Voeding - ik kom er niet meer uit

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Eemster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2019 07:54

Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Eemster »

Beste kattenliefhebbers,

Ik heb een schat van een poes. Ze is net 1 geworden, en heeft een behoorlijk voorkeur m.b.t. eten. Toen ze klein was ben ik begonnen met rauw vlees. Ik was er toen van overtuigd dat dit het beste voor haar zou zijn, maar na veel duwen en trekken bleef ze haar neusje er voor op trekken. We hebben meerdere vormen geprobeerd, van volledige voeders tot het samenstellen ervan. Uiteindelijk heb ik de overstap gemaakt naar graanvrije brokjes van Canagan. Dit heeft ze met hartelust gegeten, tot een paar weken geleden. Toen heb ik nog een andere graanvrije brok de kans gegeven. Deze at ze weer een paar weken, en nu is ze er weer mee opgehouden.
Ik heb al veel gelezen over kieskeurige katten, maar deze slaat alles! Ik ben niet iemand die gelijk bij het eerste protest opgeeft, maar ik waak wel voor haar gezondheid. Een dag weigeren zal mij niet overhalen om nieuw voer te kopen, maar een paar dagen staken is niet goed voor de organen, dus ik probeer wel het eten aantrekkelijker te maken met bijvoorbeeld visolie, ook heb ik gourmet 'bouillon' geprobeerd. Dit gaat dan een paar dagen prima, maar binnen de kortste keren haalt ze haar neus er weer voor op. Afgelopen week hebben we weer zo zitten stoeien met het eten. Gisteren zag ik dat ze maagzuur overgaf in de tuin (geen haarbal). Ik ben toen direct naar de supermarkt gelopen om een simpele brok te halen. Dit heb ik nu door haar voer gemengd. Ze eet het gelijk op! Verschrikkelijk, want de brok waar ik het minste van wilde weten, vindt zij blijkbaar op het moment het lekkerste.

Natvoer eet ze gelukkig wel goed, maar ik wil het liefste een combinatie van natvoer en brok aanhouden (ook vanuit gezondheidsoogpunt). Ook moet het allemaal niet al te gek zijn omdat ons budget niet eindeloos is. Binnenkort komt er een kitten in huis, maar voordat deze er is wil ik eigenlijk het liefste een duidelijk plan hebben m.b.t. eten. Ik vraag me af of jullie advies en tips hebben waar ik wat mee kan!

NB: onze kat heeft een kippenvlees-gevoeligheid, hier moeten we ook al rekening houden. Dat bemoeilijkt de zaak een beetje!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Zotvanpoezen »

Twee van de 3 katjes die ik heb trekken soms ook hun neus op voor het voer dat ze voordien wel aten. Ik gooi er dan een snoepje op, en dan zijn ze direct "vertrokken" :lol:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Admin »

Hi Eemster,

Welkom op het forum!

De geschikte voeding vinden voor je kat is iets wat veel baasjes bezighoudt. Allereerst een paar vraagjes:
  • Je bent begonnen met rauw vlees, graanvrij voer en KVV, ipv het reguliere blikvoer en droogvoer. Om welke reden ben je zo begonnen en wat is je opvatting omtrent voer voor katten?
  • Hoe ben je erachter gekomen dat je kat een allergie heeft voor kippenvlees en hoe uit zich dat?
  • Je wil haar het liefst op een droog- en natvoerdieet houden. Waarom zou dat gezonder zijn?
Het overgeven van alleen vocht is iets dat veel katten doen als ze (tijdelijk) slecht eten of alleen water drinken. Als je kat gewend is om op gezette tijden te eten (bijv. 3 x per dag) en dan opeens een hele dag niks eet, dan is het m.i. niet vestandig om het op zijn beloop te laten. Het is mijn ervaring dat die katten dan eerder slechter gaan eten, dan dat ze het eetschema weer oppikken. Een kat die geen overgewicht heeft, zal niet direct leververvetting krijgen, maar persoonlijk zou ik altijd proberen om de kat mbv een voerspuit te voeren, om in ieder geval de spijsvertering aan de gang te houden.

Artikelen die je misschien iets verder kunnen helpen, zijn:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Rik »

Eemster schreef: 12 jun 2019 08:10 Natvoer eet ze gelukkig wel goed, maar ik wil het liefste een combinatie van natvoer en brok aanhouden (ook vanuit gezondheidsoogpunt).
Om welk gezondheidsoogpunt kies je voor die combinatie? Het is allebei slecht voor de tanden. Dat brok beter voor de tanden zou zijn is een fabeltje. En dan is (kwalitatief goed) natvoer veel beter dan brokken.

Ik geef ook KVV en gelukkig eten ze het hier wel. Maar als ze het niet zouden eten zou ik niet overstappen op brok. Dan krijgen ze kwalitatief goed natvoer (Animonda Carny, CLG, Ferengi of Mac's).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door kittentjes »

Brok is vooral handiger met dagjes weg ed, Ik geef hier ook de combi. Bij mij doen ze juist wel eens moeilijk met natvoer. Ik probeer dan ook vanalles, mengen met wat ander voer wil wel eens zorgen dat ze het wel eten.

Je kunt natuurlijk ook de toch iets mindere kwaliteit brok blijven geven die ze wel eet en een wel hoge kwaliteit natvoer en dit laatste dan vaker gaan aanbieden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Siffie »

Ik weet niet hoe katten hier over het algemeen in staan, maar zelf eet ik ook niet graag weken achter elkaar hetzelfde. Mede om die reden voer ik mijn kat zo'n 6 verschillende natvoer merken, en in die 6 merken, ook weer variatie in smaken.

Nou wordt dit wat lastiger als ze gevoelig is voor kip, omdat dit toch wel in heel veel smaken verwerkt zit, maar als je wilt kan ik mijn kast met voer wel eens voor je doorgaan om te kijken waar geen kip in zit (alleen maar goede, volledige merken welke geadviseerd worden door de catmoneo site).
Net als de rest vraag ik me ook af waarom je brokjes wilt voeren vanuit gezondheidsredenen 🙂 (vooral wat die redenen volgens jou dan zijn).

Ik vraag me ook af hoeveel voer momenten je kat op een dag heeft?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Sansan »

Hoe eet ze haar brokjes als je eens test dat je een week lang 24/7 brok laat staan. Laat haar zelf kiezen. 24:7 brok en tweemaal daags natvoer neerzetten. Meer niet.
Eemster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2019 07:54

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Eemster »

Bedankt voor de reacties! Fijn dat jullie mee willen denken.

Mijn inschatting van gezondheid mbt droogvoer en natvoer is bij nader inzien gebaseerd op het argument dat het gebit zou lijden onder natvoer en natvoer teveel vetten en te weinig eiwitten zou bevatten. Goed om te weten dat dit dus niet zo is. Ik heb -te kort door de bocht- een conclusie getrokken mbt natvoer; ik dacht dat ik dit alleen als verwennerij kon zien en niet als basis van haar dieet. Zo'n forum is wel erg prettig om de eigen oordelen even onder de loep te nemen!

Wat ik vooral lastig vind is om kippenvlees te vermijden in het voer. Vaak staat de term 'dierlijke bijproducten' op de verpakking. Ik wil Peertje geen voer geven waar zij maag/darmproblemen van krijgt, en durf dus het voer met dierlijke bijproducten niet (meer) aan haar te geven. Mochten jullie tips hebben met betrekking tot voer waar dit niet bij zit, hoor ik het heel graag! De tip om haar 24/7 brokjes aan te bieden en tweemaal daags natvoer aan te bieden is een goede manier om even te peilen waar voor haar het probleem ligt. Ik ga er vanuit dat ze de brokjes dan nogsteeds blijft weigeren en wacht op het natvoer, maar eerst zien en dan geloven!

De goedkopere brok die zij wel lekker vindt heb ik inmiddels weggegeven aan een asiel, omdat ik merkte dat ze een opgeblazen buikje kreeg en veel jeuk had rondom haar oren. Ook haar vacht op de buik zag er slecht uit en ze begon meer te miauwen. Voor mij een teken dat het voer haar gezondheid niet ten goede kwam. We zijn teruggegaan op de vorige brok, die ze helaas echt niet lekker vindt. Ik geef haar nu zakjes natvoer met zalm en koolvis zodra ik vindt dat ze al lang niets gegeten heeft, maar de 'saus' bevat dan toch weer dierlijke bijproducten. Weten jullie misschien of een klein percentage van kip bij een gevoeligheid hiervoor schadelijk is? Of dat wellicht de dierlijke producten waaraan wordt gerefereerd geen kippenvlees bevatten? Ik wissel graag af, maar de selectie aan voeders waartussen ik kan afwisselen is al redelijk klein helaas.
Zotvanpoezen schreef: 12 jun 2019 10:13 Twee van de 3 katjes die ik heb trekken soms ook hun neus op voor het voer dat ze voordien wel aten. Ik gooi er dan een snoepje op, en dan zijn ze direct "vertrokken" :lol:
Helaas werkt deze truc bij ons Peer niet. Die eet dan het snoepje op en haalt dan weer klassiek haar neus op voor wat er nog in haar bakje ligt :cry:
Admin schreef: 12 jun 2019 10:18 Hi Eemster,

Welkom op het forum!

De geschikte voeding vinden voor je kat is iets wat veel baasjes bezighoudt. Allereerst een paar vraagjes:
  • Je bent begonnen met rauw vlees, graanvrij voer en KVV, ipv het reguliere blikvoer en droogvoer. Om welke reden ben je zo begonnen en wat is je opvatting omtrent voer voor katten?
  • Hoe ben je erachter gekomen dat je kat een allergie heeft voor kippenvlees en hoe uit zich dat?
  • Je wil haar het liefst op een droog- en natvoerdieet houden. Waarom zou dat gezonder zijn?
Het overgeven van alleen vocht is iets dat veel katten doen als ze (tijdelijk) slecht eten of alleen water drinken. Als je kat gewend is om op gezette tijden te eten (bijv. 3 x per dag) en dan opeens een hele dag niks eet, dan is het m.i. niet vestandig om het op zijn beloop te laten. Het is mijn ervaring dat die katten dan eerder slechter gaan eten, dan dat ze het eetschema weer oppikken. Een kat die geen overgewicht heeft, zal niet direct leververvetting krijgen, maar persoonlijk zou ik altijd proberen om de kat mbv een voerspuit te voeren, om in ieder geval de spijsvertering aan de gang te houden.

Artikelen die je misschien iets verder kunnen helpen, zijn:
Ik ben begonnen met KVV en graanvrij omdat de honden van mijn ouders dit krijgen en zij er veel aan hebben. Toen ik het voer ging halen voor de hondjes zag ik een flyer voor KVV voor katten en raakte ik aan de praat hierover met de verkoopster. Zij legde uit dat het voor katten zelfs belangrijker was om KVV te krijgen vergeleken met honden, omdat zij graan- en groenten niet nodig hebben en dit wel is verwerkt in de reguliere voeders. Zij verdroeg kip toen heel slecht, ging er van braken en had last van dunne ontlasting. Vervolgens zijn we overgestapt op graanvrij voer van Canagan toen zij het vers vlees weigerde. Dit duurde best een tijdje, voordat ik ben overgestapt naar brokken en blikjes van Canagan. Hierbij heb ik een brok uitgekozen waarin geen kip verwerkt zit, maar heb ik wel een aantal keren een blikje met kip aangeboden. Elke keer dat zij dit had gegeten moest ze daarna weer braken en had ze dunne ontlasting. Zo heb ik geconcludeerd dat zij kippenvlees niet goed verdraagt.

De keuze om haar op zowel brok als natvoer te willen houden is mede om de afwisseling erin te kunnen houden en kieskeurigheid tegen te gaan. Daarnaast hebben wij (nog) geen eindeloos budget, en had ik een te snel oordeel gegeven over de gezondheidsaspecten mbt natvoer én brokken. Ik heb altijd honden gehad, dit is eerste poeslief. De beweging rondom KVV kan ik goed begrijpen, maar sommigen zijn zo fanatiek dat bijna niets meer gezond zou zijn voor de kat. Wellicht heb ik daar een bepaald denkbeeld opgedaan dat bijna alles slecht is voor de gezondheid van de kat, muv KVV. Ik zorg er altijd voor dat ze wel wat eet, omdat ik bang ben voor vervetting. Een voerspuit is denk ik niet nodig, omdat ik haar vaak nog wel weet te paaien met iets anders, maar dat eet ze dan weer een of twee keer voordat ze het weer weigert.
Rik schreef: 12 jun 2019 10:37
Om welk gezondheidsoogpunt kies je voor die combinatie? Het is allebei slecht voor de tanden. Dat brok beter voor de tanden zou zijn is een fabeltje. En dan is (kwalitatief goed) natvoer veel beter dan brokken.

Ik geef ook KVV en gelukkig eten ze het hier wel. Maar als ze het niet zouden eten zou ik niet overstappen op brok. Dan krijgen ze kwalitatief goed natvoer (Animonda Carny, CLG, Ferengi of Mac's).
Ah, toch natvoer. Ik baal er wel nog een beetje van dat ze het vers voer laat staan. Het fabeltje voelde voor mij helaas als onterechte 'waarheid'. KVV is blijkbaar het beste wat je kunt geven mbt tanden, maar de graanvrije brok weigert ze. Animonda Carny, CLG, Ferengi en Mac's zien er goed uit, maar ik kan de ingrediënten niet vinden. Weet jij of deze voeders kip of ongedefinieerde dierlijke bijproducten bevatten?
Siffie schreef: 13 jun 2019 18:10 Ik weet niet hoe katten hier over het algemeen in staan, maar zelf eet ik ook niet graag weken achter elkaar hetzelfde. Mede om die reden voer ik mijn kat zo'n 6 verschillende natvoer merken, en in die 6 merken, ook weer variatie in smaken.

Nou wordt dit wat lastiger als ze gevoelig is voor kip, omdat dit toch wel in heel veel smaken verwerkt zit, maar als je wilt kan ik mijn kast met voer wel eens voor je doorgaan om te kijken waar geen kip in zit (alleen maar goede, volledige merken welke geadviseerd worden door de catmoneo site).
Net als de rest vraag ik me ook af waarom je brokjes wilt voeren vanuit gezondheidsredenen 🙂 (vooral wat die redenen volgens jou dan zijn).

Ik vraag me ook af hoeveel voer momenten je kat op een dag heeft?
Heel graag! Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar voer waarin geen kip is verwerkt. Catmoneo kende ik helemaal niet, ook een goede informatiebron! Bedankt voor de tip. Voermomenten hebben we niet echt, haar bakje is 24/7 gevuld met brokjes. De natvoer momentjes zijn er maximaal een keer per dag momenteel, omdat ik ervan was overtuigd dat dit niet goed was voor haar. Gelukkig ben ik inmiddels van die overtuiging af dankzij jullie! N.a.v. de tip van Sansan denk ik dat ik het nu tweemaal daags ga aanbieden, al ben ik benieuwd of het zoden aan de dijk zal zetten. Eerst een de kans geven, al ben ik wel benieuwd naar jullie tips op het gebied van kipvrije voeren!

Nogal een verhaal geworden, ik hoop dat ik weer van jullie zal horen!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Rik »

Eemster schreef: 23 jun 2019 14:38 KVV is blijkbaar het beste wat je kunt geven mbt tanden, maar de graanvrije brok weigert ze. Animonda Carny, CLG, Ferengi en Mac's zien er goed uit, maar ik kan de ingrediënten niet vinden. Weet jij of deze voeders kip of ongedefinieerde dierlijke bijproducten bevatten?
KVV is fijngemalen dus voor de tanden is het gelijk aan natvoer en brokken (het kan allemaal tandplak veroorzaken). BARF is vers vlees maar dan ongemalen. Bijvoorbeeld een hele kippen of konijnenkarkas. Alleen is dat redelijk bewerkelijk (ook om elke keer de goede ingrediënten te kiezen en portitioneren). Vandaar dat ik hier af en toe de eendagskuiken, kippennek en sardien geef.

KVV is echt wel beter voor)et hele maag en darmstelsel. Het zorgt (als het goed is) voor een goede balans waardoor dingen als allergie en blaasgruis e.d. wegblijven.

Het voordeel van KVV is dan ook weer dat je gewoon kip helemaal kunt vermijden. Konijn, kalkoen, paard, kwartel, duif, haas, rund, zalm, fazant, lam, eend en vis. Keuze genoeg dus :)

De ingrediënten van Animonda carny, Mac's en Ferengi kun je gewoon vinden op zooplus.nl en CLG bij cat lovers gold.

WTF 🙀 ik zie nu geen natvoer meer op de site van dogloversgold. Zouden ze daarmee gestopt zijn? 🙀🙀🙀
https://shop.dogloversgold.eu

(Het is alweer even geleden dat ik besteld heb omgaat ze hier nu op KVV zitten maar ik wel de CLG had als 'backup')
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Eemster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2019 07:54

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Eemster »

Rik schreef: 23 jun 2019 15:11 KVV is fijngemalen dus voor de tanden is het gelijk aan natvoer en brokken (het kan allemaal tandplak veroorzaken). BARF is vers vlees maar dan ongemalen. Bijvoorbeeld een hele kippen of konijnenkarkas. Alleen is dat redelijk bewerkelijk (ook om elke keer de goede ingrediënten te kiezen en portitioneren). Vandaar dat ik hier af en toe de eendagskuiken, kippennek en sardien geef.

KVV is echt wel beter voor)et hele maag en darmstelsel. Het zorgt (als het goed is) voor een goede balans waardoor dingen als allergie en blaasgruis e.d. wegblijven.

Het voordeel van KVV is dan ook weer dat je gewoon kip helemaal kunt vermijden. Konijn, kalkoen, paard, kwartel, duif, haas, rund, zalm, fazant, lam, eend en vis. Keuze genoeg dus :)

De ingrediënten van Animonda carny, Mac's en Ferengi kun je gewoon vinden op zooplus.nl en CLG bij cat lovers gold.

WTF 🙀 ik zie nu geen natvoer meer op de site van dogloversgold. Zouden ze daarmee gestopt zijn? 🙀🙀🙀
https://shop.dogloversgold.eu

(Het is alweer even geleden dat ik besteld heb omgaat ze hier nu op KVV zitten maar ik wel de CLG had als 'backup')
Ik heb 'complete' KVV voeders geprobeerd (van Darf, Bandit, Carnivoer, Haaksbarf, Barfmenu en Huntershome), omdat ik het portioneren en balanceren van specifieke soorten niet aandurf; te veel risico dat ik het verkeerd doe. Ze heeft het een poosje gegeten, vond ook dat ze het er goed op deed, maar de weigering na een poosje was erg duidelijk. Ze wilde het gewoon echt niet meer eten, dus zijn wij overgestapt. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat ze er op terug zou willen gaan. Het is de moeite waard om een blikje te proberen, ipv. de diepvries KVV die wij in huis hadden (helaas dan niet van CLG, staan inderdaad niet meer op de site!).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Anne »

De goedkopere brok die zij wel lekker vindt heb ik inmiddels weggegeven aan een asiel, omdat ik merkte dat ze een opgeblazen buikje kreeg en veel jeuk had rondom haar oren. Ook haar vacht op de buik zag er slecht uit en ze begon meer te miauwen.
ik krijg het vermoeden dat jouw poes ook allergisch reageert op andere ingrediënten dan alleen kip. Normaliter hoeft een kat geen jeuk te krijgen van goedkopere voer en ook geen opgeblazen buik
Weten jullie misschien of een klein percentage van kip bij een gevoeligheid hiervoor schadelijk is? Of dat wellicht de dierlijke producten waaraan wordt gerefereerd geen kippenvlees bevatten?
Dat ligt er aan of het een intolerantie of allergie is. Bij een allergie hoeft maar een klein beetje allergeen al een reactie geven
Ik vermoed dat jouw kat voor meerdere dingen allergisch is, daarom eet ze misschien ook niet alles.
Wil je abslolute zekerheid hebben en allergische reacties vermijden dan zou je hypoallergene natvoer kunnen proberen,
te krijgen bij de dierenarts of zooplus en andere websites die dit verkopen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Eemster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2019 07:54

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Eemster »

Anne schreef: 23 jun 2019 15:51 ik krijg het vermoeden dat jouw poes ook allergisch reageert op andere ingrediënten dan alleen kip. Normaliter hoeft een kat geen jeuk te krijgen van goedkopere voer en ook geen opgeblazen buik



Dat ligt er aan of het een intolerantie of allergie is. Bij een allergie hoeft maar een klein beetje allergeen al een reactie geven
Ik vermoed dat jouw kat voor meerdere dingen allergisch is, daarom eet ze misschien ook niet alles.
Wil je abslolute zekerheid hebben en allergische reacties vermijden dan zou je hypoallergene natvoer kunnen proberen,
te krijgen bij de dierenarts of zooplus en andere websites die dit verkopen ;-)
Misschien is dat wel het geval inderdaad! Ook niet eerder bij stilgestaan. Omdat kippenvlees zo'n duidelijke reactie heeft bij haar ging ik er vanuit dat dat de boosdoener was, ook in de verwerking van dierlijke bijproducten. Ik ben benieuwd of er kippenvleesvrije hypoallergene natvoer bestaat. Ik heb hier ook al wel eens naar gekeken, maar vaak zit er dan toch kip in! Ik ben nu aan het zoeken naar goed natvoer in blik en heb kipvrije soorten van Feringa en Carny op het oog.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Anne »

Je hoeft niet bang te zijn voor kippevlees in hypoallergene natvoeding!! De eiwitten ( wat meestal de allergeen is) worden zo stuk gemaakt(gehydroliseert) dat het afweermechanisme van de kat het niet meer als kippeeiwit herkent en dus niet reageert.
je kan dit uitproberen als je zeker weet dat de brokjes die je geeft ook geen kippevlees bevatten anders heeft het geen zin
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Eemster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2019 07:54

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Eemster »

Anne schreef: 23 jun 2019 16:28 Je hoeft niet bang te zijn voor kippevlees in hypoallergene natvoeding!! De eiwitten ( wat meestal de allergeen is) worden zo stuk gemaakt(gehydroliseert) dat het afweermechanisme van de kat het niet meer als kippeeiwit herkent en dus niet reageert.
je kan dit uitproberen als je zeker weet dat de brokjes die je geeft ook geen kippevlees bevatten anders heeft het geen zin
Oh super! Bedankt voor de informatie. Dan ga ik dat zeker uitproberen!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voeding - ik kom er niet meer uit

Bericht door Anne »

In principe voldoet alle hypoallergene natvoeding in dit geval. Let er wel op dat je sensitieve niet verwart met hypoallergeen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie