Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Anne »

Schrokken je kittens ook? En hoe ziet het overgeefsel eruit? Zitten er onverteerde brokken in?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door pinguin »

Er zijn klinieken die aan vroeg castratie doen. In België is het verplicht om nog voor het kitten het best verlaat ze te castreren. Dus dan lijkt het mij mogelijk om ze met een maand of 4 gelijk te laten castreren en evt chippen als ze toch onder narcose zijn.
Ik zou even goed rond kijken. Vind het advies van de dierenarts raar en zou dat zeker niet opvolgen. Ze scheiden kan stress geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Xaro »

Anne schreef: 03 jul 2019 16:47 Schrokken je kittens ook? En hoe ziet het overgeefsel eruit? Zitten er onverteerde brokken in?
Ik vind het lastig te zeggen of ze schrokken. Ze eten wel veel, maar echt volproppen denk ik niet. Ze laten ook wel wat eten staan, dus echt dooreten tot alles op is, is zowieso niet aan de orde.

Er zitten wel onverteerde brokken in het braaksel, ja. Ook wel gewoon onverteerd nat voer. Ik weet wel dat het er niet meteen weer uitkomt. Het duurt altijd minimaal een aantal uren (wat positief is, toch? Dan kunnen ze er tenminste nog wat vocht en voeding uithalen).

Ik vermoed zelf dat het Luke is. HIj had ook wat diarree, maar dat is nu ook beter. Misschien is alles in z'n lijfje een beetje van slag na zijn verhuizing op vrijdag, en een nieuw maatje op zondag. Hij oogt in ieder geval niet ziek. Hij speelt veel, praat, eet en drinkt goed. Net z'n nekje gechecked, en de huid valt ook netjes weer terug, dus uitdrogen doet hij ook niet.

En tjah, toc maak ik me zorgen.....Ik hoop dat dat zorggevoel snel weggaat. Ik merk af en toe dat ik me meer zorgen maak dan echt van ze geniet. Is dat normaal aan het begin? Het is de eerse keer dat ik zelf katten heb, en het verantwoordelijkheids gevoel is behoorlijk aanwezig.
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door R1ck »

Beetje off topic, maar ik moet gewoon even toevoegen wat een prachtige, speelse kittens het zijn! Geweldig filmpje! :grin:
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Synemios »

Bij ons hielden ze 5/6 maanden aan en dat was ivm de narcose ( en ze kregen gasnarcose)
Dit was in Nederland, wij hadden ook een meisje en 2 jongens, gewoon goed in de gaten houden en anders overleggen of het eerder kan.
Ze scheiden zou ik niet doen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Anne »

Ik zou het overgeven in de gaten houden. Als het frequent terug komt zou ik het toch met de da overleggen. Normaliter hoort een kitten niet over te geven, weleens als ze echt schrokkerig eten maar dan geven ze over omdat ze te snel hebben gegeten en jij zegt dat dat niet het geval is, het kan zijn dat er iets niet helemaal lekker zit van binnen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Xaro »

R1ck schreef: 03 jul 2019 18:56 Beetje off topic, maar ik moet gewoon even toevoegen wat een prachtige, speelse kittens het zijn! Geweldig filmpje! :grin:
Hehe, bedankt. Ze zijn echt te schattig samen.

Er is de laatste 24 uur niet meer overgegeven, dus wat het ook was, het lijkt niet iets chronisch te zijn, of iets wat verergert. Luke groeit ook goed. Op vrijdag was hij 650 gram, nu 876. Dat is dus ruim 200 gram in 6 dagen! Ik vind het knap. Ook Leia groeit goed. Die is van 800 gram naar 930 gegroeid in 4 dagen.

Nu zag ik wel dat Luke sinds vanmiddag een mini mankje heeft aan z'n rechtervoorpoot. Dat moet gebeurd zijn in de 1-2 uurtjes dat ik ze even alleen heb gelaten, want daarvoor is het me niet opgevallen. Ik zeg mini mankje, want hij rent gewoon, steunt erop, gebruikt het pootje om te spelen en klauwen etc. Maar als hij even 'normaal' wandelt, dan zie je dat hij ietjes voorzichtiger mee is. Nu las ik dat dit niet eens zo heel raar is na een inenting? Limping disease, dacht ik. Wie heeft hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Rik »

Xaro schreef: 04 jul 2019 18:28 Er is de laatste 24 uur niet meer overgegeven, dus wat het ook was, het lijkt niet iets chronisch te zijn, of iets wat verergert.
Kan ook wisseling van eten zijn of misschien zelfs een beetje stress. Zolang het bier meer gebeurd zou ik me er inderdaad geen zorgen meer over maken.
Nu zag ik wel dat Luke sinds vanmiddag een mini mankje heeft aan z'n rechtervoorpoot. Dat moet gebeurd zijn in de 1-2 uurtjes dat ik ze even alleen heb gelaten, want daarvoor is het me niet opgevallen.
Kan ook gewoon een beetje ruw stoeien of ergens vanaf gedonderd zijn. Het blijven kittens hè :) Even in de gaten houden of het snel weer verdwijnt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Xaro »

Tot nu toe nog niet weer, dus hopelijk is het spugen nu gestopt.

Luke is nog wel wat kreupel. Houdt het pootje ook wel wat omhoog nu. Maar hij gebruikt het wel om te wassen en spelen. Alleen het lopen is dus wat lastig. Ook sliep hij vandaag wat meer dan normaal. Verder speelt hij nog wel, eet en drinkt goed, gaat naar de kattenbak en spint en rolt op z'n rugje voor het aaien. Dus echt ziek is hij niet, maar volgens mij wel een beetje last van de vaccinatie.
Gebruikersavatar
Minoumi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2018 20:36

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Minoumi »

Wat een leuk setje 😍
Xaro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jun 2019 10:20

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Xaro »

Kleine update. Ze zijn nu 11 en 12 weken en beide tussen de 1300 en 1400 gram. Gaat dus erg goed!
Nog wel af en toe wat diarree. Vandaag zijn ze beide weer ontwormd, dus als dat het probleem is, dan moet dat toch weggaan. Ook hebben ze nu alle twee beide entingen gehad.

Nog iets aparts: Leia is dus een dude....De eerste dierenarts had het toch wel mis. Nummer twee en drie waren het eens dat er toch echt wel balletjes aanwezig waren. Tjah, grote kans met een rooie kat (maar niet uitgesloten dat het een vrouwtje was). Ach ja....denk niet dat hij het erg vind Leia te heten. Scheelt wel weer in stress over zwangerschap enzo. Met 2 dudes is het wel aardig uit te sluiten :P

https://photos.app.goo.gl/K5mDmivbw78JrN3TA
https://photos.app.goo.gl/oppmJUb5rnmLCufW8
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Dinky »

Haha niet de eerste keer dat het geslacht bij kittens verkeerd wordt ingeschat ;-)

Wel een prachtig duo met dat rood en grijs!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Kleine kitten voor z'n leeftijd? Of toch jonger?

Bericht door Dushizenn »

Hahaha lachen! Mooie stoere naam toch! Zijn 2 knapperds

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Plaats reactie