Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Lieve Esmeray,
Dit slechte nieuws maakt mij heel verdrietig. Ik voel ontzettend met je mee. Ik heb hier altijd meegelezen en Simba en andere forumkatjes die ik trouw opvolg liggen mij heel nauw aan het hart. Ik weet dat je haar zult steunen tot het einde. Ik wou dat ik je kon helpen...
Heel veel sterkte,
Carine
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Dinky »

Wat een dappere, moedige en extreem moeilijke beslissing :-(
Hopelijk kan je tussen de tranen door nog van Simba genieten voordat het echte afscheid daar is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Zotvanpoezen schreef: 22 aug 2019 20:45 Lieve Esmeray,
Dit slechte nieuws maakt mij heel verdrietig. Ik voel ontzettend met je mee. Ik heb hier altijd meegelezen en Simba en andere forumkatjes die ik trouw opvolg liggen mij heel nauw aan het hart. Ik weet dat je haar zult steunen tot het einde. Ik wou dat ik je kon helpen...
Heel veel sterkte,
Carine
Lieve Carine,

Je helpt al met dit ontzettend lieve berichtje, dankjewel. Doet me goed..

Liefs,
Esmeray
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Dinky schreef: 22 aug 2019 21:22 Wat een dappere, moedige en extreem moeilijke beslissing :-(
Hopelijk kan je tussen de tranen door nog van Simba genieten voordat het echte afscheid daar is.
Lieve Dinky,

Ook jij bedankt voor het lieve berichtje. Het is heel fijn om van me af te schrijven en jullie reacties maken me sterk genoeg om tijdens de tranen in te zien hoeveel geluk ik met haar heb gehad in mn leven. Zij en haar broertje hebben zo’n grote pootafdruk op mn hart.. Liefde is ook loslaten zeggen ze.. Ik doe mn best zeg ik.

Ik hou jullie op de hoogte voor zover het lukt..

Liefs,
Es
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Ik huil met je mee! Verschrikkelijk punt, moedig besluit en een tijd die komen gaat die zwaar op je buik ligt. Ze heeft een prachtige leeftijd en is (en wordt) grenzeloos verwend en verzorgd door jullie.


Hopelijk werkt de metacam (of Onsior?) goed voor haar. Heb je ook nog cerenia mee voor de aankomende weken? En in dit geval ipv ranitidine mogelijk omeprazol?
Ik bedenk maar alles wat me te binnen schiet wat je kunt proberen het haar zo comfortabel mogelijk te maken. En prednison is ook nog een pepmiddel.

Heeft ze nu diarree?
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Mleen »

Ik lees altijd veel topics mee hier, waaronder deze. Helaas heb ik geen ervaring met nierfalers, dus reageer ik eigenlijk nooit, maar weet dat ik vele malen geduimd heb voor Simba!
Heel veel sterkte gewenst met het naderende afscheid! Hopelijk heb je vele mooie herinneringen aan Simba die je kunt koesteren. 🌹
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 22 aug 2019 23:24 Ik huil met je mee! Verschrikkelijk punt, moedig besluit en een tijd die komen gaat die zwaar op je buik ligt. Ze heeft een prachtige leeftijd en is (en wordt) grenzeloos verwend en verzorgd door jullie.


Hopelijk werkt de metacam (of Onsior?) goed voor haar. Heb je ook nog cerenia mee voor de aankomende weken? En in dit geval ipv ranitidine mogelijk omeprazol?
Ik bedenk maar alles wat me te binnen schiet wat je kunt proberen het haar zo comfortabel mogelijk te maken. En prednison is ook nog een pepmiddel.

Heeft ze nu diarree?
Dankjewel voor de lieve woorden ❤️.
Ik heb inderdaad nog cerenia, zantac 2 x pd, mirtazapine en evt nog emeprid. Oja prednison, dankje daar had ik niet aan gedacht Sansan. Ga het vandaag bespreken met de da. Want ondanks de kruimel mirtazapine en de toevoeging van metacam gisteren, vind ik haar maar karig eten 😢.
Wel hebben we gisterenavond laat 1 1/2 uur gelopen samen, we gingen plots 2 straten verder, doet ze normaal nooit.. ze voelt het denk ik.. en een prachtige knuffel gehad van haar op de stoel, was zo lief, ze deed haar pootjes open en dicht op mn hand en knipoogde naar me en keek me diep in mn ogen aan..
we gaan de twee weken niet redden denk ik. Vanmiddag even goed bespreken met de da of de prednison misschien nog kan helpen, ik hoop op nog wat daagjes afscheid, al zijn het er maar een paar..

Ik hou jullie op de hoogte🙏🏽
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Oja ze heeft geen diarree, maar ze zit sinds gisteren een klein beetje verstopt denk ik, gisterenochtend was het laatste drolletje, heef haar nu wat lax a past. Hopelijk zie ik zometeen een flinke drol in de bak..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Mleen schreef: 22 aug 2019 23:49 Ik lees altijd veel topics mee hier, waaronder deze. Helaas heb ik geen ervaring met nierfalers, dus reageer ik eigenlijk nooit, maar weet dat ik vele malen geduimd heb voor Simba!
Heel veel sterkte gewenst met het naderende afscheid! Hopelijk heb je vele mooie herinneringen aan Simba die je kunt koesteren. 🌹
Zo lief al dat medeleven, dankjewel, ik waardeer het enorm 🌷🌸
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door nellebel »

Wat een vreselijke maar ook weer zo liefdevolle beslissing. Ik hoop zo dat jullie nog een mooie tijd hebben hoe lang die ook mag duren. Jullie hebben geweldige herinneringen samen maar maak er nog een paar mooie bij. Ze heeft sowieso een grote plek in je hart en zal altijd bij je blijven. Dikke knuffel voor jullie beide

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Misschien kan je aan de da iets vragen om haar iets rustgevend te geven als de dag aangebroken is.
Een hoge dosis Gapapentine zou naar 't schijnt doeltreffend zijn.
Indien je wenst kan ik je er opsturen. Ik heb capsules van 100mg. maar ik denk dat ze voor dat doel meer toedienen. Ik geef het aan Froufrou tegen zenuwpijnen, maar het wordt ook wel eens in hogere dosis gebruikt om te kalmeren voor dierenartsbezoek.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Zotvanpoezen schreef: 23 aug 2019 10:15 Misschien kan je aan de da iets vragen om haar iets rustgevend te geven als de dag aangebroken is.
Een hoge dosis Gapapentine zou naar 't schijnt doeltreffend zijn.
Indien je wenst kan ik je er opsturen. Ik heb capsules van 100mg. maar ik denk dat ze voor dat doel meer toedienen. Ik geef het aan Froufrou tegen zenuwpijnen, maar het wordt ook wel eens in hogere dosis gebruikt om te kalmeren voor dierenartsbezoek.
Superlief van je! De da kwam er zelf al mee, ze zei over dit middel dat er een risico inzit dat ze daar vervelend op reageert, maar had een beter idee. Ben alleen de naam van het middel vergeten, zal ik zo nog even navragen als ik haar spreek. Maar dankjewel voor het lieve aanbod!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Het fijne is wel dat ze deze da wonderbaarlijk genoeg lief vindt, ondanks alle onderzoeken. Maar zij neemt ook ontzettend haar tijd en doet alles met lieve woordjes en zachte aanrakingen, heb mn match gevonden met deze da :). Gisteren liet ze zich ook lekker aanhalen door haar en zelf wat tandsteen weghalen ging liefdevol en rustig. Heel dankbaar voor!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

nellebel schreef: 23 aug 2019 09:49 Wat een vreselijke maar ook weer zo liefdevolle beslissing. Ik hoop zo dat jullie nog een mooie tijd hebben hoe lang die ook mag duren. Jullie hebben geweldige herinneringen samen maar maak er nog een paar mooie bij. Ze heeft sowieso een grote plek in je hart en zal altijd bij je blijven. Dikke knuffel voor jullie beide

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
Dankjewel voor de steun ❤️ Knuffel terug van ons beiden
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Wil zo graag foto’s plaatsen maar weet niet hoe
Plaats reactie