2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Tibor1984 »

Hey beste dierenvrienden.

Mijn katje Bobbie van 4 heeft binnen 1 week 2 keer zijn eten uitgespuugd en 1 keer een haarbal met wat slijm.

Hij speelt nog gewoon en trekt zich niet terug. Moet ik me zorgen maken of het nog even afwachten voordat ik de DA bel?

En ja ik maak me altijd zorgen, ben een piekeraar.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Tibor
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Sansan »

Goedemorgen!

Heeft Bobbie eerst 2 x eten uitgespuugd en daarna de haarbal? Dan denk ik dat het nu verholpen is: de haarbal zat in de weg.
Nu zou het overgeven moeten stoppen.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Tibor1984 »

Sansan schreef: 14 jun 2019 08:42 Goedemorgen!

Heeft Bobbie eerst 2 x eten uitgespuugd en daarna de haarbal? Dan denk ik dat het nu verholpen is: de haarbal zat in de weg.
Nu zou het overgeven moeten stoppen.
Bobbie heeft eerst gespuugd, toen haarbal, en toen nogmaals gespuugd.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Sansan »

Oké. Heb je kat-a-lax in huis?
Ik zou even een paar dagen wat tegen haarballen geven, Bobbie nauwlettend in de gaten houden kwa hoeveelheid drinken en eten. Ook zou ik Bobbie wegen. Blijft dat allemaal stabiel dan kun je even aankijken :)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Tibor1984 »

Sansan schreef: 14 jun 2019 08:54 Oké. Heb je kat-a-lax in huis?
Ik zou even een paar dagen wat tegen haarballen geven, Bobbie nauwlettend in de gaten houden kwa hoeveelheid drinken en eten. Ook zou ik Bobbie wegen. Blijft dat allemaal stabiel dan kun je even aankijken :)
Helaas niet, krijg wel vandaag katten snoepjes binnen waar ook iets aan kattengras in zit en heb kattengras besteld, maar dat zal eerst moeten groeien.

Ja eten drinken sowieso even in de gaten houden. En straks even proberen te wegen.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Sansan »

Ik zou vandaag of morgen ff zo’n pasta halen bij de dierenarts. Dan heb je het eventuele probleem van haarbal(len) aangepakt. Kun je dat namelijk afstrepen, dat zal ook een dierenarts vragen/adviseren.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Tibor1984 »

Sansan schreef: 14 jun 2019 09:11 Ik zou vandaag of morgen ff zo’n pasta halen bij de dierenarts. Dan heb je het eventuele probleem van haarbal(len) aangepakt. Kun je dat namelijk afstrepen, dat zal ook een dierenarts vragen/adviseren.
Ik heb me net ene besteld. Bedoel zo een kat a alax
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Senshi »

Heeft hier wonderen gedaan.. elke dag spugen en slecht eten. Nu elke dag een lik anti-haarbal moutpasta en het was over.
Kan je ook gewoon bij een dierenzaak krijgen, je hoeft echt niet die dure van de dierenarts te hebben.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Tibor1984 »

Senshi schreef: 14 jun 2019 09:24 Heeft hier wonderen gedaan.. elke dag spugen en slecht eten. Nu elke dag een lik anti-haarbal moutpasta en het was over.
Kan je ook gewoon bij een dierenzaak krijgen, je hoeft echt niet die dure van de dierenarts te hebben.
https://www.dierenapotheek.nl/lax-a-pas ... INEALw_wcB

Deze heb ik besteld.
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: 2 keer binnen 1 week spugen plus 1 keer een haarbal

Bericht door Senshi »

Die moet prima zijn hoor.
Plaats reactie