Zwangere kat wil niet bevallen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
maus176
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2019 16:56

Zwangere kat wil niet bevallen

Bericht door maus176 »

hoi, dit gaat een lang verhaal worden maar ik weet niet wat ik moet doen. ik heb thuis (boerderij) 3 katten, 2 vrouwtjes en 1 mannetje. we hebben ook nog een oudere kater maar die loopt altijd rond in de buurt en komt eens in de zoveel weken even hier, maar 1 vrouwtje die is dus hoogzwanger. en bij ons komt soms wel inteelt voor omdat de katten gewoon los lopen. Onze zwangere meisje is dus echt heel dik en ligt hele dagen op een kleed en komt dr soms even af voor eten en drinken, inmiddels breng ik het haar ook vaker omdat ze ander te weinig drinkt en eet, maar het is nu precies 11 week (26 mei) geleden dat ze is bevallen van de vorige kittens (ook met inteelt) en ik weet niet wanneer ze zwanger is geworden dus kan het niet bij houden maar als ik uitreken kom ik ongeveer wel op nu uit (dat ze binnen 2/3 dagen moet bevallen) en ze loopt moeilijk en kan niet rennen en slaapt gewoon de hele dag. Het is een erg zielig gezicht en weet niet wat ik er mee aan moet. Ze spint altijd gelijk als ik er aan kom maar heeft geen zwangerschap verschijnselen zover ik kan zien en op heb gelet.
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Zwangere kat wil niet bevallen

Bericht door Mleen »

Als ik jou was zou ik direct naar de dierenarts gaan. Die kan het best beoordelen wat je nu moet doen.
Daarna zou ik al je katten laten castreren, zodat je in het vervolg geen (inteelt)nestjes meer krijgt. :)
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zwangere kat wil niet bevallen

Bericht door Dinky »

Ik zou een bezoek brengen aan de DA waarbij de kittens eventueel met keizersnede gehaald kunnen worden en de poes onvruchtbaar gemaakt kan worden om inteelt in de toekomst te voorkomen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie