Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pooh12
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2019 16:10

Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Pooh12 »

Hoihoi,

Onze kat is nu 7 weken drachtig (bewust). Nu vraag ik mij af of ze de afgelopen weken genoeg is aangekomen. Ze was 3 kg en schommelt nu tussen de 3,5 en 3,6. Wat is normaal in deze periode? En hoeveel gaat ze de komende twee weken nog aankomen? Ik kan hier op internet niks over vinden
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door castratenkoor »

Als je onervaren aan een nestje begint kun je je het beste melden bij een ervaren kattenfokker.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Pooh12
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2019 16:10

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Pooh12 »

castratenkoor schreef: 03 apr 2019 08:06 Als je onervaren aan een nestje begint kun je je het beste melden bij een ervaren kattenfokker.
Bedankt voor de reactie, dat zal ik zeker gaan doen :grin:

Verder stelde ik de vraag hier omdat mensen hier misschien ervaring hebben en dat met mij willen delen.

Ik heb de dierenarts ook om informatie gevraagd. Hier kreeg ik niet een heel duidelijk antwoord van. Vandaar dat ik het hier ook vraag
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Dinky »

Volgens mij zitten hier op dit moment geen actieve fokkers op het forum.

Jammer dat de dierenarts geen duidelijk antwoord kon geven. Zou inderdaad navraag doen via een ervaren fokker/cattery
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Pooh12
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2019 16:10

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Pooh12 »

Dinky schreef: 03 apr 2019 21:39 Volgens mij zitten hier op dit moment geen actieve fokkers op het forum.

Jammer dat de dierenarts geen duidelijk antwoord kon geven. Zou inderdaad navraag doen via een ervaren fokker/cattery
Ooh oké! Ik zal inderdaad even informeren, bedankt!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Sansan »

Ik heb even voor je op Google gekeken en daar barst het van de informatie. Las al zo in 3 minuten meerdere hits die zeggen 40% toename dus je poes is nog wel weinig aangekomen. (Denk dus vanaf nu dat ze wel meer gaat eten, en heb je al ontwormd?)

https://www.kattenencyclopedie.com/inde ... e%20Dracht

https://dierenhospitaal-visdonk.nl/wp-c ... e-poes.pdf
Gebruikersavatar
Pooh12
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2019 16:10

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Pooh12 »

Sansan schreef: 04 apr 2019 04:04 Ik heb even voor je op Google gekeken en daar barst het van de informatie. Las al zo in 3 minuten meerdere hits die zeggen 40% toename dus je poes is nog wel weinig aangekomen. (Denk dus vanaf nu dat ze wel meer gaat eten, en heb je al ontwormd?)

https://www.kattenencyclopedie.com/inde ... e%20Dracht

https://dierenhospitaal-visdonk.nl/wp-c ... e-poes.pdf
Oh jeetje wat super! Bedankt! Ik heb enorm veel gezocht en zag door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag zo goed mogelijk voorbereid zijn!

Ze eet inderdaad goed, flink wat meer dan dat ze normaal deed. Ze is ontwormd! Dus dat zit hopelijk goed.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Sansan »

Klinkt goed! Ik lees dus ook dat in de laatste twee weken een beetje kittenvoer erbij neerzetten slim is. Als men kvv voert dan voert men vaak wat meer, wat vetter en bij honden komt er dan wel wat koolhydraat bij tijdelijk. Dus ergens klinkt tijdelijk kittenvoer voor de laatste loodjes plausibel.
Gebruikersavatar
Pooh12
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2019 16:10

Re: Hoeveel moet een drachtige kat aankomen

Bericht door Pooh12 »

Sansan schreef: 04 apr 2019 11:16 Klinkt goed! Ik lees dus ook dat in de laatste twee weken een beetje kittenvoer erbij neerzetten slim is. Als men kvv voert dan voert men vaak wat meer, wat vetter en bij honden komt er dan wel wat koolhydraat bij tijdelijk. Dus ergens klinkt tijdelijk kittenvoer voor de laatste loodjes plausibel.
Fijn! Bedankt voor de tip! 😊 Ik heb het meteen in huis gehaald
Plaats reactie