Main Coon kitten op vers vlees

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door castratenkoor »

Dat komt echt niet op een paar weken aan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

Ik ben in de mogelijkheid ook zijn zusje in huis te halen!! Het worden er dus 2 uit het zelfde nest!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door castratenkoor »

Oh super - dat is perfect!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Rik »

O, als je dat financieel kunt halen zou dat perfect zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Anne »

Robbejan schreef: 21 jul 2019 23:11 Maar hoe zit het dan met de kat als solitair dier? Even los van het kittenschap.. Dat is betreft een periode. Ik hoor namelijk ook van katten die elkaar de tent uit vechten. Vroeger heb ik 2 kittens uit verschillende nesten gehad die elkaar niet lagen (dominant vd schuw) waarna de ene op een gegeven moment gewoon weg is gebleven.
Een kat wordt vaak als solitair benoemd omdat hij/zij alleen jaagt. De prooien zijn klein ( muizen, vogels ect) en daar heeft de kat dan ook geen hulp bij nodig. Maar wat zie je in het wild? Vaak leven wilde katten in groepen bijeen.

Super dat je nu twee kittens neemt!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

Rik schreef: 25 jul 2019 12:59 O, als je dat financieel kunt halen zou dat perfect zijn.
Ik heb een grote dure auto die ik amper gebruik (woon in Amsterdam) en waar ik al een poos over zit te dubben om hem weg te doen. Mooie aanleiding. Alles valt op zijn plek. Ben daar blij om want door de twijfel over het "enig kittenschap" ging mijn voorpret aardig ten gronde :lol:

Rinus is haantje de voorste. Er was nog zo eentje in het nest, een zwart katertje. Het poesje is wat rustiger. Volgens de fokster is dat een betere combinatie. Ontzettend mooi, zwart/wit beestje.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Anne »

Mooi dat je het zo kunt financieren :smile: En twee uit hetzelfde nest, dat is hartstikke mooi en geen gezeur met introducties e.d. En....dubbel voorpret :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door maliejane »

Super dat je toch voor 2 kittens gaat! Wat betreft kattenbakken, ik heb zelf 1 grote kattenbak die ik 2x per dag schoonmaak en dat gaat prima. Moet ik wel bij zeggen dat mijn damens 3 en 3.5kg zijn en twee bakken met twee main coons misschien wel handig is xD
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

In verband met mijn beperkte vriesruimte (vooral met de komst van een tweede kitten) en het verkopen van de auto, lijkt vooralsnog alleen de optie te bestaan Smuldier en Rodi uit de Supermarkt te voeren (en af en toe een ander merk als ik deze tegen kom). En evt vlees van de slager/ vis van de markt? Totdat ik de mogelijkheid heb het beter te organiseren. Voor mijn gevoel is dit alsnog beter dan het voeren van de beste brok. Of zit ik er dan naast?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Rik »

Yep. Dat is prima om mee te beginnen. Bere dan brok of Felix/Whiskas. Zeker ook als je er af en toe een merk tussengooit wat je tegenkomt. Welkoop en Pets Place (in de boetenbond erbij) hebben vaak nog wel wat in de diepvries liggen.

Visje of vlees van de markt moet verder niet bewerkt/gerookt of gezout zijn. En inderdaad als je 'afval'-vlees/bot bij de slager vraagt kan hij ook meedenken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

Ze zijn er!
De fokster heeft circa 2 kg kittenbrokjes van Royal Canin mee gegeven en kuipjes koolvis van de Aldi (het merk heet Alexis). Vandaag wordt met de boodschappen Smuldier bezorgd (verschillende varianten, merendeels compleet). Alleen ben ik nu in verwarring over hoe ik het aan moet pakken. De fokster zegt dat ik het moet mengen. Ergens anders lees ik dat ik er eerst gekookt water over moet gieten en het beter niet kan mengen met de brok, maar met het natvoer/kuipjes. Wat is jullie ervaring? Ik wil niet dat ze ziek worden.
Ik vind overigens niet dat ze die brokken en die kuipjes met veel smaak eten en ben wel benieuwd wat ze van dat vlees vinden.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Rik »

Brokken en blikvoer tegelijk met vers vlees voeren wordt normaal afgeraden. Maar ik denk dat dat vooral is wanneer de katten een gevoelig spijsverteringsstelsel heeft. Maar echt mengen zou ik in ieder geval niet doen.

Zeker als ze de brokjes en kuipjes niet met smaak eten zou je gewoon eens kunnen proberen wat ze alleen op smuldier doen. Mochten ze smuldier ook niet zo lekker vinden... er zijn nog legio andere merken KVV die je later kan proberen. Zelfs dezelfde diersoort van een ander merk zouden ze b.v. wel lekker kunnen vinden.

Wat heet water eroverheen is om de geuren vrij te laten komen zodat ze het misschien wel (beter) eten.

Zijn ze er nét? Want volgens mij zouden kittens toch wel lekker gretig moeten zijn op hun eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

Ze zijn er sinds zaterdagmiddag. Ik zie wel dat ze los beginnen te komen en wat beter gaan eten.
Robbejan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 jul 2019 15:09

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Robbejan »

Mag dat kvv ook even blijven staan? Of na bv een uurtje weghalen ivm bederven? Die brokjes en kuipjes vrij lang. Ze zijn wel gewend dat er eten staat. Maar met kvv lijkt het me prettig dat ze in 1 keer hun portie opeten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Main Coon kitten op vers vlees

Bericht door Rik »

KVV moet je inderdaad niet te lang laten staan. Eigenlijk moeten ze dat direct opeten. Hier kan ik het niet eens laten staan want dan begint Bono gelijk alles op te eten. Yuna liet bijvoorbeeld een klein beetje staan. Ze krijgen dan bij de salontafel eten en ik zit op de bank. Toen Yuna wegliep van haar bakje, heb ik dat bakje even opgepakt en bij mij neergezet (want Bono zat al te 'azen'). Na 10 minuutjes kwam Yuna weer naar beneden getippeld om de rest op te eten.

Tevens zou ik de brokjes gewoon een paar uur (bijvoorbeeld 4 uur), voordat je KVV geeft, weghalen. Dat zorgt ervoor dat ze een klein beetje honger hebben, en het vlees dus wat gretiger opeten. Anders zou ik het inderdaad na maximaal 1 uurtje weghalen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie