Speelse kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
BOOBIE77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2019 23:36

Speelse kitten

Bericht door BOOBIE77 »

Onze nieuwe kitten is heel speels. Veel drukker dan onze andere kat. Die hoefde ik eigenlijk nauwelijks op te voeden. Die at niet het eten van je bord af of hing in je gordijnen.
Deze kitten heb ik wat meer mee te stellen maar dat geeft niet. Wel vraag ik me af of het normaal is dat er steeds in mijn handen hangt als ik haar wil aaien. Ze laat zich moeilijk aaien, zeker als ze actief is.
Ook is ze wat opdringerig naar onze andere kat die maar blijft blazen naar haar en zij trekt zich er niets van aan. Beetje hardleers dus.
Het is een dotje en we zijn dol op haar. Maar ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of dat drukke er een keer vanaf gaat en dat we haar gewoon kunnen aaien zonder dat de nagels in ons vel staat. Met name voor mijn kinderen vind ik dat vervelend.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Speelse kitten

Bericht door Rik »

Hoe oud is je andere kat? Daarom is het vaak een goed idee om twee kittens te nemen zodat ze met elkaar bezig kunnen zijn.

Elke kitten is weer anders en heeft zijn eigen energieniveau.

Het drukke gaat er wel weer vanaf hoor. Maar tot die tijd zul je het gedrag moeten negeren. Niet staffen want dat werkt alleen maar averechts op de band die je probeert op te bouwen.

Of toch nog een derde erbij ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
BOOBIE77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2019 23:36

Re: Speelse kitten

Bericht door BOOBIE77 »

Onze andere kat is bijna 2 jaar. Op zich hadden we een nieuwe kat niet echt gepland. Maar er was iemand op de camping die haar niet leuk vond en wij vonden dat ze niet goed met de kitten omgingen.
Een derde is misschien niet eens zo een slecht idee. Al was die tweede al niet eens gepland. Maar dat zou wel de aandacht van de oudere kat afhalen . Die is namelijk niet zo moeilijk maar waardeert dat gespring op haar niet zo.

En straffen doen we inderdaad niet aan. Dus negeren of haar op de grond zetten als ze mijn eten van mijn bord pikt. Maar ze is best hardleers. We houden stug vol.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Speelse kitten

Bericht door Rik »

Mmm. 2 jaar. Ja, dan zou je zeggen dat die nog nét wel een beetje speels zou moeten zijn. Maar die is natuurlijk ook al bijna 2 jaar alleen (of had je in het verleden 2 kittens?).

Je andere kat was dus al hard op weg om puur solo-kat te worden en krijgt er nu ineens een 'speel'-maatje bij (waar ie niet echt op zat te wachten). Maar hij zal wel wat bijtrekken en wie weet, misschien triggert het bij hem straks ook weer een beetje het speelgedrag.

Een tweede kitten zou inderdaad het meest ideale zijn. Tenzij je andere kat redelijk snel ander gedrag zou laten zien. Tevens is af en toe een flinke mep van zijn kant ook prima want dat is grenzen aangeven (wat natuurlijk alleen door een kat mag gebeuren). En voor jullie geldt inderdaad, volhouden met negeren en wegzetten (wat je soms wel tot 1000 keer moet doen voordat ze het in de gaten hebben).

PS. Als je lekker kunt knuffelen met je kitten dan zou je haar alvast moeten wennen aan het friemelen aan de pootjes. Je kunt dan ook, als ze niet te druk is (na het spelen), een heel klein puntje van zijn nagels afknippen (en dan bedoel ik echt het aller uiterste puntje van een halve mm). Liefst met zo'n katten-nagelschaartje. Dan zijn de nageltjes nét wat minder scherp zodat ze jullie handen en armen niet zo 123 open haalt.

(Hoe kan iemand een kitten nou niet leuk vinden :edoh: )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Speelse kitten

Bericht door kittentjes »

Onze kitten is net zo, Ik ervaar het ook wel als pittiger dan toen we er 2 tegelijk hadden want toen hadden ze elkaar om te dollen. Onze twee andere katten van 3 zijn nog steeds niet in de meespeel modus met hem helaas. Maar ik kijk goed naar hoe hij is voor ik hem aai, om te voorkkmen dat hij mijn handen pakt. Ik speel met hem gooi speeltjes en hij racet erachteraan en gebruik ook speelgoed om hem af te leiden als ik hem aai en hij druk is met zn pootjes.


Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Speelse kitten

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hier een dametje van drie jaar wat nog steeds denkt dat ze kitten is. Gelukkig heeft ze 7 grote broers die ze kan pesten, maar het leukst blijft natuurlijk het pesten van die kat die er absoluut geen trek in heeft. Ze krijgt geregeld een lel maar daar trekt ze zich weinig van aan. Maar verder is ze gewoon nog zo gek als een deur. Die vergeet volwassen te worden. Wat voor haar wel een goede afleiding is, is de bak met twee gerbils. Daar kan ze uren op loeren. De gerbils trekken zich er niks van aan gelukkig.

Maar ik zal dus nooit beweren dat dat gedrag van je kitten met de jaren minder zal worden. Er zijn namelijk uitzonderingen op die regel. Ik geniet elke dag met volle teugen van deze heerlijke spring-in-het veld. Eén van haar hobby's is het dingen ergens vanaf gooien. Je moet hier niet even wat neerzetten en je omdraaien. Gegarandeerd dat je dan een plof hoort - en daar gaat je bakje bessen over de vloer.

Losse onderdelen, zoals van senseo-apparaat of de gootsteenstop - die vind je af en toe op verrassende plekken terug.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Speelse kitten

Bericht door pinguin »

Hier een 2 jarige kat die nog steeds denkt dat die een kitten in incl nachtelijke speelbuien waarbij ik de klos ben. Het bijten heb ik afgeleerd door telkens als die dat deed een kong speeltje tussen zijn poten.

(Sorry Rik moet nog steeds mijn onderschrift aanpassen)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Speelse kitten

Bericht door Rik »

Ach, Simba blijft zo jaren jong (zoals hij zich ook voelt) :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
BOOBIE77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2019 23:36

Re: Speelse kitten

Bericht door BOOBIE77 »

Bedankt voor de reacties. Garantie hebben we dus niet. We wachten af. Maar voor de kinderen wordt ze steeds voorzichtiger. Daar ben ik wel heel blij mee.
En ze is echt verder een heerlijk katje. Snap inderdaad niet dat iemand haar niet leuk vond.
Maar ik hoop alleen nog dat onze andere kat haar nog gaat accepteren. Op zich gaat het best goed als ze maar niet besprongen wordt.
BOOBIE77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2019 23:36

Re: Speelse kitten

Bericht door BOOBIE77 »

Ik voel me verdrietig. Iemand die me moed kan inpraten?
Mijn speelse kitten en mijn oudere kat gaan nog steeds niet lekker samen. Om mijn kitten toch maar een speelkameraadje te geven hebben we gisteren een nieuwe kitten gehaald. Helemaal verliefd op haar.
De nieuwe is 4 maanden oud en onze andere kitten 5 maanden.
Nu heb ik een 2 jarige kat die niet meer binnen wil komen, alleen om te eten. Ik heb een 5 maanden kitten die boos is omdat er een nieuw huisgenoot is. En ik heb een 4 maanden kitten die onder de bank zit de miauwen. Ze komt er soms wel onder vandaan en dan kunnen we heerlijk met haar kroelen.
De moed is me gewoon even in de schoenen gezakt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Speelse kitten

Bericht door Rik »

Tussen de twee kittens zal het wel goed komen. Die hebben alleen even een paar dagen nodig om aan elkaar te wennen. Je kunt op de grond gaan zitten, benen gestrekt, en dan beide kittens aan een eigen kant, en dan met een verenstok wat spelen met ze (af en toe wat snoepjes geven). Dus lekker dicht bij elkaar zijn maar niet perse aandacht voor elkaar moeten hebben, maar voor het spel.

De oudere kat... tsja... dat is onbekend. Zeker als die naar buiten kan/mag en je geen afgesloten tuin hebt. Een kat naar buiten laten tijdens een introductieperiode is normaal sowieso geen goed idee omdat ze dan de introductie gewoon kunnen ontlopen (en dat ook zullen doen als ze het niet willen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Speelse kitten

Bericht door Anne »

Tussen de twee kittens komt het heel snel goed, je zult zien dat het over een week al een stuk beter gaat!
Uiteindelijk zal je oudere poes wel bijtrekken omdat ze door de komst van kitten nr2 veel minder wordt lastig gevallen door kitten nr 1.
Wat je kan doen is je oudere poes binnen houden net zolang die wat meer gewend is aan het nieuwe kattenkroost, als hij steeds naar buiten ontsnapt went hij er nooit aan en loop je kans dat hij zijn heil ergens anders gaat zoeken

Mooi dat je een nieuw kitten erbij heb gehaald, daar heeft jouw eerste kitten veel meer plezier aan dan aan je oudere poes!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Speelse kitten

Bericht door pinguin »

Ik zou de oudste ook binnen houden en even niet naar buiten laten gaan.
Die 2 kittens zal even wat grommen en blazen zijn maar dat komt goed.
Die van 2 jaar zal een ander verhaal zijn doe zal veel solo gedrag hebben als die al die tijd alleen is geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
BOOBIE77
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2019 23:36

Re: Speelse kitten

Bericht door BOOBIE77 »

Heel erg bedankt voor de reacties . De kittens lijken langzaam aan de ontdooien. Ze komen dicht bij elkaar in de buurt en vinden elkaar wel heel interessant.
De tweede kitten lijkt geen bedreiging voor onze oudste poes. Maar de kleinste blijft ook nog op afstand. En ik verwacht dat als de 2 kleinsten met elkaar bezig zijn dat de oudste het ook niet met zo erg zal vinden. Ik heb goede moed.
Plaats reactie