Vriendinnetjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
bakersfield
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2018 20:16

Vriendinnetjes

Bericht door bakersfield »

Vorig jaar heeft een vriend van mij zich over een zwerfkatje ontfermt. Een spierwitte kater met een sterk karakter, maar
bijzonder liefdevol. Hij heeft namelijk ook graag dat er de hele tijd over zijn buikje gestreeld en gezoend wordt.
Hij draait zich altijd meteen spontaan om..
Als hij iets heel erg wil of niet wil, dan gaat hij het gaan aanwijzen.
Maar wat we heel vreemd vinden, is dat hij zijn vriendinnetjes meebrengt naar huis.
Ze gaan dan allebei in de zetel liggen en de kattin in kwestie is helemaal niet angstig voor mijn vriend en als de kater bv. gaat eten uit zijn bakje, dan gaat zij ook mee. Ze wandelen zo'n 4 kilometer van haar woonplaats naar de zijne en terug.
Soms logeert hij een dag of drie bij haar en haar bazin..hij heeft een heel goed besef van wegen en auto's, daar blijft hij weg van. En mijn vriend kan hem ook niet binnen houden, want hij was een straatkatje, dus daar is geen sprake van.
Hij heeft nu al twee vriendinnetjes gehad. De eerste heeft hij gedumpt, maar de tweede is een katje van een gravin en een supermooie, grijze kat met groene oogjes.
Wij vinden het heel erg vreemd en hebben dat nog nooit gezien van één van onze poezen dat die vriendjes of vriendinnetjes mee brachten.
Ik vroeg mij af of nog mensen hier diezelfde ervaring hebben met hun katje? Of is dat normaal en zijn wij niet goed op de hoogte?
Niet zo'n leuke ervaring is dat hij ook al een andere kater heeft gedood. Die veel groter was als hemzelf. Die heeft mijn vriend begraven.
Ik ben daar even niet goed van geweest en wist ook niet dat katten elkaar doodden.. misschien naïef van mij..
Ik noem hem de 'TOP DOG'. Of 'The Godfather'.
Hij klimt in de bomen tot wel vier meter hoog en en kruipt terug twee meter naar beneden om vervolgens eruit te jumpen en net naast een eend te landen.
Als ik hem uren lig te knuffelen, wat hij vreemd genoeg toe laat, en zijn buikje streel, dan ben ik wel dronken van liefde.
Hij moet er veel mee naar de dierenarts voor wonden en infecties door het vechten. De laatste keer was het op het nippertje. Hij vecht veel in de kattentijd tot wij hem letterlijk moeten gaan oprapen van de grond om te komen slapen en eten. Anders komt hij niet uit zichzelf naar huis. Volgens mij vergeet hij in die momenten dat hij een thuis heeft.
Natuurlijk, wij weten niet wat dat voor hem heeft betekent, zo alleen moeten zwerven voor een lange periode, tot mijn vriend zich heeft ontfermt over hem. Wij hebben altijd katjes gehad van vrienden/kennissen en dus gedomesticeerde poezen (tot zover je een poes kan domesticeren natuurlijk). Maar we kunnen ons er wel een beeld over scheppen dat het hard moet zijn geweest en dat hij enorm veel vaardigheden heeft geleerd in die tijd. Een echte overlever en heel speciaal.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Vriendinnetjes

Bericht door Zotvanpoezen »

Als je zeker bent dat hij van niemand is, wordt het dringend tijd om hem te laten castreren. Aan zijn gedrag te zien is af te leiden dat hij waarschijnlijk nog "intact" is.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vriendinnetjes

Bericht door Rik »

De meeste hier houden hun katten in de eigen tuin of binnen. Dus ik niet dat er veel ervaring zal zijn. Maar inderdaad lijkt mij castratie voor iedereen het beste, vooral voor hem.
bakersfield schreef: 12 mar 2019 21:53 Niet zo'n leuke ervaring is dat hij ook al een andere kater heeft gedood. Die veel groter was als hemzelf. Die heeft mijn vriend begraven.
Uh :shock: Ik mag toch hopen dat je met die kater eerst ook naar de dierenarts geweest bent om te kijken of die gechipt is? Of loopt er nu iemand rond die in twijfel is over zijn/haar verloren kat???? :shock: :shock: :shock:

Er lopen hier ook wat topics over mensen die hun kat kwijt zijn. Lijkt me niet zo leuk te horen dat je dan een kat zou begraven zonder eerst de eigenaar daarvan proberen te zoeken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
bakersfield
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2018 20:16

Re: Vriendinnetjes

Bericht door bakersfield »

Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat hij die heeft begraven. En dat heeft hij me pas verteld dagen nadat hij hem heeft begraven.. We zijn elkaar maar eens om de zoveel tijd...had ik zelf ook aan gedacht. Zelf vind ik dat ook niet te doen hoor, geloof mij. Ik stuur ook al de hele tijd aan op een castratie. Maar daar zal hij binnenkort wel iets aan doen.
bakersfield
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2018 20:16

Re: Vriendinnetjes

Bericht door bakersfield »

O, en ik woon in België, dus wees gerust. Ik wou ook niemand voor het hoofd stoten hoor.. Ik ben dierenliefhebber in de hoogste graad die er kan bestaan. Maar ik heb geen controle over wat iemand anders wel of niet doet mijn zijn poes, al dan niet geadopteerd.
bakersfield
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2018 20:16

Re: Vriendinnetjes

Bericht door bakersfield »

Hij is inderdaad niet gechipt en van 'niemand'. Ik heb het al honderd maal gezegd tegen mijn vriend om hem te laten castreren. Ik vind het niet verantwoordt om dat niet te doen.
Bedankt voor jullie reacties hoor.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Vriendinnetjes

Bericht door Embillie »

Je kan hem zelf ook brengen als je vriend dat niet wilt doen toch?
Scheelt de kat stress van het vechten omdat hij minder territoriaal word, en wellicht dat je er het leven van andermans geliefde huisdier red.
Want dit is te gek voor woorden, moet er niet aan denken om zelf in zo’n situatie te zitten. Brrrr
Plaats reactie