Blazen niet spelen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Lottedroesem
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2019 00:05

Blazen niet spelen

Bericht door Lottedroesem »

Hallo!
Dit is even een bezorgd bericht van een kattenvrouwtje. Ik heb een paar weken geleden een prachtig 8 weken oud poesje gehaald genaamd Miek. Ze was niet heel sociaal, ik heb haar uit haar schulp weten te trekken en we hadden een tijdje een oppas-kat van mijn ouders die Miek uiteindelijk voor zich gewonnen had. Ik was dolblij. Nu. Heb ik nog een 8 weken oud poesje genaam Wijsje gehaald een paar dagen terug, en die is HEEL sociaal. Gaat op schoot, spint wat af en is een zelfverzekerde dondersteen. Nu dacht ik natuurlijk: twee kittens, Lets go! Alleen merk ik toch dat Miek terughoudend is. Logisch, maar ik vraag me af of ik er ergens iets aan kan doen. Wilde echt een speelmaatje en nu spelen ze afzonderlijk. Af en toe proberen ze samen spelen uit, maar dat is niet een heel groot succes, aangezien Miek meteen begint te blazen. Wijsje heeft het al een beetje opgegeven, zelfs als Miek af en toe toch een kleine poging doet (waarna ze zelf schrikt en begint te blazen)
Ik merk dat ik veel lees over geen match is geen match - eerste indruk is blijvend - etc. En toch hoop ik dat het nog kan veranderen, het is natuurlijk pas een paar dagen!! Maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen, en of er een kans is dat ze tegen elkaar aan eindigen zoals bij hun eigen broertjes en zusjes. Alleen een lieve vrede en twee ergens toch wat gestresste poesjes terwijl ze afzonderlijk dolblij zijn vind ik niet fijn voor beiden. Hoor t graag!!!!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blazen niet spelen

Bericht door castratenkoor »

Ze moeten gewoon even aan elkaar wennen. Dat de eerste indruk blijvend zou zijn is klinkklare onzin. Ze kennen elkaar niet en dus is het blazen. Dat is geen agressie dat is het aangeven van hun grenzen. Tot hier en niet verder. Geef het tijd en dan komt dat heus wel goed. Met twee jonge kittens is een introductie zelden een probleem.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Blazen niet spelen

Bericht door Mleen »

Denk ook dat dat wel goed komt!

Het kan ook helpen als jij met de kittens samen speelt! Jij op de grond en afwisselend met een speeltje allebei de kittens uitdagen.

Daarbij is het met twee zusjes/broertjes ook geen garantie dat het een klef stelletje wordt trouwens; hier twee zusjes die wel veel samen spelen, maar ze liggen nooooit naast elkaar of bij elkaar te slapen. Ze hebben allebei hun eigen favoriete plekjes.
En toch hebben ze wel veel aan elkaar merk ik. 😊
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Plaats reactie