Kat is boos na aanschaf kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
BOOBIE77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2019 23:36

Kat is boos na aanschaf kitten

Bericht door BOOBIE77 »

Onze poes van bijna 2 jaar is boos sinds we een kitten in huis erbij genomen hebben.
Op zich snap ik het en omdat onze oudste kat veel buiten is gaat het waarschijnlijk veel tijd kosten. Ze blaast naar het kitten en geeft soms een tik. Maar verder geen vechten. Ze heeft gewoon haar grenzen aan. Ze wil niet dat de kleine bovenop haar springt om te spelen .

Waar ik me het meeste zorgen over maak is het feit dat de oudste poes ook heel boos is op ons. Dat wordt steeds erger. We mogen haar niet meer aaien of knuffelen. Anders loopt ze weg, gaat ze grommen en als je dan niet luistert haalt ze uit.
Ik vind het zo zielig voor haar en mis onze lieve poes. En vraag me af of dat nog over gaat.
BOOBIE77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2019 23:36

Re: Kat is boos na aanschaf kitten

Bericht door BOOBIE77 »

Ps. De kitten is nu 4 weken bij ons.
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Kat is boos na aanschaf kitten

Bericht door Siffie »

Kittens spelen veel meer dan dat een kat van 2 jaar oud doet. Je kunt beter 2 kittens nemen, zodat hij een speelmaatje heeft (die op zijn niveau en tijdstippen speelt). Ik kan me voorstellen dat je kat niet perse blij wordt van een hyperactief jonkie erbij. Een kat van 2 jaar die altijd alleen heeft gezeten, kan het soms ook gewoon niet accepteren om er een nieuwe kat bij te krijgen. Misschien is je kat op die leeftijd al een echte 'loner' geworden en wil zijn territorium niet meer delen. Dat kan best veel stress veroorzaken bij je kat.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat is boos na aanschaf kitten

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben het eens met de vorige post.
Wat je ook beter niet probeert is de poes knuffelen als ze er niet om vraagt. Dat geeft een averechts effect.
Ik had al 2 katten toen er een nieuw kitten kwam. Ik heb mijn oudste kat laten wennen aan het hyperactief kittentje door met hem en het kitten samen te spelen. Ik leidde ook het kitten af met spel telkens als ze de oudere kat wou bespringen of achterna lopen. (De tweede en 6 maand jongere kat had geen last van het kitten omdat hij er niet bang voor was en dus met rust gelaten werd) Als ik niet thuis was en 's nachts zette ik het kitten in een aparte ruimte zodat de andere twee katten even op adem konden komen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie