Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Tibor1984 »

Gister rond twalven heb ik hem nat voer gegeven. Niet de hele kuip.

Derest heb ik de koelkast gezet en nu net gegeven maar hij eet niet alles op nu...moet ik het toch dan weggooien of blijft dat nog wel even goed het nat voer?

Snel antwoord, omdat ik straks weg ben.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Dinky »

Ik zou het wel durven laten staan en als je terug komt wat dan nog over is weggooien ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 18 aug 2019 12:59 Ik zou het wel durven laten staan en als je terug komt wat dan nog over is weggooien ;-)
Nja las net bij ander nat voer dat 24 uur in de koelkast max is. Heb het weggedaan.

Hij heeft er wel al beetje van gegeten, maar komt vast goed.

Dan voel je je wel schuldig dat je het hebt klaar gezet, mja had van te voren ook snoepjes van mij.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door ErikPhilippus »

Als het in een blikje zit, kan je er een beetje water bovenop doen, en dat kan je er later vanaf gieten.
Dan blijft het vers, en wordt het ook wat smeuiger.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Zotvanpoezen »

Je kan ook het restje natvoer in het eetbakje luchtdicht afdekken (goed aandrukken, dus) met een stukje plasticfolie voor voedingswaren. Zo doe ik het ook als ik de eetbakjes met blikvoer moet klaarzetten zodat het makkelijk is voor mijn man als ik moet werken. Dat zet ik dan zo in de koelkast en blijft het lekker vers omdat er geen lucht bij kan. ( anders wordt het minder smakelijk omdat het wat uitdroogt)
Ik kom wel laat met mijn tip, maar misschien iets voor als het nog eens nodig is?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Mleen »

Ik vind het ook erg merk/dier-gebonden.
Wij hebben hier veel natvoer in blikjes van 200 gram, verschillende merken en smaken. Meestal doe ik met twee katten twee dagen met zo’n blikje en dat sluit ik dan af met een speciaal dekseltje (speciaal gemaakt voor afsluiten van blikvoer).
Toch zijn er sommige merken die redelijk goed blijven en ook mooi van kleur, maar laatst had ik iets van Terra Faelis, smaakje konijn, en dat was een mooi roze kleur bij het openen, maar de dag erna was het helemaal bruin geworden... terwijl ik dat bij blikjes van Animonda bijv. nooit zo heb. Wel iets verkleuring, maar niet zo heftig.
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Tibor1984 »

ErikPhilippus schreef: 18 aug 2019 13:47 Als het in een blikje zit, kan je er een beetje water bovenop doen, en dat kan je er later vanaf gieten.
Dan blijft het vers, en wordt het ook wat smeuiger.
Nee waren pakjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Tibor1984 »

Mleen schreef: 18 aug 2019 17:06 Ik vind het ook erg merk/dier-gebonden.
Wij hebben hier veel natvoer in blikjes van 200 gram, verschillende merken en smaken. Meestal doe ik met twee katten twee dagen met zo’n blikje en dat sluit ik dan af met een speciaal dekseltje (speciaal gemaakt voor afsluiten van blikvoer).
Toch zijn er sommige merken die redelijk goed blijven en ook mooi van kleur, maar laatst had ik iets van Terra Faelis, smaakje konijn, en dat was een mooi roze kleur bij het openen, maar de dag erna was het helemaal bruin geworden... terwijl ik dat bij blikjes van Animonda bijv. nooit zo heb. Wel iets verkleuring, maar niet zo heftig.
Ja daar heb je wel een goed punt. Zal per merk verschil in zitten
kittentjes

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door kittentjes »

Ik bewaar het ook wel een aantal dagen in de koelkast in een dicht bakje. Ziet er dan nog prima uit. Wordt hooguit iets droger.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vlug vraagje, snel antwoord zou awesome zijn :D

Bericht door Tibor1984 »

kittentjes schreef: 18 aug 2019 19:47 Ik bewaar het ook wel een aantal dagen in de koelkast in een dicht bakje. Ziet er dan nog prima uit. Wordt hooguit iets droger.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ja ik deed het bakje in een plastic zakje en dat wikkelde ik dicht, geen knoopje.
Plaats reactie