Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Umimeis »

MarjanR schreef:Mijn kattengrut kwam ook altijd buiten, maar deden binnen hun ding.
Alleen Moosje doet 'smorgens nog z'n routine check en plasje precies naast het huis (tis tenslotte al 13 jaar zijn territorium).
En komt dan weer binnen.

Ik zou niet weten waarom je zou willen dat je kat z'n ding buiten gaat doen, behalve jouw luiigheid mbt de kattenbak!

Ik wil trouwens OOK een camera gericht op m'n kattenbak!
Dan kan ik tenminste zien hoe ze "zitten" (zodat ik kan zien dat ze geen last hebben)
Ga toch eens m'n handige zwager vragen of ik dat kan roggelen :lol:
Katten Big Brother :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door pearlsofpassion »

Tja, ieder zijn idee natuurlijk, maar het hangt van vanalles af of het zo slecht is om de kat het buiten te laten doen.
Als je tuin erg groot is en zeker als er een stuk braak ligt, heb je er echt geen last van als er een kat in de hof gaat.

Kleintje ging vroeger altijd in de hof, ze begaaft het mooi en dan verteerd dat snel hoor.
Ik was ook blij als Cuzco ook in de hof ging als hij buiten was. Het blijft toch gemakkelijk.
Maar ik heb inderdaad de kattenbak NOOIT weggehaald. Ze zijn soms toch ook binnen? Dan moeten ze toch ook naar toilet kunnen? Wat als het regent? Onweert? En inderdaad, soms moeten ze al eens binnen blijven he.

Als je ze buiten wil laten gaan, zit er niets anders op dan af te wachten. Je hebt daar echt niets over te zeggen! Als ze buiten willen, doen ze het buiten, als ze binnen willen, doen ze het binnen. Niets aan te doen.
Je kan wel zien dat je een strook grond voorziet waar niets groeit, dat is aantrekkelijker. In gras of zo , doen ze het nooit hier, ze moeten gemakkelijk kunnen graven. Maar ik zou inderdaad zeker een kattenbak binnen laten staan. Soms heb je die gewoon nodig, en het is beter dat ze leren waar dat dan voor dient.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Magorian
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2011 13:12

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Magorian »

Nou, er wordt behoorlijk wat afgekat. Ik snap het wel dat je geen bak wil, de katten van mijn ouders moeten ook altijd gewoon buiten gaan. Ze begraven het toch? Jonge poesjes leren ze eerst op de bak te gaan en dan leggen ze de vulling buiten op een plek in de tuin , zetten het poesje erbij en meestal snappen ze het gelijk. Moet er wel bij zeggen dat mijn ouders best wel afgelegen wonen, dus buren hebben er geen last van. En als ze er last van hadden zou het hypocriet zijn, want ze hebben zelf katten :)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Ilone »

Waarom zou dat hypocryt zijn dan?
Omdat je zelf katten hebt, moet je de katten uit de hele buurt (om het zo maar even te zeggen) gewoon maar in je tuin laten schijten? Is toch normaal dat je niet wilt dat andermans kat zijn behoefte bij jou in de tuin doet..?
Ik ben van mening, dat als je geen kattenbakken wilt, je dan niet aan katten moet beginnen.
Sommige dingen horen nou eenmaal bij het hebben van katten, en een kattenbak is daar 1 van.
Kijk, als ze nou nog alleen in je eigen tuin komen, oké....Dan nog kunnen de buren stankoverlast krijgen, maar dat even terzijde. Maar zolang de tuin niet is afgezet zullen de meeste katten bij andere tuinen komen en daar lekker de boel omspitten en bemesten. Lijkt me niet zo prettig als ik bijvoorbeeld net mijn tuintje op orde zou hebben met leuke plantjes, en de buurkat komt het even omgraven en volschijten.
Nee bedankt.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Anne »

Wij hebben ondertussen een heel ander probleem :-|
Ik zou op mijn blote knietjes moeder aarde danken als de katten het echt alleen maar in de bakken deden, maar nee :-| Ze graven nu zelfs gaten in ons, eens, mooie groene grasveld :evil:
het is geen gezicht!! Buiten onder het prieeltje staan potdikkeme drie kattenbakken, binnen nog eens 5. Iemand tips om het graven in het mooie gras, af te leren?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door MarjanR »

Betegelen?
Sorry, fout grapje misschien... maar ik zie geen oplossing.
Als ze eenmaal zijn begonnen is het alleen radicaal op te lossen, betegelen lijkt me dan het meest radicale.

Je zou dan over een aantal jaar het gras weer kunnen proberen.

Ohgut, helemaal off topic gegaan door je vraag Anne 8-) :lol:

On topic; ik sta helemaal achter de reactie van Ilone.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me ook 100% aan bij Ilone. Ik zou absoluut niet willen dat anderen last hebben van mijn katten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door pearlsofpassion »

Als je wat gaas hebt met dikke gaten kan je dat erop leggen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet op het hele grasplein kan... :???:

Wel heel vreemd dat ze dat doen. Meestal gaan ze toch liever op aarde...
Maar nu snap ik wel dat jij zo lang doet met je kattebakvulling ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Anne »

Hihi als je het zo bekijkt Valerie dan is dat toch wel behoorlijk voordelig he? ;-)
Maar even zonder gekheid, de drie buitenbakken zijn wel altijd goed gevuld..
Ik heb gisteren de gaten geinspecteerd, geen drolletjes gevonden maar wel hing er een plaslucht..
betegelen is denk ik het enige wat we zouden kunnen doen, gaas is misschien ook een optie..
bedankt voor het meedenken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Rik »

Je kat zont in de tuin maar komt naar binnen om naar de kattenbak te gaan. Dit is niet alleen frustrerend maar het kan ook hygiënisch zijn, met name als je rondkruipende jonge kinderen in huis hebt.
Frustrerend? Werkelijk te zot voor woorden.
  • En wat als het 10 graden vriest?
  • Andere mensen hebben last van schijt in de tuin.
  • Je kunt geen urine meer opvangen bij medische problemen.
  • Medische problemen (bloed bij urine, niet frequent poepen e.d.) blijven onbemerkt.
Ze zouden deze mensen moeten verplichten buiten hun behoefte te doen.

Kijk, als een kat het in de eigen tuin doet al uit zichzelf, prima. Maar waarom zou je dit aan willen leren? Hier sprinten ze naar binnen om hun behoefte te doen. Heerlijk :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Anne »

Ik ben het helemaal eens met Rik en vooral het stukje ""Dit is niet alleen frustrerend maar het kan ook hygiënisch zijn, met name als je rondkruipende jonge kinderen in huis hebt."" irriteert me enorm. Het is juist goed voor kinderen en hun longen om in een niet te steriele omgeving op te groeien.
En daarnaast, komt er maar eens achter dat je kat al wekenlang diarree heeft of iets dergelijks.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Zotvanpoezen »

En de arme oudere katten die niet meer zo mobiel zijn of incontinent! Of een agressieve buurkat die op de loer ligt om je oude of bange kat aan te vallen.
En dan mogen de kinderen nooit meer in de tuin spelen, zeker?
Dat artikel is erg frustrerend :-(
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe laat ik ze buiten poepen en plassen?

Bericht door Dinky »

'Kies de juiste plek' en dan zie ik grasveld met zandbak. Katten in zandbakken zijn juist probleem van hygiëne voor kinderen, daarom hebben mijn ouders toen onze zandbak verwijderd. Alleen omdat katten van anderen er constant in zaten te poepen.......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie