Poes agressief na bevalling

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Caraphermel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2019 11:21

Poes agressief na bevalling

Bericht door Caraphermel »

Goedemorgen,

Ik heb advies nodig. 3 weken geleden is mijn poes bevallen van 1 kitten, wij vermoedden al dat ze zwanger was maar ging sneller dan we dachten. Het was haar eerste nestje en toen ze ging bevallen werd ze heel agressief naar mij en onze andere poes toe. Nadat ze bevallen was begreep ik dat natuurlijk. Maar nu blijft ze agressief als ze schrikt, of na bepaalde geluiden. En wij worden er een beetje moedeloos van, en vind het ook heel zielig voor mijn andere poes. Dat waren 2 handen op 1 buik. Wat moet ik hiermee? Ik wil haar sowieso laten helpen, maar wanneer is dat het verstandigst? Aangezien ze ook nog melk geeft. Wij wonen ook in een studio en worden enorm beperkt door haar gedrag.

Groetjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes agressief na bevalling

Bericht door Rik »

Caraphermel schreef: 08 apr 2019 11:29 En wij worden er een beetje moedeloos van, en vind het ook heel zielig voor mijn andere poes...
Niet verdiept in het wel en wee van zwangere poezen en nestjes??

Overigens loopt elke poes ook bij elke krolsheid een exponentieel grotere kans op latere leeftijd baarmoederkanker en melkkliertumoren te krijgen. Dat gaat echt heel hard.

Advies is dus om haar (en misschien ook de andere poes) zo snel mogelijk te laten helpen nadat ze geen melk meer geeft. En tot die tijd haar zo veel mogelijk alleen en met rust te laten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Poes agressief na bevalling

Bericht door artemis »

Poezen kunnen al 4 weken na de bevalling terug krols en dus zwanger worden.
Heb ooit heel lang geleden op die manier een poes 5-6 weken na de bevalling laten steriliseren, want doordat ze krols was was ze geobsedeerd om buiten te geraken en verwaarloosde ze haar kittens. Ja ze gaf nog melk, maar tegen dan kunnen de kittens wel enkele uren zonder en eten dan zelf ook al wat vast. De melkproductie gaat na de sterilisatie gewoon door! Ze kwam thuis van de DA, de kittens kwamen bij haar drinken en zij liet het gewoon doen alsof er niets gebeurd was.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes agressief na bevalling

Bericht door castratenkoor »

Het is belangrijk dat de poes in alle rust haar kind groot kan brengen. Dus de andere poes er voorlopig bij weg houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie