Nierinfarct

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nierinfarct

Bericht door nellebel »

is het niet normaal dat creatinine wat hoger wordt als je een slechter werkende nier hebt? waardes zijn wel aan het zakken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nierinfarct

Bericht door Sansan »

Het blijft zoeken.
Wat gaat je volgende stap worden nu?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ja dat hoort er wel bij Wendy, maar goed is het niet, en genezen gaat het ook niet meer,
ze is pas 7.
Mijn volgende stap is zorgen dat Lizzy nog verder opknapt en volgende week overleggen met mijn eigen da wat nu wijsheid is.
Ik zit ook nog met die schildklier, daar kunnen we nu niets mee doen, want voorlopig mag ze geen thiafeline hebben ivm die alvleesklier.
Ze blijft nu diarree houden.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

Ach arme Lizzy, dikke knuffel voor haar en voor jou sterkte met al deze zorgen!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Ik denk zelf toch in de richting van een auto immuun ziekte.
Ik wil geen onderzoeken doen als dat niet in het belang is van Lizzy, puur omdat ik het zou willen weten.
Daarom wil ik eerst met mijn eigen dierenarts overleggen, daar heb ik vertrouwen in.
Ik vind het bloedonderzoek wat ze gedaan hebben in het dierenziekenhuis ook niet uitgebreid genoeg als ik heel eerlijk ben.
Maar misschien verwacht ik wel teveel.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nierinfarct

Bericht door Sansan »

Helemaal gelijk in!
Zo vond ik er ook nooit een heil in zitten.
Zodra je alle lectuur weet en al die behandelstappen toepast wtf moet een internist er dan mee..

Vervelend dat ook jullie nu kampen met diarree. Geef je nu iets voor maagzuur? Dat zou namelijk nog een oorzaak kunnen zijn. Net als de buprecare.

Weet je, het lullige nu gaat zijn dat je niet weet waarom en waardoor. Wij dachten soms aan voeding of medicijnen. Ook altijd die voeding is weer zo’n eerste stap van de artsen... maar in goede periodes kan er alles naar binnen zonder diarree.. is dat dan omdat hij op dat moment metronidazol kreeg en alles dan weer wat minder scherp staat, of was het toch een tijdje het hypoallergen, of was het toch dat hij pijn had door een sluimerende nierbekkenontsteking dat er weer diarree was etc etc..

Kwa diarree zou ik eigenlijk ff ontlasting bij je dierenarts inleveren en laten opsturen naar het lab.

Geef je al enzymen?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Nee enzymen worden nu afgeraden en diarree past ook bij alvleesklierontsteking.
Daarbij ze hebben haar voer gegeven waar ze niet tegen kan, dus het kan even duren voor dat het weer rustig is.

Maar voeding dat blijft lastig sansan, je zou dan echt moeten gaan uitproberen, maar je wilt niet weer een zieke kat,
Het is wel de reden dat ze bij Lizzy gezegd hebben nu even alleen de dingen geven die echt nodig zijn en verder niks anders.
Want anders weet je dus helemaal niet meer waar wat vandaan komt.

Mijn eigen da is tot volgende week op vakantie.
Voor nu is het advies, eigen voer waar ze het goed op deed en dat zijn de brokjes (renal/hypo) en tonijn met rijst, wat ze nu het liefst eet.
En verder alleen even cerenia en Buprecare dus ook geen ipa door het voer of porus one.

Maar mijn eigen da is ook iemand die wil nog wel eens rond bellen voor verder advies.
Zo van wie weet zit er iemand tussen die een goed idee heeft waar we verder mee kunnen.
Voordat we met Lizzy weer ergens anders heen gaan,

Meeste dierenartsen kijken helaas ook niet echt verder en dan wordt alles als los onderdeel behandeld en krijg je vooral symptoombestrijding.

