1 jarige kat angstig naar kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Maki-Truffel
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2019 00:39

1 jarige kat angstig naar kitten

Bericht door Maki-Truffel »

Hoi allemaal, na veel berichten op dit forum gelezen te hebben wil ik ook graag jullie advies inwinnen. Wij hebben een 1 jarige poes Maki, zij is bij ons gekomen toen ze 12 weken was. Nu hebben wij sinds 4 dagen een 4 maandjes oude kitten erbij. De eerste ontmoeting was Maki erg aangedaan en heeft 3 uur lang achter de bank zitten grommen en blazen. Ik en mijn vriend mochten ook niet in haar buurt komen. Ze zitten sinds dien ook beiden in hun eigen kamer. De eerste 2 dagen heb ik ze beiden met rust gelaten en om het uur afwisselend met ze gaan spelen. Ook heb ik feliway friends opgehangen in de kamer van Maki. Na 2 dagen sokjes met Truffel zijn geur bij Maki gelegd, waar ze eerst naar ging blazen en grommen. Toch beloonde ik haar elke keer dat ze eraan rook. Vandaag hebben wij ze met elkaar kennis laten maken. Maki nog steeds heel erg grommen en af en toe blazen naar Truffel, gelukkig is hij niet bang. Ze heeft hem niet aangevallen maar hij mag niet te dichtbij komen of met haar speelgoed spelen, ze volgt hem overal. Ze zitten ‘s nachts ieder weer in hun eigen kamer. Morgen ben ik van plan de deuren weer open te zetten zodat ze elkaar kunnen opzoeken. Ik denk dat Maki erg bang is, is er iets wat ik kan doen om haar te helpen? En te laten begrijpen dat Truffel geen bedreiging is? Ik zou graag haar angst zien veranderen in nieuwschierigheid. Wat denken jullie, hoe nu het beste verder?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1 jarige kat angstig naar kitten

Bericht door Dinky »

Hoe gaat het nu?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: 1 jarige kat angstig naar kitten

Bericht door Emmajoja »

Heel toevallig heb ik ook net een nieuwe kitten en ik heb twee poesjes van een jaar oud.

Mijn meisjes moesten er ook niks van hebben. Blazen grommen en als de kitten te dicht bij kwam een klapje.

Op het forum had ik gevraagt of ik ze apart moest houden of niet en het antwoord was nee. Dus ik heb ze gewoon bij elkaar gelaten.

Luna (1jaar oud) was de tweede dag al redelijk okay met de kitten en observeerde de kitten (terra) constant.

Nova (1 jaar oud) zat echt twee dagen op de kast zielig te doen en de derde dag ofzo liep ze ineens door de kamer de kitten te observeren. En nu durft ze zelf dicht bij de kitten te liggen.

Ze zijn nog geen dikke maatjes maar het gaat steeds beter.
Heb ze nooit apart gehad. Wel toezicht gehouden

Alles is goed en niemand is gewond geraakt.
Ik zie Luna en Nova met sprongen vooruit gaan.
Gister avond zat Nova in een doos en Terra er naast en ze waren door de gaten van de doos aan het spelen.
Super cute.



Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Plaats reactie