Artrose: tegengestelde signalen ( positief/ negatief)

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Artrose: tegengestelde signalen ( positief/ negatief)

Bericht door yana »

Ik weet écht niet wat ik met Gizmo zn tegengestelde signalen aan moet.
hij heeft laatste week volop gespeeld; vorige week woensdag volop gerend met Spotje; achtervolgingen door het huis, donderdag gerend, zaterdag en zondag ook, maandag 3x zelfs en vandaag ook 2x. Maar vanavond kwam hij weer níet mee naar boven met slapen. terwijl hij 5 minuten daarvoor nog aan het spelen/rennen was. 😳
Ik wil/ ben aan het minderen met metacam maar weet niet of dat wel kan. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Tuurlyk is het geweldig dat hij speelt. Maar wel spelen- niet mee naar boven (en niet erby met opstaan) zo is het óók begonnen. (de achteruitgang door pyn). Weet nu niet of het gewoon geen zin is of dat hij weer meer pyn heeft en hij terug naar af gaat.

Hebben andere artrose katten dit ook dat wisselende?
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Artrose: tegengestelde signalen ( positief/ negatief)

Bericht door Embillie »

Mijn vorige kat had spondylose.
Dat verliep eigenlijk aardig stabiel, zolang hij maar pijnstillers kreeg.
Metacam is middel dat nauwkeurig gegeven moet worden. Iets teveel en het schaad de nieren, iets te weinig en de pijnstillende werking gaat verloren.
Mijn kat woog toen 3,9 kg, zijn minimum was voor 3-3,5 kg. Onder de 3 was er totaal geen werking meer.

Als het niet kan, kan het helaas niet. Dat was mijn ervaring, ook ik wilde graag een lage dosis ivm het bestaande risico op nierschade.
Maar met een lage dosis zou ik hem onnodig pijn hebben laten leiden.
Hij heeft ondanks dat nog een mooie tijd gehad, maar was het middel wel écht nodig.

Zoals met elke kwaal is het de ene dag beter dan de andere. Tocht bijvoorbeeld kan artrose pijn verergeren. Uiteindelijk ga je wel het verband zien tussen wat het minder maakt, of beter. Een warmtekussen hielp hier goed.
Plaats reactie