Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Mleen »

Gaat goed dit hoor! Hier spelen ze veel ruwer, maar mijn poesjes komen uit hetzelfde nestje en zijn dus al vanaf dag 1 met elkaar samen.

Je ziet hier duidelijk dat ze elkaar aan het uitproberen zijn, maar dat Maggy ook afstand kan nemen. Ik zou het inderdaad ook allemaal lekker op z’n beloop laten. Zo lang er niet heel hard gekrijst of gejammerd wordt is dit heel normaal aftast-gedrag.
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat ziet er inderdaad niet echt gemeen uit. Eerder uitdagend en aftastend. Zolang Benjamin niet angstig wordt zoals de vorige Benjamin en ook af en toe Maggy achternaloopt, geen probleem. Ik zou haar alleen afleiden als ze echt wil aanvallen, maar dat is hier duidelijk het geval niet.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Bedankt voor jullie reacties! Dan is dat mij nu ook duidelijk.
Ze hebben al weer wat lopen ‘spelen’, en kijken nu saampjes op dichte afstand naar een tortelduif (hoe toepasselijk)

En Benjamin wil haar ook zeker wel eens testen, gelukkig! Heel anders dan de vorige Benjamin. Fijn om het nu zo te mogen ervaren.
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Moni3 »

Wat heerlijk voor je, en vooral voor Maggy en Benjamin natuurlijk.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Sansan »

Wat een scheetjes heb je embillie!!
Hopelijk klikt het tussen maggy en Benjamin.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Dankjewel!
Het gaat nu aardig goed. Ze kunnen goed de hele dag bij elkaar.
Soms heeft Maggy echt geen zin in een drukke kitten en neemt dan afstand, wanneer hij haar opzoekt krijgt hij een mep.
Ze dagen elkaar uit wat soms resulteert in een crosspartij waar ze elkaar achtervolgen.
Daarna zijn ze uitgeteld, heel fijn dus.

Ze zijn nog geen liefdeskoppel, het blijft bij een voorzichtig neus-aan-neus momentje maar weten elkaar wel te vinden om te racen.
Het grommen neemt gestaag af en gebeurd alleen nog wanneer Benjamin plots veel te dichtbij komt.

Daarnaast komt Maggy weer regelmatig bij mij voor een kneedsessie, iets wat ze de eerste dagen ook wat minder oog voor had.

Vandaag heeft ze wat minder zin in hem. Niet gemeen hoor, gewoon wat meer op haarzelf.
Ik ga straks boodschappen doen en zet hen dan apart. De afgelopen dagen leek dat positief voor hen te zijn, bij het terugzetten waren ze beide relaxter dan voordat ik het huis uit ging. Eventjes wat tijd voor henzelf :lol:
Kan ik me ook wel voorstellen, dat Maggy dan even kan uitademen van zo’n drukke kitten.
En de kitten ook van zichzelf :lol:
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Moni3 »

Fijn dat het goed blijft gaan en je vooruitgang merkt. En dat hoeft natuurlijk niet allemaal groots te zijn, easy does it!
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Dushizenn »

Wat fijn dat het zo goed gaat al! inderdaad zijn ze elkaar aan het aftasten. Ze moeten ook samen leren spelen, kijken hoe ver ze kunnen gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Fijn dat het goed gaat. Dat grommen zal wel langzaam verdwijnen. Of het echt een liefdeskoppel weet je echter nooit van tevoren. Maar al in dit stadium heb ik het idee dat ze veel aan elkaar hebben. Alleen al de aanwezigheid van een ander soortgenootje.

Af en toe nog eventjes uit elkaar houden lijkt mij ook geen probleem. Dat voel je zelf aan. Af en toe relaxen is ook goed en die momenten worden vanzelf minder tot ze straks gewoon echt helemaal relaxed bij elkaar zijn (en jij ook kunt ontspannen :lol:).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ik denk ook dat ze aardig wat aan elkaar hebben.
Vandaag een primeurtje, Maggy wilde aan Benjamin’s neus ruiken; met staart in de lucht!
Ze leren al steeds beter te spelen. En inderdaad komt Benjamin daarbij steeds vaker in een houdgreep te liggen.
Hij is een stout katertje! Klimt vaak in mijn benen, grijpt voeten, maar heerlijk hoor. Wat een lief vrolijk knaapje. En dat gaat wel weer voorbij.

Vandaag zitten ze even apart omdat ik en mijn vriend moeten werken. Ik vind het nog te vroeg om ze 7 uur apart van elkaar te houden. Wellicht dat ik morgen een test doe, dat ze bij elkaar zijn als ik boodschappen doe.
En zo steeds een stapje opbouwen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door pinguin »

Ik zou ze bij elkaar laten. Grote kans dat ze gaan slapen.
Dat van de houd greep herken van hier ziet er soms naar uit maar de kleine moet ook nog dingen leren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Ik vind die houdgrepen wel geinig, we kunnen daar best om lachen.
Je ziet wel dat hij dat uitdaagt, inderdaad een broekie die even op zijn donder krijgt van zijn grote zus :lol:
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door pinguin »

Ik moest Simba soms echt zoeken onder Snabbel
Maar Simba was dan ook een lomp kitten die het nodig vond Snabbel te testen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Embillie »

Hilarisch hè? Soms verdienen ze het ook gewoon :lol:

Vannacht heb ik voor de eerste keer beide op de slaapkamer gedaan met de deur dicht als test. Doorgaans slapen zij beide namelijk de hele nacht door tot wij weer wakker worden, en met de deur open komt er toch aardig wat licht van de straatlantaarn binnen waar ik mij aan stoor.
En dat was een succes!
Maggy koos haar vertrouwde plekje op de vensterbank en kwam regelmatig een knuffel vragen.
Ze heeft zelfs even gekneed in mijn haar, op nog geen 10 cm van Benjamin. Wat een spinfestijn van beide was dat.
Dat was voor mij een ultiem genietmoment.
Benjamin heeft lekker tegen mij aan geslapen zoals hij graag doet.
Toen de deur open ging vanmorgen moesten ze even flink stoeien en rennen.
En natuurlijk in duet zeuren om eten. Geweldig :lol:

Zojuist ben ik een half uur van huis geweest en heb ze samen gelaten.
Toen ik terug kwam lagen ze inderdaad lekker te slapen.
Vanaf nu ga ik die momenten uitbreiden, ik zet ze enkel nog apart op lange werkdagen de komende week, dat zijn er 2.
Eerder voor mij dan voor hen eerlijk gezegd. Dan werk ik toch wat zorgelozer.
Ik ben een beetje een helikoptermoeder ;)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuw maatje voor Maggy, hoe de eerste stappen te zetten

Bericht door Rik »

Heerlijk. Inderdaad is het apart zetten momenteel alleen nog voor jou ;) Maar dat is ook helemaal geen probleem. Soms zie je bij een intro dat ze dan weer moeten wennen aan elkaar maar ik denk dat dat bij die twee niet echt een probleem is.

Gromt Maggy nog wel eens?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie