Bedplasser

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Veerlepiet
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2019 00:28

Bedplasser

Bericht door Veerlepiet »

Sinds ruim drie maanden heb ik mijn kater, Piet, van 7 maanden oud. Mijn huisgenoot heeft zijn zusje Moes geadopteerd. Piet en Moes zijn beste vrienden en leven samen, maar zijn soms ('s nachts altijd) in hun "eigen kamer" en dus gescheiden.
Dit ging altijd prima en het waren de makkelijkste en liefste katjes. Nog steeds opzich, behalve dat Moes sinds twee weken dagelijks in mijn bed plast...
Ze gaan allebei gewoon netjes op de kattenbak, maar toch tref ik bijna dagelijks een letterlijk zeiknat bed aan. Ik heb Moes één keer betrapt dus ga ervan uit dat zij het telkens is. Ik krijg de geur er bijna niet meer uit en ben er heeeeelemaal klaar mee. Ik heb een groot schilderzijl gekocht en dat overdag op mijn bed gelegd. Daar plast ze ook op, terwijl ze er allebei niet op willen lopen.
Ik heb natuurlijk al volop gegoogled maar kom er niet uit wat het zou kunnen zijn. Dierenarts heeft haar plas gecheckt maar daar is niets mis mee.
Hopelijk weten jullie raad zodat Piet en ik een droog bed kunnen houden!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Bedplasser

Bericht door Rik »

Zijn ze inmiddels allebei al gecastreerd?


(Bij een poes heet het ook een castratie omdat de eierstokken weggehaald worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bedplasser

Bericht door castratenkoor »

Dat zou ook mijn eerste vraag zijn - of ze gecastreerd zijn. Zo niet dan zsm laten doen.

Mocht het al wel gebeurd zijn dan zou ik een plasje laten controleren. Plassen op zachte plekken kan betekenen dat ze pijn hebben bij het plassen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Veerlepiet
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2019 00:28

Re: Bedplasser

Bericht door Veerlepiet »

Hi! Ze zijn gecastreerd en gesteriliseerd en plasje is dus al gecheckt
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Bedplasser

Bericht door Rik »

Dan wordt het wat complexer.

Je zegt dat ze 's-nachts in "hun eigen kamer" slapen. Is dat misschien Piet op jouw slaapkamer en Moes op de slaapkamer van je huisgenoot? Want dan is er natuurlijk wel logica te zien in het feit dat Moes in jouw slaapkamer op het bed plast.

Waarom eigenlijk 's-nachts gescheiden houden?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Veerlepiet
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2019 00:28

Re: Bedplasser

Bericht door Veerlepiet »

Klopt Rik!
We houden ze 's nachts op onze eigen kamers omdat ze anders blijven spelen en omdat we onze deuren gewoon dicht willen hebben 's nachts. Waarom is het volgens jou logisch?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Bedplasser

Bericht door Rik »

Omdat Piet, haar lieve leuke vriendje, nu 's-nachts ergens anders bivakkeert. Ik kan me voorstellen dat ze dan die plaats wil markeren (ook een beetje haar eigen wil maken).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie