Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Lucienne81
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2018 08:59

Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Lucienne81 »

Er lopen hier in ede 3 zwerfkatten rond die gevoerd worden door anderen. Deze lopen hier al jaren heb ik gehoord. 1 kat komt bij mij binnen en krijgt ook eten en aandacht van mij. Als wij naar bed gaan of gaan werken moet hij weer naar buiten. Nu het koud wordt heb ik daar moeite mee en soms wil de kat ook liever binnen blijven. Binnenkort gaan wij verhuizen naar een boerderij in america met veel eigen grond en weilanden om ons heen. Mijn vraag doe ik de kat er een plezier mee om hem uit zijn vertrouwde omgeving te halen en hem daarmee naartoe te nemen. Ik wil daar graag dieren waaronder ook katten die naar buiten kunnen wanneer ze willen dmv een kattenluik. Zou dit een paradijs zijn voor hem of vreselijk? Zal hij de andere 2 katten gaan missen? 1 ervan zou zijn broertje zijn al zie ik ze nooi5 bij elkaar liggen. Wat denken jullie.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Dinky »

Zoiets is altijd enorm moeilijk in te schatten. Maar als ik het zo lees is het geen compleet verwilderde buitenkat waardoor ik denk dat het wel kans van slagen heeft.
Na jullie verhuizing zou hij op de huidige stek niet meer naar binnen kunnen terwijl hij daar wel behoefte aan lijkt te hebben. Ik denk dat dat nog wel eens vervelender voor hem kan zijn dan een nieuwe omgeving waar hij wel lekker binnen kan zijn.

Wel belangrijk om hem na de verhuizing eerst binnen te houden zodat het huis eigen wordt. En weet niet of je er over na hebt gedacht maar ik zou de kat ook castreren voordat je de kat op de nieuwe plek naar buiten laat ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lucienne81
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2018 08:59

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Lucienne81 »

Hallo dinky
De kat is zeer zeker niet verwilderd het is een echte knuffel en ligt naast mij op de bank op zijn
Dekentje ☺️ En ik denk dat het een vrouwtje is al heb ik het hier over hem, maar denk dat dat komt omdat ik heel mijn Leven alleen maar katers heb gehad alleen de laatste 10 jaar heb ik helaas geen katten meer gehad door Omstandigheden.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Dinky »

Castreren is zowel de term bij vrouwtjes als bij mannetjes om ze onvruchtbaar te maken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Sansan »

Ik zou hem/haar wel eersr laten checken op een chip en aanmelden bij amivedi, het zou niet de eerste straatkat zijn die wél vermist is of juist geen straatkat is.
blixenblo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jul 2018 14:22

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door blixenblo »

ik zou ook even laten checken of hij een chip heeft.
Zo niet even bij de buurt rondvragen of hij van iemand is.
Mocht het toch echt een zwerfkat zijn, is hij nu wel aan jullie gehecht. Hij weet dat hij bij jullie eten krijgt en aandacht. Dus woont hij een soort van bij jullie.
Het zou ook zielig zijn als jullie weg gaan en hij heeft geen plekje waar hij zijn voertje en een aaitje krijgt.
En als er nieuwe mensen in jullie huis gaan wonen, zitten die misschien niet op die kat te wachten die dan nog aan de deur komt.
Ik zou dan kijken of je hem dan mee kan nemen, of een leuk baasje voor hem kan gaan zoeken.
Lucienne81
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2018 08:59

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Lucienne81 »

Deze kat is samen met de andere kat achtergebleven toen de mensen gingen verhuizen
Dat is zeker. Een vrouw hier uit de straat voert ze al jaren maar daar gaat ze niet naar
Binnen. De kat die nu bij mij binnenkomt zag ik eerst altijd op de struiken liggen. De eerste keer dat ik dat zag ben ik gaan kijken omdat ik dacht dat ie dood was, maar hij ligt daar gewoon altijd.
Ze heeft ook geen tanden meer dus volgens mij is ze wel op leeftijd.
Lucienne81
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2018 08:59

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Lucienne81 »

We zijn nu een paar dagen verder en er is heel wat veranderd. Toen we de kat in de vrieskou uit de bladeren gekropen kwam toen wij smorgens de rolluik naar boven deden was het voor ons genoeg. We hebben een kattenbak gekocht en de kat zit gewoon bij ons binnen. Als wij naar bed gaan ligt hij op de dekens tussen ons in te spinnen. In het begin moest ik er midden in de nacht uit om hem naar buiten te laten. Daarna kon ie pas weer naar binnen als wij opstonden. Nu plast ie op de kattenbak en blijft ie lekker liggen tot wij opstaan. We nemen de kat mee en zorgen in het nieuwe huis voor een kattenluik zodat ie erin en eruit kan wanneer hij wil. Hij zal het zeker beter hebben dan wat hij had en hij geniet van onze aandacht. Bedankt voor de reacties maar de reactie van de kat zelf heeft bij ons de doorslag gegeven.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Zotvanpoezen »

Wat een goed idee!. Eenmaal je verhuisd bent met de kat, raad ik je toch aan om hem lang genoeg binnen te houden alvorens hem naar buiten te laten in zijn nieuwe omgeving. Eenmaal hij naar buiten mag, is het beter om hem niet ineens te lang buiten te laten en steeds met jou erbij tot hij zijn nieuwe thuis goed kent. Succes!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Yo16Ka16No11 »

De kat heeft jullie uitgekozen, wat fijn dat je hem/haar gehoord hebt!. Hoe gaat hij/zij heten?
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door evonne »

Yo16Ka16No11 schreef: 02 dec 2018 19:54 De kat heeft jullie uitgekozen, wat fijn dat je hem/haar gehoord hebt!. Hoe gaat hij/zij heten?
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Fijn dat jullie je bekommeren om voor een zwefertje te zorgen en hopelijk kunnen jullie nog een zeer lange tijd van elkaar genieten
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Rik »

Zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je ze alle 3 mee kunt nemen :lol:

Maar eentje, die zich al lekker kan aarden bij jullie, is al heel prachtig :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lucienne81
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2018 08:59

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Lucienne81 »

Yo16Ka16No11 schreef: 02 dec 2018 19:54 De kat heeft jullie uitgekozen, wat fijn dat je hem/haar gehoord hebt!. Hoe gaat hij/zij heten?
We gaan haar Gizmo noemen dat roepen wij al ☺️ En daar reageert zij op.
Gebruikersavatar
coone
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2018 20:14
Locatie: Gent (B)

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door coone »

Lucienne81 schreef: We gaan haar Gizmo noemen dat roepen wij al Afbeelding En daar reageert zij op.
Ben wel eens nieuwsgierig naar het Amerika verhaal v jullie Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zwerfkat vd buurt mee verhuizen

Bericht door Rik »

coone schreef:Ben wel eens nieuwsgierig naar het Amerika verhaal v jullie Afbeelding
America, niet Amerika :)


Ps. America ligt in Limburg (hoewel dat natuurlijk ook spannend is ;) ).

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie