Kattin onder stress van kater

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Komielfoo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2019 16:54

Kattin onder stress van kater

Bericht door Komielfoo »

Katjes zijn samen opgegroeid. Wegens verhuis zijn ze pas toen ze 1 jaar waren naar buiten beginnen gaan. Sindsdien is hun band onderling gespannen. Sinds enkele maanden is de kattin veel vermagerd (voeding is aangepast), knabbelt ze haar haar af en stopt ze niet met likken. Telkens ze een nieuw, veilig plekje heeft palmt de kater dit plekje in, op onverwachte momenten bespringt hij haar, als ze langs de tuin naar binnen wil blokkeert hij haar of jaagt hij haar weg. M.a.w de kattin is nooit op haar gemak 😔 Iemand tips?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattin onder stress van kater

Bericht door Rik »

Binnenhouden?

Ik neem aan dat beide katten op tijd gecastreerd zijn?

Blijkbaar krijgt de kater toch teveel prikkels buiten waardoor hij de poes teveel op haar huid zit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattin onder stress van kater

Bericht door Anne »

Is je poes medisch onderzocht? De voeding is aangepast maar toch stopt ze niet met likken en knabbelt ze haar haar af?
Ik zou je poes beschermen door je kater weg te houden van haar. Laat de kater buiten als zij binnen ergens rustig wil slapen. Het lijkt wel alsof ze niet aan rust toe komt. Misschien je kater herplaatsen?
Als je kater nog niet geholpen is verklaart dat wel veel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Komielfoo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2019 16:54

Re: Kattin onder stress van kater

Bericht door Komielfoo »

Bedankt voor het antwoord!
Ze is medische onderzocht.
Het probleem is dat de kater aanhankelijk en een beetje jaloers is, vanaf het moment ik haar aai of kam komt hij ertussen. Ik probeer hem weg te houden van haar, of als hij op een plekje ligt waar zij eerst lag neem ik hem er weg (hij heeft ook zen eigen plekjes), als ik thuis ben probeer ik haar mee te krijgen naar binnen of open een andere deur voor haar. Ik ben er natuurlijk ook niet altijd bij helaas....
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattin onder stress van kater

Bericht door Anne »

Misschien kater ook heel veel aandacht geven? Is je kater nou geholpen of niet en je poes ook?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie