Krols na pil

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Krols na pil

Bericht door Wimh »

Dag,

Onze kat heeft drie maanden perlutex geslikt om de krolsheid te onderdrukken. Ze was te jong om gedekt te worden.
Nu zijn we al een maand gestopt omdat we haar willen laten dekken maar ze wordt niet krols..
Heeft iemand hier ervaringen mee of zijn er manieren, medicijnen, om de krolsheid weer op te wekken?

Alvast dank voor de reactie.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krols na pil

Bericht door Rik »

Als je die vraag hier stelt neem ik aan dat je geen (ervaren) fokker bent.
Hier op dit forum zijn we (dan) van mening dat je eigenlijk ook geen nestje moet nemen (alleen maar voor het eigen plezier).

Je poes krols laten worden (ook 1x) is UITERMATE ONGEZOND voor haar !!!
Bij elke krolsheid neemt de kans om op latere leeftijd baarmoederontstekingen en melkkliertumoren te krijgen EXPONENTIEEL TOE !!

En de poezenpil maakt het wat dat betreft alleen nog maar erger. Ik hoop voor je dat ze deze gezondheidsproblemen bespaard blijven.

Advies hier zou dan ook zijn om haar zo snel mogelijk te laten helpen en je aan te melden bij het asiel als opvangadres voor (zwangere) katten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

U geeft geen antwoord op mijn vraag en trakteert me op en preek waar ik niet van gediend ben.

Ik heb een Ragdoll-poesje en heb mijn kinderen beloofd dat we er een nestje mee fokken. Ragdolls worden echter op heel jonge leeftijd Krols en daarom stelden we de krolsheid een paar maanden uit.

Verdere reacties van u kant stel ik niet op prijs.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krols na pil

Bericht door Rik »

Wimh schreef: 03 jan 2019 16:10 ... en daarom stelden we de krolsheid een paar maanden uit.
Waarmee je de gezondheid van het poesje behoorlijk op het spel zet.
En daar zijn wij niet van gediend.

Maar goed... ik zal me van verder commentaar onthouden en de andere laten spreken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

Een kat te jong laten dekken is riskanter voor de gezondheid.

Een korte periode van pilgebruik was volgens de dierenarts geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Krols na pil

Bericht door Zotvanpoezen »

Sorry, maar ik ben het ook eens met Rik. Nestjes zijn alleen voor ervaren fokkers en niet voor het "plezier" Hier in Belgie is het trouwens verboden om ongecastreerde katten te bezitten en zijn nestjes alleen toegelaten bij ervaren fokkers (met vergunning om te fokken) en ze zouden die wet ook beter in Nederland invoeren. Ik bedoel dit niet slecht, maar denk er toch maar beter over na. Er is trouwens al een overpopulatie van katten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

Ik concludeer dat je aan dit forum niet veel hebt.
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

Zotvanpoezen schreef: 03 jan 2019 17:02 Sorry, maar ik ben het ook eens met Rik. Nestjes zijn alleen voor ervaren fokkers en niet voor het "plezier" Hier in Belgie is het trouwens verboden om ongecastreerde katten te bezitten en zijn nestjes alleen toegelaten bij ervaren fokkers (met vergunning om te fokken) en ze zouden die wet ook beter in Nederland invoeren. Ik bedoel dit niet slecht, maar denk er toch maar beter over na. Er is trouwens al een overpopulatie van katten.

Als u meent dat er teveel katten op de wereld zijn adviseer ik u om uw katten te laten inslapen.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Krols na pil

Bericht door pinguin »

Wimh schreef:Ik concludeer dat je aan dit forum niet veel hebt.
En ik concludeer dat u uw huiswerk nog moet maken Afbeelding. Niet het het antwoord krijgen waar u op hoopte en dan gelijk maar mensen gaan lopen kwetsen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

Ik vind het niet erg als mensen geen antwoord hebben op mijn vraag maar wel vervelend als ze dan over iets anders beginnen te preken.

Mensen die katten houden en vervolgens roepen dat er teveel katten op de wereld zijn lijken me net zo hypocriet als automobilisten die klagen over teveel auto’s.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Krols na pil

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben helemaal niet hypocriet! Mijn katten zijn alle 3 in het wild geboren katjes waarvan hun ouders waarschijnlijk gedumpt geweest zijn door gewetenloze mensen die geen zin hadden om hun katten nog langer te houden en te castreren.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

Drie katten is erg veel voor iemand die zegt dat er teveel katten in de wereld zijn.

Ik vind het niet erg als iemand zot van poezen is maar houd uw kritiek op andere mensen met katten dan voor u.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Krols na pil

Bericht door pinguin »

Je komt binnen op het forum niet eerst netjes voorstellen. En dus ook het forum niet lezen want als je dat had gedaan weet je dat de mening van Rik hier algemeen gedeeld word.
En dan gelijk de aanval in.

Als je je kat wil laten dekken laat je begeleiden door de Fokker van de kat die heeft ervaring genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

Ik heb niks te maken met een mening die algemeen gedeeld wordt. Ik stel een serieuze vraag en Rik begint me bot de les te lezen.

Hij had beter zijn mond kunnen houden of melden dat hij het niet weet.

Wat een lullig sfeertje hier!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krols na pil

Bericht door Rik »

Dat klopt. Ik weet niet hoe je krolsheid na de poezenpil weer opwekt.

Maar ik begreep ook dat jij niet wist welke grote gezondheidsrisico's de poes loopt door de poezenpil, het krols worden en nestje krijgen. En dat wilde ik in ieder geval even melden (voor het belang van de poes).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie