Kitten diarree van natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Kaluna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2019 08:27

Kitten diarree van natvoer

Bericht door Kaluna »

Kodi, een stoer en lief manneke van nu 13 week heeft. Lekker gezond veel energie en een hele goede eter!
Zijn ontlasting is alleen wat aan de dunne kant, zijn dikke nattige drollen.
Hij kreeg droogvoer en natvoer, dat laatste vooral vind hij heerlijk! En ik zou het fijn vinden als hij beide zou kunnen krijgen. Kodi drinkt wel prima en verder goed gezond en groeit flink.

Op advies van da ben ik een poosje gestopt met natvoer geven. En ik merk dat zijn ontlasting er wel wat normaler uit begint te zien, niet altijd overigens! Het wisselt nog.
Ik had eten speciaal voor kittens van royal canin ook hiervan natvoer voor kittens, maar ook van hills ook voor kittens.
Het natvoer gaf ik in porties van 4x (zakje van 85 gram) verdeeld over de dag.
Nu krijgt hij alleen brokjes van royal canin voor kittens en heeft hij de hele dag brokjes staan om te eten.

Nu is mijn vraag is er nog een mogelijkheid Kodi aan het natvoer te kunnen laten wennen? Omdat hij het zo ontzettend lekker vind! Of moet ik me erbij neerleggen dat Kodi een katertje is die beter geen natvoer kan krijgen? Ik wilde als hij 4 mnd is het langzaam weer opbouwen, maar is dit verstandig en zo ja, hoe bouw je dat het beste op?
Graag advies!
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kitten diarree van natvoer

Bericht door Mleen »

Het kan zijn dat hij het gewoon niet zo goed doet op natvoer van Royal Canin/Hills.

Ik zou een kwalitatief beter natvoer gaan zoeken, want daarmee krijgen ze niet alleen de juiste voedingsstoffen maar ook extra vocht binnen. Op de site van Purrfect Cat kun je heel veel informatie vinden en verschillende merken vergelijken.

Ik heb hier ook twee kittens van inmiddels 8 maanden rondlopen en ik vond het eigenlijk best interessant om me te verdiepen in voeding voor ze. Hier doen ze het al een tijdje goed op Animonda (heeft ook een kittenvariant), Wild Freedom en Almo Nature. :)

Je zult wat moeten uitproberen en kijken waar de beste ontlasting van komt haha.
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten diarree van natvoer

Bericht door Dinky »

Je zou inderdaad andere merken natvoer kunnen proberen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kaluna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2019 08:27

Re: Kitten diarree van natvoer

Bericht door Kaluna »

Ik heb almo nature in de kast staan voor Kodi, maar dit is vanaf 4 mnd. Dat is kodi nog niet. 27 mrt zal hij precies 4mnd zijn.
Ik ga eens op onderzoek uit! Dank je wel!
Plaats reactie