeds benauwder, de DA heeft mijn zoon gebeld, die is eerder weggegaan van zn werk, ook zn vriendin heeft vrij genomen en ze zijn samen in de auto gestapt en naar de DA gereden. Timmie lag toen in een plastic bak, op zijn eigen deken. Mijn zoon heeft Timmie op schoot genomen, hij herkende hem nog, begon te spinnen en gaf een koppie. Toen hij hem weer in de bak legde, zag hij dat Timmie meteen weer richting de zuurstof kroop. Min zoon zei ook, mam hij was zo zwak en zo mager. Ik voel me schuldig dat ik dat zelf niet zag, ik dacht al die tijd, ach een oude kat, ja hij wordt wat mager en hij rent niet meer zo. Maar dat is misschien ook omdat je je huisdier elke dag ziet, de jongens zagen hem veel minder. De DA gaf aan dat langer rekken voor Timmie niet goed zou zijn, het zou immers nog 6 dagen duren voor wij weer in Nederland zouden zijn. Timmie was op.... Timmie is rustig ingeslapen, zonder stress, zonder strijd, in de armen van mijn zoon. Die zei, mam het was heel moeilijk, maar het was ook heel goed.
Wij wisten van niks en werden zondagavond gebeld op ons vakantieadres, we vlogen maandag weer naar Nederland.
Dinsdag afscheid in het crematorium, wat zag hij er mooi uit en wat zijn we daar goed opgevangen. Gisteren een afspraak voor een gesprek met de dierenarts. Wat was dat waardevol, heel verdrietig, heel moeilijk, maar we hebben zoveel warmte en steun gehad. De DA heeft alles verteld en uitgelegd, we hebben de kamer gezien waar Timmie is overleden. We mogen altijd bellen als we nog willen praten of als we langs willen komen.
En nu is het leeg in huis, en stil, zo stil.....
De pijn slaat genadeloos toe.
17 jaar is een lange tijd, onze lieverd die er altijd was, die zoveel liefde gaf is er niet meer, en dat doet ongelofelijk pijn....
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Kikimax »

Zo te lezen hebben ze echt alles gedaan en uiteindelijk rust gegeven. Wat een lieve oppas en kinderen heb je. Verlies is zo pijnlijk,weet ik helaas alles van. Geef het de tijd en de ruimte. Het mag er zijn,en begrepen word je hier zeker. Sterkte Liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door ErikPhilippus »

Ach Liane, wat een groot verdriet... Ja, het gemis is onwerkelijk en het doet ongelooflijk pijn om je oude kereltje niet meer bij je te hebben. Omdat je geen afscheid hebt kunnen nemen, is het misschien goed om een brief aan Timmie te schrijven, en die voor een paar dagen neer te leggen op een plek waar hij graag lag. En bedenkt ook dat iedere traan een eerbetoon is aan alles wat Timmie jullie heeft gegeven al die jaren.

Heel veel kracht en sterkte om dit verlies een plek te kunnen gaan geven - dat heeft tijd nodig, veel tijd.....

Lieve groet,
Erik
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Synemios »

Wat erg en als je dan geen afscheid kunt nemen komt het allemaal nog harder aan.
Als ik het zo lees is er echt alles gedaan om Timmie te proberen te helpen.
De tip om een brief te schrijven is al gegeven.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door ErikPhilippus »

Sorry voor mijn vergissing in mijn vorige bericht, Riet - ik heb je per abuis aangesproken met Liane....
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Rik »

Wat verdrietig. Nierfalen, de stille sluipmoordenaar. En dan kan het inderdaad heel snel gaan. Zoals je het omschrijft is het inderdaad heel 'mooi' gegaan. Het verdriet zal er niet minder om zijn maar er is alles voor Timmie gedaan. Wat overblijft is de pijn, het verdriet en de leegte. Timmie vanuit je ooghoeken nog op zijn favoriete plekje zien liggen alleen maar om te verdwijnen op moment dat je er echt naar kijkt. Geen begroeting meer bij de voordeur. Het missen van de verzorging van een nierpatiëntje. Ik denk dat vele hier jouw gevoel en pijn precies begrijpen. Ook de pijn dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Maar de kinderen hebben het inderdaad goed geregeld. Allemaal voor Timmie.

Heel veel sterkte.

Rust zacht Timmie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Riet59
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2019 11:18

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Riet59 »

De ochtenden zijn het ergst, het voelt als een depressie. Ik merkte dat ik me gisteravond iets beter voelde. Maar dan de volgende morgen, vreselijk...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door nellebel »

Lieve Riet, deze pijn zal nog even duren maar zegt ook hoeveel Timmy voor jullie betekende. Wat fijn dat je zonen zich zo om Timmy hebben bekommerd, hij hoorde echt bij jullie gezin. Het gemis is dan immens als dat ineens weg valt. Ik die momenten van schuldgevoel die soms even boven komen kennen we allemaal. Helaas ook dat hoort erbij. Troost je met de gedachte dat Timmy nu over de regenboog is een weer rond dartelt als een jong kitten. En er komt ook voor jou straks ruimte om de mooie herinneringen vooral weer te zien en voelen en zal de pijn wat verzachten. Mijn eerste engeltje Nellie is nu 10 jaar geleden overleden. IK mis haar nog elke dag maar de heftige pijn is weg. Ik koester haar herinneringen. Dikke knuffel Wendy Guusje en Gijs

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Riet59
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2019 11:18

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door Riet59 »

Mijn man was net aan het stofzuigen en ineens hoorde ik hem huilen. Er ligt bijna nergens meer haar van Timmie. Anders was het altijd een hele klus om de banken haarvrij te krijgen. We hebben in elkaars armen staan brullen, wat een verdriet....nog even en elk haartje is weg uit ons huis.
Oh Nellebel, dat je haar na tien jaar nog elke dag mist... :(
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat overleden, ik weet me geen raad meer

Bericht door nellebel »

Maar Riet, ik mis haar uit liefde niet dat het elke dag pijn doet hoor. Ik heb foto's hangen op een heel centraal punt in huis van al mijn engeltjes. Ben helaas door ziektes in korte tijd toen 4 katjes verloren. Ze horen alle vier nog bij ons gezin, ik praat nog gewoon over ze tegen mij huidige bengels Guusje en Gijs. Ook mijn man en ik praten nog regelmatig over ze, hun kattekwaad of dat was typisch Nellie. Maar dat heeft tijd nodig. Zoek troost bij je man en kinderen en misschien zoekt Timmy je nog op in je dromen.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie