Kan iemand advies geven? Wij blijken eigenaar van een terreurkat?????

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Kan iemand advies geven? Wij blijken eigenaar van een terreurkat?????

Bericht door Zorro1 »

Dat laatste is inderdaad een probleem, hoe weten we zeker dat het onze kat is die de verwondingen heeft veroorzaakt. En inderdaad zijn reputatie is om zeep. Het gaat zelfs rond dat hij een kat heeft doodgebeten. Het echte verhaal is dat het vermoeden was dat hij het was die een kat twee gebroken pootjes bezorgde ( ik vraag me serieus af of dat uberhaupt wel kan, volgens de da is het onmogelijk dat een kat dat bij een andere kat voor elkaar krijgt) en waarom die kat uiteindelijk is overleden weet ik niet. Maar dat ga ik ook nog beter uitzoeken. Ik heb hier vier heel verdrietige tieners dat de kat zou weg moeten maar als het moet dan moet het. Vandaag in ieder geval zoeken naar antwoorden en dan de oplossing.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
kittentjes

Re: Kan iemand advies geven? Wij blijken eigenaar van een terreurkat?????

Bericht door kittentjes »

Ben het wel eens met de vorige reactie hoe weten ze dit zo zeker. S nachts is alles donker en een zwarte kat zie je niet zo maar in t donker als een verschil met een andere zwarte kat. Een bandje met belletje is misschien een idee? Ik vind het inderdaad ook merkwaardig dat de buurvrouw die beestjes aan een lijntje houdt en er last van heeft, zoiets gebeurt neem ik aan onder toezicht en zeker niet in de nacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kan iemand advies geven? Wij blijken eigenaar van een terreurkat?????

Bericht door Zotvanpoezen »

Er bestaan lichtgevende bandjes, en ik denk niet dat er in jouw buurt nog een andere lichtgevende kat rondloopt. Maar of je het risico wil lopen om dit uit te testen?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Kan iemand advies geven? Wij blijken eigenaar van een terreurkat?????

Bericht door Zorro1 »

Ik ben bij de buurvrouw op bezoek geweest. Zij ziet Blacky regelmatig in haar tuin en hij lijkt echt extreem territoriaal gedrag te vertonen. Hij is ook twee weken terug overdag al eens in gevecht gesignaleerd met die andere kat. De verwondingen van nu van de andere kat hebben we aan de dierenarts laten zien en lijken inderdaad door nagels te zijn veroorzaakt. Ik ben bang dat het echt zo is dat hij in de eerste twee ongecastreerde jaren van zijn leventje een vechterssysteempje heeft ontwikkeld wat nu om onduidelijke reden weer naar boven komt. We gaan proberen een adres voor hem te zoeken wat meer buitenaf zodat hij los kan gaan op de muizen maar niet veel andere katten in zijn buurt zal hebben. Zo sneu want hij is wel goede maatjes met onze poes..... Om het nog maar niet te hebben over onze vier tieners.....
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kan iemand advies geven? Wij blijken eigenaar van een terreurkat?????

Bericht door Zotvanpoezen »

Zoek alsjeblief geen nieuw huisje via facebook en marktplaats! Maar bv via Verhuisdieren, en hou hem ondertussen binnen zodat niemand hem iets iets aandoet. Ik hoop op een goede afloop!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
CharlieCat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2019 08:29

Re: Kan iemand advies geven? Wij blijken eigenaar van een terreurkat?????

Bericht door CharlieCat »

Oh wat een moeilijke keuze zeg.. Veel sterkte. Maar heel goed hoe je in het belang van je dier handelt ook al zorgt het voor verdriet 😢
Charlie de liefste ! :cathappy:
Plaats reactie