Kitten super korte nagels.

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Kitten super korte nagels.

Bericht door Zenja159 »

Hallo,

De titel zegt het al mijn kitten van 3 en een halve maand heeft aan beide achter poten en aan alle nageltjes, ze nagels zijn super kort en totaal niet scherp. Ik kwam er achter toen ik op de bank zat en dat hij op mijn schouder wou springen en weg gleed en niet zijn achter poten gebruikte maar eerder al zijn nagels van zijn voor poten in mijn schouder zette dus toen ging ik even naar zijn achterpoten kijken maar al zijn nagels van zijn achterpoten zijn heel kort en niet scherp. Ik heb zijn nagels nog nooit geknipt en hij komt ook niet buiten. We hebben wel veel krab en klim mogelijkheden maar lijkt me stug dat zijn nagels zo snel slijten. Ik kon nergens er iets over vinden weten jullie misschien hoe dat kan komen of moet ik toch even een DA bezoeken??

Groetjes Zenja.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten super korte nagels.

Bericht door Rik »

De krabpaal zorgt er juist voor dat zijn nagels scherper worden. Het zorgt ervoor dat de buitenlaag van de nagels eraf springen en dat de binnennagel dus lekker goed door kan groeien. En die zijn meestal vlijmscherp. Dus dan lijkt het mij meer dat hij die krab gelegenheden niet gebruikt (wat hij eigenlijk wel moet doen).

Ik heb de nagels hier één keer geknipt. Maar dan ook echt alleen een halve mm (echt een heel klein puntje) eraf. Net genoeg dat ze mijn handen er niet mee open haalde. Maar dat was toen ze een half jaar oud waren. Hier gebruiken ze de krabpaal erg veel (hangen ze regelmatig met hun nagels in) dus hun nagels zijn altijd vlijmscherp.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Kitten super korte nagels.

Bericht door Zenja159 »

Bedankt voor de reactie!
Ja dat is het rare de klim en krab mogelijkheden gebruikt hij dus wel. (we hebben de hele muur vol hangen met planken en krabpalen) en die gebruikt hij uitbundig haha. Zijn nagels van ze voorpootjes zijn ook normale lengte en hartstikke scherp maar zijn nageltjes aan zijn achterpootjes daar in tegen zijn super kort. Als ik ook op zijn kussentjes druk (dat de nageltjes naar buiten komen zeg maar) zie je ze amper en ze zijn totaal niet scherp.. misschien moet het dan nog komen. Heb wel al 2 halve afgebroken hele nagels gevonden maar weet niet of die van hem zijn of van mij andere 2 katten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten super korte nagels.

Bericht door Rik »

Zijn het krabpalen waar hij ook helemaal in kan klimmen zodat ook zijn achterpoten werk te doen hebben?

Ik heb bijvoorbeeld het liefste een paal waar ze echt helemaal in kunnen klimmen en niet van die kleintjes waar ze alleen hun voorpoten kunnen gebruiken.

Maar hij is nog jong. Als de nagels er niet raar uitzien hoef je volgens mij nog niet naar de dierenarts. Dat kun je ook bij de volgende controle of castratie even vragen.

Er zit er nu ook hier eentje ijverig de teentjes bij te werken Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Kitten super korte nagels.

Bericht door Zenja159 »

Ik weet niet hoe ik foto's moet plaatsen op dit forum maar we hebben aan de muur 1 lange krabpaal waar ze al hun poten voor moeten gebruiken en die gebruiken ze ook.
bedankt voor de tip ik zal eens kijken of ik daar wat beters voor kan vinden. En met ze nagels ja ze zien er een beetje stomperig uit dus ik weet het niet. :-(
Hij lijkt er geen last van te hebben mag er gewoon aan zitten dus het lijkt me niet pijnlijk voor hem.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten super korte nagels.

Bericht door Rik »

Als ze daar dan ook lekker met alle poten inhangen is het prima.

Verder inderdaad lekker veel friemelen aan alle pootjes. Laat ze maar wennen aan het gevoel dat je daar aan zit. Des te makkelijker kun je ze straks knippen als het nodig zou zijn. Altijd fijn als een kat zich een beetje laat handelen ;)

Hier zijn de achternagels trouwens ook altijd wel wat botter. Maar niet echt heel kort. Maar goed... dat kan bij hem nog wel komen als die nagel gaat 'vervellen'.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zenja159
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 dec 2018 20:02

Re: Kitten super korte nagels.

Bericht door Zenja159 »

Okee ja ik denk dat ze nagels dan net zijn "verveld" omdat ik wel 2 van die nagels zeg maar gevonden heb. En ja hij is heel makkelijk mag overal aan zitten van hem als hij in ze chil modes is al is hij in zijn speel modes ja dan houd het op want dan is alles speel goed in zijn ogen haha. Ik ga het even in de gaten houden en mocht er niks veranderen of mocht hij er last van krijgen dan ga ik gewoon even langs de DA. Dankje voor de reactie en de tips!
Plaats reactie