Kater Venco ziek! Giardia...wat nu??

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Kater Venco ziek! Giardia...wat nu??

Bericht door jinx857 »

Mijn kater Venco, 3 jaar, was de hele dag al aan het spugen. Vanmiddag kreeg hij echt pijn..hij schreeuwde ervan. Opeens erg de diarree, slijmerig en stinkend. Dierenarts geweest, hij constateerde koorts. Test op Giardia gedaan, en die was positief . Ik kreeg een kuur panacur mee, Venco kreeg twee prikken..en allerlei dingen die ik moet gaan doen, min of meer alles ontsmetten!!🤪
Maar hoe! Ik heb nog drie poezen en een hond. Dierenarts wil die nog niet behandelen.
Maar mag hun ontlasting laten testen. Dat ga ik dus doen. En binnenhouden...
Iemand goede tips??
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Kater Venco ziek! Giardia...wat nu??

Bericht door Kikimax »

Stoomapparaatje kopen en daarmee alle vaste dingen ontsmetten zoals de krabpaal. Kleedjes, beddengoed etc op min 60 graden wassen. Na elke poepbeurt de bak helemaal schoonmaken en 5 min laten weken in chloor of dettol (goed naspoelen). Dus maar klein laagje grit erin telkens. Eigen handen dan goed wassen en als er poep bij de kat zit ook dit wassen. En ook de andere katten panacur geven. Kan geen kwaad, maar voorkomt verspreiding. Na de kuren panacur de darmflora weer opkrikken met zoolac propaste (probiotica). Ik had 2 katten met giardia en dit werkt goed. Alleen was panacur niet afdoende en hun hebben bij terugkeer metrobactin gekregen. Succes ermee, het is even een gedoe, maar wel goed te bestrijden als je het goed aanpakt.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Kater Venco ziek! Giardia...wat nu??

Bericht door Kikimax »

Panacur kan je gewoon bestellen bij medpets, dus doet de dierenarts moeilijk is dit mogelijk. Een test doen is duurder. Je moet het zien zoals als je kind wormen heeft, dan moet ook het hele gezin aan de ontworming
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Kater Venco ziek! Giardia...wat nu??

Bericht door jinx857 »

Kikimax schreef:Panacur kan je gewoon bestellen bij medpets, dus doet de dierenarts moeilijk is dit mogelijk. Een test doen is duurder. Je moet het zien zoals als je kind wormen heeft, dan moet ook het hele gezin aan de ontworming
Dank je wel!!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) met Tapatalk

Plaats reactie