Vraagje over bevroren fles voor koeling

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vraagje over bevroren fles voor koeling

Bericht door nellebel »

guusje en gijs willen komen logeren bij bobbie en ook lekker verwend worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over bevroren fles voor koeling

Bericht door Tibor1984 »

maliejane schreef: 27 jun 2019 13:36 Die flesjes kunnen juist in de vriezer "ontploffen", maar dat gebeurt alleen als je hem helemaal vol doet. Water wat bevriest zet namelijk uit dus als je hem te vol doet zal het flesje uit elkaar barsten. Als je genoeg lucht overlaat voor het uitzetten gebeurt er echt niks mee en is er geen kans op ontploffen.

En zolang je de kat de keuze geeft er wel/niet tegenaan te liggen lijkt mij dat ook niet zo'n risico, al heb ik zelf geen koelmatjes en dergelijke. Er staat een ventilator aan en ze mogen overal komen dus ze zoeken zelf maar een zo koel mogelijk plekje. Mijn kat is zo gestoord om met 30 graden in huis alsnog enkel op schoot te willen liggen... Lijkt mij heet voor haar, maar voor mij ook niet fijn xD Maar ach... als goed personeel laat ik haar alsnog liggen.

Meeste katten redden zich prima. Vergeet niet dat ze oorspronkelijk vooral voorkwamen in woestijnen en andere hete gebieden. Hierdoor zijn ze ook niet gemaakt om te drinken en is extra vocht via voeding (halen in de natuur ook al hun vocht uit voeding) wel heel belangrijk, maar met de temperaturen kunnen de meeste katten prima uit de voeten.
Ja denk dat ik me te gek maak. Voorgaande jaren kwam ik er met minder zorgen doorheen mja.

Ja ik heb wel een koelmatje. Net weer even in koelkast gelegd en straks weer naar buiten voor Bobbie. Ben nu even weg.

Ja gekke is Bobbie komt ook naar de woonkamer terwijl andere kamers ook warm zijn maar niet zoals mijn woonkamer.

Gekke katten!
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Vraagje over bevroren fles voor koeling

Bericht door Embillie »

Glazen flessen kunnen in de diepvries ontploffen, wanneer de vloeistof uitzet door bevriezing. En aangezien glas niet mee geeft, kan het knappen.

Plastic geeft mee en knapt niet. Al helemaal niet bij ontdooien. Het helpt overigens niet genoeg om een kamer te koelen, maar wel lekker als het voor een ventilator staat en het in je gezicht blaast.
Wel doekje er onder doen want door condens lekt het aardig ;)

Ik gebruik zelf altijd zulke plastic flesjes om mijn aquarium te koelen. Nog nooit ook maar iets zien ontploffen of vreemd doen. Dus geen zorgen, zolang je hem zoals vermeld maar niet volledig vult.

Mijn katten vinden de wind van de ventilator vreselijk, overigens.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over bevroren fles voor koeling

Bericht door Tibor1984 »

Embillie schreef: 29 jun 2019 22:11 Glazen flessen kunnen in de diepvries ontploffen, wanneer de vloeistof uitzet door bevriezing. En aangezien glas niet mee geeft, kan het knappen.

Plastic geeft mee en knapt niet. Al helemaal niet bij ontdooien. Het helpt overigens niet genoeg om een kamer te koelen, maar wel lekker als het voor een ventilator staat en het in je gezicht blaast.
Wel doekje er onder doen want door condens lekt het aardig ;)

Ik gebruik zelf altijd zulke plastic flesjes om mijn aquarium te koelen. Nog nooit ook maar iets zien ontploffen of vreemd doen. Dus geen zorgen, zolang je hem zoals vermeld maar niet volledig vult.

Mijn katten vinden de wind van de ventilator vreselijk, overigens.
Ja ik heb het niet meer gedaan. Moet even mijn angsten beperken, want heb te veel stress. Heb wel heerlijk koelmatje gehaald maar die gebruikt die niet.

Heb nu dat verplichte gevoel om toch een fles te gaan vullen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vraagje over bevroren fles voor koeling

Bericht door pinguin »

Tibor hier krijgen ze nooit een bevroren flesje. Het word weer koeler dus zo lang die toegang heeft tot verschillende ruimtes is er echt niks om je schuldig over te voelen.
Koelmat vind Simba soms leuk maar vaker gebruik ik hem om mijn eigen voeten mee te koelen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Vraagje over bevroren fles voor koeling

Bericht door Tibor1984 »

pinguin schreef: 30 jun 2019 13:26 Tibor hier krijgen ze nooit een bevroren flesje. Het word weer koeler dus zo lang die toegang heeft tot verschillende ruimtes is er echt niks om je schuldig over te voelen.
Koelmat vind Simba soms leuk maar vaker gebruik ik hem om mijn eigen voeten mee te koelen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja ik gebruik hem in de nacht, hij lag er vanmorgen heel even op, maar niet lang. :)
Plaats reactie