De diarree bij Lizzy is gelukkig wel alleen op het moment dat het poeptijd is dus ze loopt niet steeds naar de bak omdat ze heel veel en vaak moet poepen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nierinfarct

Bericht door Sansan »

Ja, dat stadium lijken wij voorbij.
Hij krijgt niets wat hij niet al kreeg en daar stabiel op is geweest..
Vorige week 2 x viyo geprobeerd, meer niet.

Ik ben heel benieuwd of je dierenarts nog goede ideeen heeft!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Mijn eigen da gesproken vandaag.
Die vond het allemaal maar vaag.
Hij weet ook niet wat ze dan bedoelen met iets anders waardoor die t4 te hoog is.
Zijn voorstel is nu door gaan met de cerenia en daarbij het geven van b12 injecties ( wekelijks) voor die alvleesklier.
En contact opnemen met Gent omdat er echt wel wat met die schildklier gedaan moet worden, dus of Thiafeline of toch radiojood behandeling als ze daar nog voor in aanmerking komt.
Als ik weer wat van Gent hoor weer overleggen.
Als die schildklier niet onder controle is dan is dat ook voor haar hart en nieren slecht.
Ze heeft gelukkig geen diarree meer, maar ze blijft krabben en eet echt ontzettend veel.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nierinfarct

Bericht door Anne »

He bah, arme Lizzy en arme jij, wat een hoop zorgen op het moment
Ik duim en hoop dat het gauw beter gaat, sterkte
het enige pluspunt is dat je eigen da weer terug is en dat je daar een goed gevoel over hebt. Daar moet je dan maar op vertrouwen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nierinfarct

Bericht door Sansan »

Jij dus ook nog niks wijzer :/

Maagzuurremmers zijn ze niet duidelijk over. Op internet lees je vaak nier geïndiceerd. Ervaren zijn toch dat het verlichting geeft en de internist dinsdag had het er over dat het wel belangrijk was als signaal naar de alvleesklier (die maagzuur-alvleesklier connectie/route die ik al eens op het forum had verteld).
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Wat is belangrijk als signaal naar de alvleesklier?
Maagzuurremmers?
Ik heb momenteel niet de indruk dat ze last heeft van maagzuur, maar je weet maar nooit.
Ze krijgt wel nog cerenia.
Veelvuldig braken geeft ook een grotere kans op een alvleesklierontsteking, maar daar is nog steeds geen oorzaak voor gevonden.
Volgens Gent kan dat met de schildklier te maken hebben dus dat weten we pas als die een tijd weer een normale waarde heeft.
Mijn da zei dat het zou kunnen dat het met het immuun systeem te maken heeft.
Maar Lizzy is al getest waar ze op getest kan worden ( FIV/FELV) en daar kwam niets uit.
Net als Luna, die trouwens wel een autoimmuunstoornis heeft maar de behandelingen blijven dan toch hetzelfde.
Je komt gewoon geen steek verder.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nierinfarct

Bericht door Sansan »

Ja waardeloos.
De alvleesklier maakt natriumbicarbonaat aan om maagzuur te neutraliseren in oa de dunne darm (anders erg zure inhoud de darmen in). Die alvleesklier is van de rel dus die enzymen aanmaak en natriumbicarbonaat etc gaat niet lekker. Voeg je dat toe kan dat de alvleesklier ontlasten en hoop je dat de boel daar stabiliseert.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nierinfarct

Bericht door Synemios »

Zijn er maagzuurremmers voor katten die ik zelf kan halen?
Of misschien toch enzymen bij geven? Alleen zit ik wel met die allergie

Ben er met mijn hoofd ook niet bij.
Vandaag ook nog een begrafenis gehad van een collega.
Ben echt nog een beetje in shock, binnen 2 weken tijd ziek geworden en overleden.
50 jaar...
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nierinfarct

Bericht door Sansan »

Ranitidine inderdaad bij de Kruidvat, wel erg bitter dus heb je lege capsules?

Jeetje heftig :/ binnen twee weken.. wat kan het leven toch kneiterhard zijn. Heel veel sterkte met het verlies, hopelijk kun je wel een beetje slapen vannacht.
Plaats reactie