2 maine coon kittens opvoeden

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door Robbejan »

Sinds deze week heb ik twee kittens van 13 weken in huis. Super gezellig. Ze beginnen los te komen en vanalles te ontdekken. Ik kan ze ook al oppakken en aaien. Nu lees ik regelmatig dat je katten niet mag straffen en al helemaal niet dmv een plantenspuit. Dit laatste wordt mij veel aangeraden door mijn omgeving. Ze hebben nu ontdekt dat ze op het aanrecht kunnen springen. Ik vind dat nu wel schattig maar als ze straks groot zijn is dat minder prettig. Vooral tijdens het koken. Hoe leer ik dat af? Wat is een goede manier duidelijk te maken wat ze niet mogen?
Ik heb bijvoorbeeld ook meerdere krabpalen staan. Zojuist begint er een aan een hoofdkussen van de bank te krabben. Kan ik dat corrigeren?
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door Emmajoja »

Herhaling helpt hier goed. Steeds van dingen af plukken waar ze niet aan mogen. Ik breng ze dan naar de krabpaal. Dubbelzijdig tape op plaatsen waar ze niet mogen krabben is een wonder middel. Dat voelt niet fijn aan de pootjes. Haha.

Op het aanrecht zou je een sinaasappel of andere Citrus vrucht kunnen neer leggen. Katten houden niet van Citrus. Brrrr haha. Bij mij gaan ze op 't aanrecht als ik er niet ben dus ik kan er geen eten laten staan want dan is het weg. Maar ze gaan er nooit op als ik kook

Wat ik zag bij My Cat From Hell met Jackson Galaxy:
Een lucht spray/water spray met sensor neer zetten. Dan lopen ze er langs en gaat ie automatisch af. Dan vinden ze het heel vervelend en gaan ze niet naar die plaats. Hij zegt dat ze dan niet bang zijn voor jou omdat jij hen niet sprayed. Zeg maar dit helpt ook als je een tuin hebt en er ongevraagd katten in de tuin langskomen die je daar niet wil hebben hihi.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door Dinky »

Ze continu van het aanrecht vissen. Zorgen dat er niets op het aanrecht te vinden is, ook geen kruimels.

Geloof dat Rik een 'aanrechtalarm' heeft gemaakt om ze er af te jagen.

Wat je vooral niet wilt is dat ze straf aan jou als persoon koppelen. Daarom is een plantenspuit ook ongeschikt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door pinguin »

Niet ze doen het ook als je weg ben .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door Rik »

pinguin schreef:Niet ze doen het ook als je weg ben Afbeelding.
Vandaar mijn 'aanrechtalarm' :lol:

Werkt goed. Ik krijg nog maar zelden een mailtje van het alarm dat ie is afgegaan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door Robbejan »

Dat eraf tillen heb ik tijdens het koken gedaan en werkt zeer goed!

Een aanrechtalarm? Kan je dat ergens bestellen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door Rik »

Robbejan schreef: 26 aug 2019 20:28 Een aanrechtalarm? Kan je dat ergens bestellen?
Nee, die heb ik zelf in elkaar geknutseld van een raspberry pi met motion sensor. Ik kan hem ook aan en uitschakelen met een klik-aan-klik-uit afstandsbediening.

Behuizing moet ik eigenlijk nog beter maken of ik moet hen bovenop de keukenkastjes leggen met een langere draad, maar hij werkt goed :)

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door pinguin »

Wat heb ik dan toch een luxe hier doen ze het gewoon niet. Of althans niet als ik thuis ben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: 2 maine coon kittens opvoeden

Bericht door Robbejan »

Mooi gefabriceerd Rik! Ik zou patent aanvragen als ik jou was.
Plaats reactie