Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
catwoman87
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2018 13:11

Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door catwoman87 »

Hoi allemaal,

Wij zijn onlangs verhuisd en onze kat Toon gaat sindskort naar buiten. Waar hij in onze oude buurt heel streetwise was, raakt hij nu nog wel eens de weg kwijt. De wijk is ook heel anders ingericht: ons oude huis was in een doodlopende straat met op de hoek een volkstuincomplex, ons nieuwe huis maakt deel uit van verschillende blokken waardoor je alle kanten op kan. Dus we snappen dat het heel verwarrend is voor hem. De ene keer komt hij braaf terug, en de andere keer vinden we hem in een uithoek in de wijk.

We zijn er nu over uit: we willen een halsbandje met GPS tracker (of een ander soort tracker). Wie heeft er goede ervaringen? Onze kat heeft nooit een halsbandje om dus we zijn erg benieuwd! We willen een klein bandje met goed bereik en eventueel bediening/meldingen via de app!? Dan kunnen we hem met een gerust gevoel naar buiten laten, wetende dat we hem sowieso kunnen terugvinden.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door nellebel »

belangrijk in ieder geval en bandje dat vanzelf losklikt op het moment dat hij ergens achter blijft hangen zodat hij zichzelf niet kan ophangen of verwurgen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door Emmajoja »

Misschien ook een idee om te overwegen hem binnen te houden of afgezette tuin

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

hojotoho
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2016 10:01

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door hojotoho »

Ja, ik wil dit ook graag weten.
Ik heb ook een nieuwe kat opgenomen en nadat hij hier minimaal 6 weken binnenblijft mag hij ook naar buiten. In het begin is dit altijd zo stressvol en dat zou op te vangen zijn door in het begin een GPS aan een halsbandje te hebben zodat we meteen weten waar hij is als hij wegblijft. De omgeving is hier veilig voor katten, dus binnenhouden en buitenren zijn nvt.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door KiwiNL »

hojotoho schreef: 06 dec 2018 19:03 De omgeving is hier veilig voor katten, dus binnenhouden en buitenren zijn nvt.
Er is helemaal geen verkeer? Geen enkele auto? Er zijn geen roofdieren? Geen buurtgenoten die een hekel hebben aan katten?
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door Rik »

hojotoho schreef:Ik heb ook een nieuwe kat opgenomen en nadat hij hier minimaal 6 weken binnenblijft mag hij ook naar buiten.
Nogmaals maar dan in dit topic... de 6 weken is voor een eigen kat na verhuizing. NIET voor een nieuwe kat die je in huis neemt.

Het opbouwen van een goede band met je kat (zodat die ook daadwerkelijk terug wil komen) duurt langer dan 6 weken.

De GPS trackers worden steeds kleiner maar moeten wel elke 2 dagen opgeladen worden. Anders zijn ze daarna waardeloos.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
coone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2018 20:14
Locatie: Gent (B)

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door coone »

Pettracer is een heel goed systeem, alleen nogal moeilijk om v bij ons aan te geraken (& redelijk kostelijk)
Bengalmaui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2018 19:24

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door Bengalmaui »

Voor onze hond gebruiken we de Tractive.

Hele fijne app, je kunt precies zien waar je dier op dat moment is en welke route hij heeft gelopen.
Ook krijg je een melding op je telefoon als hij de 'Safety zone' verlaat. Dit kun je zelf instellen.
Op de website staat meer info, het bandje ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Succes!
Gebruikersavatar
Nicolette73
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2019 21:37

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door Nicolette73 »

Ik heb hem gekocht op de site [websitenaam verwijderd] Deze man heeft een goede service. Er zit een goede uitleg bij en als je er niet uit komt kun je hem altijd appe. Ook zijn ze redelijk klein. Ik heb zelf er een ander bandje bij gekocht, die volledig rekbaar is. Wel al een paar keer zelf wezen halen want dan had hij denk ik lopen matten. Maar doordat je de tracker af kan laten gaan en je ook weet waar hij ongeveer ligt vind hem weer terug.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door bmwpiet »

Ik heb de tractive gezien bij een bekende op zijn telefoon. Werkt goed.
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door bmwpiet »

Kom hem tegen voor rond de 49,-
Poekie, mei 2018.
Gebruikersavatar
Lonica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 jul 2018 11:01
Locatie: Spanje

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door Lonica »

Even een up. We zijn inmiddels 2 jaar verder. Ben benieuwd naar (recente) ervaringen met gps-trackers. Ook in hoeverre ze niet te groot/zwaar zijn voor een kat.
Personeel van Isa, Manu en César (mei 2018)
Gebruikersavatar
Lonica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 jul 2018 11:01
Locatie: Spanje

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door Lonica »

O ja, waar ik ook benieuwd naar ben: als je meerdere katten hebt, heb je dan voor elke kat een apart abonnement nodig?
Personeel van Isa, Manu en César (mei 2018)
Woensdag3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2022 18:08

Re: Wat is een goede GPS tracker voor buitenkat?

Bericht door Woensdag3 »

Hoi,

Heeft iemand ervaring met een invoxia tracker?

Of gebruikt er iemand de AirTag (eigenlijk een keyfinder)
Plaats reactie