Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Hoi hoi,

Op het moment staat zoals velen van jullie weten, mijn smetvrees helaas op de voorgrond. Ben nu wel bezig met medicatie. Maar die verergert het eerst en dan gaat die pas helpen.

Zelf vind ik het nu opeens erg vies als mijn lieve Bobbie net zijn poepie heeft gedaan. Hoe gaan jullie ermee om als jullie kat dan bijvoorbeeld vlak erna met zijn pootjes jullie aanraakt, of op de bank komt ofzo...vroeger had ik er geen moeite mee...denk gewoon erdoor bijten he?

Groetjes,
Tibor
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Emmajoja »

Ik houd de bak heel schoon. Schep dagelijks de poepjes er uit en die spoel ik door de wc. Heb houtkorrels voor de kattenbak. Heel handig. Stinkt niet. Ook heeft de kattenbak gaatjes zodat al het plas/zaagsel in de onderbak gaat (peewee kattenbak) . Dus de pootjes raken alleen schone houtkorrels. Misschien een idee voor jou?
Heb verder zelf geen last van smetvrees. Moet vervelend zijn.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Emmajoja schreef: 16 aug 2019 21:28 Ik houd de bak heel schoon. Schep dagelijks de poepjes er uit en die spoel ik door de wc. Heb houtkorrels voor de kattenbak. Heel handig. Stinkt niet. Ook heeft de kattenbak gaatjes zodat al het plas/zaagsel in de onderbak gaat (peewee kattenbak) . Dus de pootjes raken alleen schone houtkorrels. Misschien een idee voor jou?
Heb verder zelf geen last van smetvrees. Moet vervelend zijn.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Leuke tip, helaas financieel niet mogelijk.

Ik schep wel ook dadelijks :) vaak zelfs 2 keer
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Dinky »

Ja, kwestie van doorbijten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 16 aug 2019 21:55 Ja, kwestie van doorbijten ;-)
Gewoon zo een angst voor die bacterien. Echt stom =(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door castratenkoor »

Als de meeste katten hebben gepoept doe ik niks. Als Luuk heeft gepoept ruim ik het gelijk op, want die graaft niet onder. Bang voor vieze pootjes hoef je niet te zijn als je de bak goed schoon houdt. Bacteriën zijn niet erg als je je handen maar wast als je met eten bezig gaat.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Embillie »

Neus dichtknijpen en wachten tot de grootste stank weg is. :lol:
Dan schep ik ze er pas uit.
De pootjes op de bank, daar denk ik niet over na. Het is niet zo dat katten met opzet in hun eigen ontlasting gaan staan.
Ik was toch mijn handen voordat ik wat eet, vuile bacteriën zijn overal maar gelukkig is daar ook grotendeels ons immuunsysteem voor! En handzeep ;)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

castratenkoor schreef: 17 aug 2019 08:35 Als de meeste katten hebben gepoept doe ik niks. Als Luuk heeft gepoept ruim ik het gelijk op, want die graaft niet onder. Bang voor vieze pootjes hoef je niet te zijn als je de bak goed schoon houdt. Bacteriën zijn niet erg als je je handen maar wast als je met eten bezig gaat.
Ja als ik ga koken doe ik sowieso me handen wassen. Mja kook de laatste tijd niet vaak. Ook beetje een angst zeg maar.

Maar uiteraard was ik me handen goed na het scheppen van de bak.

Dankjewel voor je antwoord.

Vind gewoon moeilijk idee opeens als die vlak nadat die op de bak is geweest op de bank gaat. Mja vroeger geen last van. Of stukken minder in ieder geval.

Ik moet volhouden.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Embillie schreef: 17 aug 2019 08:52 Neus dichtknijpen en wachten tot de grootste stank weg is. :lol:
Dan schep ik ze er pas uit.
De pootjes op de bank, daar denk ik niet over na. Het is niet zo dat katten met opzet in hun eigen ontlasting gaan staan.
Ik was toch mijn handen voordat ik wat eet, vuile bacteriën zijn overal maar gelukkig is daar ook grotendeels ons immuunsysteem voor! En handzeep ;)
Ben ik wel jaloers op, niet verkeerd bedoeld. Om zo te kunnen denken, hopelijk krijg ik dat ook weer snel.

Denk dan meteen dat mijn broek vuil is als ik dan op de bank ga.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Embillie »

Daar heb ik ook moeite mee gehad, om zo’n denkwijze aan te leren hoor.
Ik had ook zulke smetvrees jaren terug, dat mijn handen schilferden van het vele handen wassen.
Ik ben begonnen met enkel handen wassen voor het eten want dat is feitelijk genoeg om jezelf te beschermen.
Daarna kwam die rustigere denkwijze vanzelf.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Embillie schreef: 17 aug 2019 09:08 Daar heb ik ook moeite mee gehad, om zo’n denkwijze aan te leren hoor.
Ik had ook zulke smetvrees jaren terug, dat mijn handen schilferden van het vele handen wassen.
Ik ben begonnen met enkel handen wassen voor het eten want dat is feitelijk genoeg om jezelf te beschermen.
Daarna kwam die rustigere denkwijze vanzelf.
Ja precies dat heb ik nu ook. We kunnen handen schudden. Wel fijn om iemand te spreken met hetzelfde probleem, waarbij het beter is geworden.

Maar je doet wel na bak scheppen handen wassen neem ik aan? :)

Ja ik heb ook een groot verantwoorlijk gevoel naar anderen, dat ik die via mijn "slechte" (wat niet zo is) hygiene bestem zeg maar.

Groet,
Tibor
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Emmajoja »

Trouwens, omdat je het nu eng vind dat de poes op de bank gaat nadat die op de bak is geweest.. Wie geeft de poes liefde dan? Is er iemand anders die wel graag wil knuffelen en kroelen met 't beesie?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Tibor1984 »

Emmajoja schreef: 17 aug 2019 11:09 Trouwens, omdat je het nu eng vind dat de poes op de bank gaat nadat die op de bak is geweest.. Wie geeft de poes liefde dan? Is er iemand anders die wel graag wil knuffelen en kroelen met 't beesie?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Ik probeer hem nog liefde te geven. Vanmorgen lag die lekker bij me op bed. Ik heb ook geaaid. Het gaat moeilijker dan eerst allemaal maar ik probeer het wel. Daarom wil ik ook dat het snel opgelost is. Hopelijk slaat de medicatie sneller aan dan verwacht.

Vanmorgen heb ik nog lekker geborsteld waar die ook van genoten heeft. Ja hij krijgt minder liefde dan voordat dit probleem op de voorgrond lag, maar ik doe echt me best. En hopelijk gaat het steeds beter.

Alleen inderdaad als die pas op de bak is geweest vind ik het moeilijk. Tijd erna kan het weer. Maar het moet nog beter met me worden. Want ik vind het ook niet leuk voor Bobbie. Maar Bobbie en ik moeten er samen doorheen. Zou hem echt niet weg willen doen, ook al zou dat dingen makkelijker maken. Dat zeg ik met pijn aan me hart. Maar hij is toch mijn maatje, al 4 jaar.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Mleen »

Ik vind het heel goed van je dat je je probleem probeert aan te pakken! En ik denk juist dat Bobbie je hierbij gaat helpen! Je kan het je niet veroorloven om niet voor hem te zorgen, je moet eigenlijk wel. Hopelijk zorgt dat, in combinatie met de medicatie en misschien therapie(?) ervoor dat je straks goed met je smetvrees om kunt gaan!

Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn, dus complimenten voor jou dat je het aanpakt!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vraagje hoe jullie ermee omgaan als kat net poepje gedaan heeft

Bericht door Anne »

Vind gewoon moeilijk idee opeens als die vlak nadat die op de bak is geweest op de bank gaat. Mja vroeger geen last van. Of stukken minder in ieder geval.
En als je het omdraait? Hoe zou Bobby het vinden als jij net na toiletbezoek hem loopt te aaien? ;-) :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie