Huis katproof maken

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
riannenelissen1995
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:47

Huis katproof maken

Bericht door riannenelissen1995 »

Hallo,

Over twee weken komen mijn 2 Maine coons, Phoebe en Athena, eindelijk naar huis. Ik ben van plan om ze zoveel mogelijk binnen te houden. Als we de tuin hebben aangepast mogen ze ook in de tuin maar in het begin nog zeker niet. Nu is het alleen zo dat we een hele grote schuifpui (grote schuifdeur naar buiten) hebben. In de zomer willen we deze eigelijk graag open kunnen zetten, alleen hebben de katten dan al vrijspel naar buiten. We willen de tuin ivm budget niet aankomende zomer al gaan aanpassen. Zijn er mensen op het forum die hier ervaring mee hebben? We wonen in een huurhuis dus we willen geen mega bedrag gaan betalen om de schuifpui aan te passen aangezien we niet weten of we hier permanent blijven wonen, wel komende jaren.

Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

Groetjes Rianne
Bengalmaui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2018 19:24

Re: Huis katproof maken

Bericht door Bengalmaui »

Hoi Rianne,

Misschien kun je hier eens kijken voor ideeën: https://www.facebook.com/groups/415716975249374/
Er zitten hele dure professionele oplossingen tussen, maar ook heel creatieve budget-oplossingen.
kittentjes

Re: Huis katproof maken

Bericht door kittentjes »

Sowieso heb je voor zulke grote deuren ook horren dat zou ook kunnen helpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Huis katproof maken

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb even gekeken op de FB groep - maar volgens hun huisregels ben ik dus kat-onvriendelijk: ik ga lopen mat Gaudí aan een tuigje, en we hebben een buitenren (van 10x3 meter), die geen vrije in-en uitgang heeft.... Er zullen best wel creatieve oplossingen te vinden zijn, maar ik ben al afgehaakt.....

Wij hebben ook grote schuifdeuren naar het terras, met horren - nou, met de horren wisten Dalí en Gaudí wel raad: binnen een minuut stonden ze buiten..... Maar dat zijn Bengalen, en Maine Coones zijn een stuk rustiger, dus goede kans dat die de hor wel respecteren.
Plaats reactie