Welkom kleine Maggy

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Dinky »

Gewoon nieuwsgierig, maar wat is de reden dat je de zalm en het eitje eerst kookt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Rik »

Ik zou Maggy ook maar zoveel moeilijk in aanraking brengen met allerlei verschillend eten. Bijvoorbeeld ook rauw (zonder smaakmakers). Des te minder kieskeurig is ze straks ;)

Leuk hè, zo'n nieuwe kat waar je alles weer opnieuw mee kunt ontdekken :)

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Precies Rik! Ik vind het zo leuk ze af en toe te verwennen. Bij Billie kon dat niet, zelfs niet met speelgoed terwijl mijn portemonnee jeukte.

En waarom ik het kook, is omdat ik supermarktvlees/vis niet rauw durf te geven met die gekke verhalen die je soms hoort. Mijn overleden hond heeft ook ooit flink moeten spugen na een biefstukje van de slager, erg sneu.

Wellicht dat ik haar wel eens wat rauws ga geven hoor, maar enkel als ik de bron goed vertrouw. Hier in het dorp heb ik geen goede adresjes, maar zal eens kijken wat ze in de nabijgelegen steden te bieden hebben!
En tips zijn welkom natuurlijk!
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Welkom lieve Maggy!
Wat een snoesje! Hoe gaat het nu met haar?
Wat fijn dat je je liefde weer aan een kat kan geven! Ik snap het wel dat haar vrij snel na het overlijden van Billie in je huis en hart hebt gesloten. Het heeft gewoon zo moeten zijn.
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Ze doet het erg goed Annefleur!
Is al helemaal in haar routine bij ons.
Momenteel trekt ze het meeste naar mij toe, maar ik ben haar nu ook aan het trainen.
Ze is al flink gegroeid in 2 weken tijd, haar maskertje word al wat donkerder en ze is zo gezellig.
Kwa gedrag is ze net zo volgzaam als een hond. Oja.. ik ben er achter gekomen dat ze van apporteren houd. Misschien heb ik wel een hond gekocht ;)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Wat geweldig om te lezen!
Haha, wat grappig dat ze van apporteren houdt. :lol:
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat ik bij mijn kat grappig vind, is dat hij een slechte jager is omdat hij volledig wit is en teveel opvalt, scheel kijkt en bovendien luid mekkerend op de vogeltjes afstormt. Hij brengt wel andere "geschenkjes" mee: platgetrapte colablikjes, grassprieten, dopjes van lege flessen, enz... En trots dat hij dan is, haha. De jongste daarentegen heeft al 2 maal ergens in een vijver een goudvis gestolen en voor mijn voeten neergelegd. Omdat die diertjes niet verwond waren en ze er verder er geen interesse in toonde heb ik ze in onze vijver gezet. Vreemd genoeg kijkt ze er bij ons niet naar om. Jammer dat mijn katten geen geld vinden en mee naar huis nemen!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Haha, dat zou mooi zijn als ze dat kunnen! :lol:
Zotvanpoezen schreef: 13 jan 2019 12:18 Wat ik bij mijn kat grappig vind, is dat hij een slechte jager is omdat hij volledig wit is en teveel opvalt, scheel kijkt en bovendien luid mekkerend op de vogeltjes afstormt.
Dat is inderdaad heel grappig!
Onze Brits Korthaar poes was ook zo'n kluns. Ze toonde eigenlijk nooit interesse om een vogeltje of muis te vangen, tot ze op een dag met een hobbel-gangetje een grote duif wilde vangen. Die duif was natuurlijk allang weggevlogen en onze poes stond toen heel beteuterd en verbaasd te kijken. :lol:
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Mijn Billie's deed de moeite niet eens om te jagen, ik had ooit eens muizen als huisdier en meneer viel in slaap met zijn neus tegen de kooi :D
Wij hebben nu een hamster waar Maggy graag naar kijkt. Dan zetten we de bureaustoel voor het hok neer en daar kan ze dan wel 20 minuten zitten te kijken.
Ze zit volgens mij in een flinke groeispurt, sinds een paar dagen slaapt en eet ze een stuk meer, en het valt me op dat haar hoofdje wat groter aanvoelt in mijn hand.
Ze kan de plafondkrabpaal al voor de helft beklimmen, dus haar spieren zijn ondertussen ook al goed bezig!

Grote meid word ze al hè?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Mleen »

Ohhhh smelt!! Die laatste foto! Wat een prachtig koppie! 😻
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Annefleur »

Wat een snoesje!
Prachtig ook hoe ze naar die hamster ligt te kijken!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door ErikPhilippus »

Wat een lieverd!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Dinky »

Haar masker begint ook al mooi te kleuren :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door KiwiNL »

Embillie schreef: 14 jan 2019 18:40 Ze kan de plafondkrabpaal al voor de helft beklimmen, dus haar spieren zijn ondertussen ook al goed bezig!
Dan heb ik zeker uitzonderlijke katten,die zaten al bovenin de paal toen ze net een halfuurtje bij ons waren... (Bowie zat bij de fokker al bovenop de gordijnroede). :lol:
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Welkom kleine Maggy

Bericht door Embillie »

Och jeetje zo snel al! Wat geinig 😂
Ondertussen loopt ze nogsteeds liever over de grond dan in de paal, maar ze kan al wel zitten op commando!
En inderdaad begint dat masker goed te kleuren, haar poten worden ook al enorm. Ze is een heerlijke kat.
Plaats reactie