Hills Kidney

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Pluis010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2019 15:42

Hills Kidney

Bericht door Pluis010 »

Het viel mij op dat er suikers zitten in de zakje natvoer van Hills Kidney
Is dat niet heel slecht?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hills Kidney

Bericht door Zotvanpoezen »

Het is inderdaad slecht en onnodig! Katten proeven die suikers bovendien niet. Het dient om de kleur en de textuur aantrekkelijker te maken om te zien (voor ons, de mens). Ik heb het vroeger ook gegeven aan mijn Rambo (ondertussen overleden) omdat ik dat meekreeg van de DA. Zijn nierwaarden waren hierdoor wel terug normaal geworden. Maar het is voor vele andere zaken slecht, bv diabetes en overgewicht.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Hills Kidney

Bericht door Sansan »

En ik denk als makkelijke calorie toevoeging.
Gebruikersavatar
Pyro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:43

Re: Hills Kidney

Bericht door Pyro »

Oh jee, ik geef ook Hills kidney. Ik wissel het wel af met specific kidney support mousse.
Ik vind het maar lastig wat nou wel en niet goed is. En ook belangrijk wat wordt wel gegeten en waar wordt na een paar keer de neus voor opgehaald.
De Hills was even een favoriet maar nu slikt Maantje de saus eraf en laat het vlees staan, de mousse van specific blijft hij wel eten gelukkig.
Maar weer opzoek naar iets anders...
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Hills Kidney

Bericht door Sansan »

Als ze het eten zou ik het niet stoppen, tenzij je een veel beter alternatief vind terwijl ze nog gewoon Hills eet. Beter dieetvoeding met suiker dan “gezonder” voedsel met torenhoge fosfor en dergelijke. Het is toch uiteindelijk kiezen tussen meerdere kwaden..
Pluis010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2019 15:42

Re: Hills Kidney

Bericht door Pluis010 »

Bedankt voor jullie reakties.
Moeilijk inderdaad, hij eet de kidney brokjes van Hill’s goed, en ook deze zakjes vind hij heel lekker, maar ik schrok inderdaad van die suikers omdat hij al redelijk zwaar is...
Weet iemand of dat in de andere merken niervoeding niet zit?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Hills Kidney

Bericht door Sansan »

Dan kun je beter naar de calorieën kijken en een nierdieet zoeken die iets lager in de energie eenheid. Meeste nierdieten zitten hoog aangezien nierfalers vaak slecht eten en afvallen. Ook zou ik hem dan vooral natvoer geven en geen brokjes.
Pluis010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2019 15:42

Re: Hills Kidney

Bericht door Pluis010 »

Sansan schreef: 21 feb 2019 14:05 Dan kun je beter naar de calorieën kijken en een nierdieet zoeken die iets lager in de energie eenheid. Meeste nierdieten zitten hoog aangezien nierfalers vaak slecht eten en afvallen. Ook zou ik hem dan vooral natvoer geven en geen brokjes.

Dank je voor je reaktie, maar in de brokjes zitten juist minder suikers dan in het natvoer??
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hills Kidney

Bericht door Rik »

Pluis010 schreef:.. maar in de brokjes zitten juist minder suikers dan in het natvoer??
Uh, nee, juist niet. Koolhydraten zijn ook suikers. En je kunt geen brok maken zonder die koolhydraten (want anders plakt de brok niet aan elkaar). Daarom zijn over het algemeen brokken veel slechter dan natvoer (afhankelijk welk merk/type je natuurlijk pakt).

Slecht natvoer heeft ook koolhydraten en dus suikers maar als je een kwalitatief goede natvoer pakt zit daar veel minder koolhydraten en suikers in (of zelfs helemaal geen als je KVV/vers vlees geeft).

Van KVV heb je bijvoorbeeld bandit nierdieet maar dan moet je wel vers vlees voorstander zijn en je kat moet het willen eten. Verder weet ik niet hoeveel suikers er in de andere nierdieet natvoeren zit.

Waar heb je overigens de percentage suiker voor Hills k/d gevonden? Want Hills en RC zijn vreselijk 'zuinig' met hun percentage-analyses.


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Pluis010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2019 15:42

Re: Hills Kidney

Bericht door Pluis010 »

Hoi Rik,
Oh ik heb echt altijd gedacht dat die zakjes slechter waren dan brokjes🙃
Ik geef maar n half zakje om die reden, en ook omdat onze kat nogal zwaar is, maar ik begrijp dat dit dus niet klopt!

Percentages heb ik ook niet gevonden, simpelwe de opmerking “bevat diverse suikers” op de verpakking deed me schrikken.

Vers vlees zou ik ze graag geven, maar dat iidee heb ik nog maar recent doordat ik zelf ook anders over mijn eigen voeding ben gaan denken. Ze hebben het hier nooit gehad en als ik nu iets vers neerleg lopen ze er aan voorbij😂
Er zijn wel hele zuivere blikjes in de handel volgens mij... kun je mij een merk adviseren?
Maar bevat vlees juist niet veel eiwitten?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hills Kidney

Bericht door Rik »

Pluis010 schreef: 27 feb 2019 21:29 Vers vlees zou ik ze graag geven, maar dat iidee heb ik nog maar recent doordat ik zelf ook anders over mijn eigen voeding ben gaan denken. Ze hebben het hier nooit gehad en als ik nu iets vers neerleg lopen ze er aan voorbij😂
Ja, ze moeten het natuurlijk wel eten. Vandaar dat ze er al vroeg mee geconfronteerd moeten zijn en niet al verslaafd geraakt moeten zijn aan de smaakversterkers en suikers in de andere brokken en natvoer.

Maar ik begrijp dat je dus wel nierdieet zou moeten voeren. Nu zie ik echter je andere post en heb daar, en over de semintra, mijn grote twijfels. Daar zal ik even een antwoord in het andere topic op geven.

Als je echt nierdieet moet geven dan is de keuze ook niet zo heel erg groot. Integra, Beaphar, Specific, Kattovit, Trovet en natuurlijk Hills en RC.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie