Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Annefleur »

Na flink wat research te hebben gedaan wat goed natvoer is, ben ik voor mijn kat uitgekomen op GranataPet en Catz Finefood. De ingrediënten van dit voer worden uitgebreid beschreven en je koopt ook echt spier- en orgaanvlees ipv bijvoorbeeld gemalen veren.
Zooplus verkoopt dit voer, alleen vind ik het jammer dat ze niet zoveel smaken/varianten verkopen. Je kan bijvoorbeeld wel een probeerpakket kopen met 6x 2 smaken, maar vaak blijf je dan met smaken zitten die je kat niet lust of niet mag eten.

Ter info: mijn kat Fleurtje heeft beginnend nierfalen en ik meng dieetvoer met premium natvoer (beetje Ipakitine erbij) omdat ze het anders niet lust en via dit forum heb ik geleerd dat met name kip en konijn beter voor de nieren is dan bv vlees van grazers. Dus ik wil eigenlijk alleen die varianten kopen.
Verder moet het ook nog in paté of mousse-vorm zijn omdat Fleurtje geen tanden meer heeft én het moet in kleine verpakkingen (pouches) zitten omdat het anders te snel bederft. Fleurtje is een solo-poes, vandaar.

Ik heb het internet al af zitten struinen naar andere online-shops die pouches van GranataPet en Catz Finefood verkopen en ik heb er maar eentje gevonden, nl. Pet's Expert / Zoobio. Deze twee zijn hetzelfde bedrijf en als je gaat googelen op ervaringen, dan laat je het wel uit je hoofd om daar te bestellen :shock: dus dat risico durf ik niet te nemen.

Weten jullie misschien een betrouwbare webwinkel (behalve Zooplus) die alle varianten van de pouches van GranataPet en Catz Finefood verkoopt?
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Emmajoja »

Waarom niet zooplus? Die is heel betrouwbaar. Ik bestel daar ook altijd en heb een bestelling die vandaag nog binnenkomt haha. Ze verkopen granata ook.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Annefleur »

Ik koop het al bij Zooplus. ;) Maar zoals ik hierboven al schreef, zijn het aantal smaken wat ze los verkopen zeer beperkt. (Ik bedoel dus een pakket met 8 zakjes met alleen kip of konijn of een combinatie daarvan.)
Ik heb vanmorgen wel wat kip-varianten besteld, maar zou graag nog meer smaken willen bestellen en die mogelijkheid biedt Zooplus niet. Dan moet ik een probeerpakket bestellen en zit ik met smaken die ik niet gebruik.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Emmajoja »

Ooh zo haha! Ik ken het merk helaas niet goed genoeg om te weten waar meer smaken zijn. Misschien per toeval ergens in de buurt in een dierenspeciaal zaak? Anders toch die website die je niet wil, gebruiken. Kleine bestelling doen. Mocht het verkeerd gaan ben je niet super veel geld kwijt
Of betalen met paypal dan krijg je altijd geld terug

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Rik »

Zooplus heeft van catz finefood toch ook kalf, wild, gevogelte etc.?

Wat is eigenlijk het verschil tussen die nr.107/103 en die andere nr.25?

O, nu zie ik wat je bedoeld. Die donkere variant heeft ook nog schaap, zalm, lam e.d. En die zijn inderdaad niet los te koop. Ook niet bij bitiba.nl (zij onderneming van zooplus).

Bij Zoobio kun je inderdaad wel kiezen. Maar met pouches is het wel een duur merk. Daar kun je ook bijna een blikje van kopen en gewoon elke dag de rest weggooien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Annefleur »

Dat laatste daar had ik nog niet aan gedacht, Rik. De kiloprijs van de blikjes is inderdaad een stuk goedkoper dan die van de pouches en ze bieden nog meer smaken aan ook. O.a. zalm en gevogelte, die vond ze erg lekker uit het probeerpakket, maar wordt niet verkocht bij de pouches-enkelpakketten. Die kan ik de volgende keer wel als blikje bestellen.

Die donkere variant (107/103) bevat maar één enkele dierlijke eiwitbron, de gekleurde varianten bevatten meerdere dierlijke eiwitbronnen. Dat is het verschil.
Van die donkere variant heb ik nu de kip besteld. Hopelijk lust ze het want het zijn gelijk 8 zakjes.

@ Emmajoja
Eerlijk gezegd durf ik de gok niet te wagen. Zonde van mijn tijd en energie! De reviews zijn echt heel slecht, kijk maar: https://nl.trustpilot.com/review/pets-expert.nl
en https://nl.trustpilot.com/review/zoobio.nl
Alle alarmbellen gaan bij mij af!

Dierenwinkels in de buurt daar kijk ik inderdaad al. Tot nu toe zonder succes maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Emmajoja »

Annefleur schreef:
@ Emmajoja
Eerlijk gezegd durf ik de gok niet te wagen. Zonde van mijn tijd en energie! De reviews zijn echt heel slecht, kijk maar: https://nl.trustpilot.com/review/pets-expert.nl
en https://nl.trustpilot.com/review/zoobio.nl
Alle alarmbellen gaan bij mij af!

Dierenwinkels in de buurt daar kijk ik inderdaad al. Tot nu toe zonder succes maar je weet maar nooit.
Ooh ja dat klinkt niet zo goed. Levertijd is lang maar als het uit duitsland moet komen snap ik dat opzich nog ergens. Maar dan dat ze niet reageren en dat mensen niks binnen krijgen is echt slecht. Echt tussen 10 slechte reviews 1 goeie. Ik snap dat je daar niet wil bestellen.
Bol.com maybe? Die heeft soms best nog wel wat op de site staan aan kattendingetjes.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door ErikPhilippus »

Nee, bij pets-expert.nl zou ik ook niks bestellen.

Ik heb net ook wat besteld van GranataPet en Catz Finefood, voor de hoognodige variatie.
Zo af en toe geef ik Gaudí ook netvoer met rundvlees om af te wisselen, maar dan wel met een schep Ipa eroverheen.

Fijn dat het goed gaat met Fleurtje!
Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Annefleur »

Dank je, Erik! Ik zit zelf ook een stuk beter in mijn vel nu mijn poezekind zich weer goed voelt. :grin:
O, jij geeft Gaudí dus af en toe ook wel eens een andere diersoort voor de afwisseling. Ik heb ook ergens gelezen dat nierkatten een tekort kunnen opbouwen aan een bepaalde stof (welke weet ik niet meer) en dat deze stof in kalfsvlees zit. Dus misschien af en toe ook een kalfs-variant geven dan?

Zijn andere vogel-soorten trouwens net zo goed verdraagbaar als kip? Ik heb voor Fleurtje nu ook kip/fazant en kalkoen/fazant besteld. Of is het echt alleen kip (en konijn) die de nieren het minst belasten? Weet jij dat?

@ Emmajoja
Ja, deze webshops komen inderdaad heel slecht uit de bus. Elke webshop heeft er weleens negatieve reviews tussen staan, maar dit slaat echt alles.
Bol.com heb ik ook al gechecked ja. Maar zonder resultaat.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door ErikPhilippus »

Annefleur schreef: 07 nov 2018 10:27 Dank je, Erik! Ik zit zelf ook een stuk beter in mijn vel nu mijn poezekind zich weer goed voelt.
Ik weet precies wat je bedoelt ;-)
Annefleur schreef: 07 nov 2018 10:27 O, jij geeft Gaudí dus af en toe ook wel eens een andere diersoort voor de afwisseling. Ik heb ook ergens gelezen dat nierkatten een tekort kunnen opbouwen aan een bepaalde stof (welke weet ik niet meer) en dat deze stof in kalfsvlees zit. Dus misschien af en toe ook een kalfs-variant geven dan?

Zijn andere vogel-soorten trouwens net zo goed verdraagbaar als kip? Ik heb voor Fleurtje nu ook kip/fazant en kalkoen/fazant besteld. Of is het echt alleen kip (en konijn) die de nieren het minst belasten? Weet jij dat?
Ik zou het zo direct niet weten, wat betreft kalfsvlees. Ik geef Gaudí wekelijks Reativ tonicum met alle vitamines, mineralen en vetzuren die een kat nodig heeft, en ook nog iedere dag flink wat uit de vitamine tube (ook goed voor hem omdat daar 25% vet in zit). Bovendien krijgt hij gevarieerd compleet premium natvoer, dus dat hij ook maar ergens een tekort aan zou kunnen krijgen - dat lijkt me uitgesloten. En uiteraard wordt hij dagelijks overstelpt met vitamine L.

Kip en konijn lijken de hoogste biologische waarde te hebben voor de kat, maar ik geef Gaudí allerlei varianten met kip, dus inderdaad met kalkoen, tonijn, zalm, konijn... Zolang het wit vlees is, en als het even kan van biologische oorsprong (dus geen plofkip!), lijkt mij dat OK.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben vanmorgen eens gaan kijken bij Maxi Zoo en Tom en Co, maar daar hebben ze het ook niet. Bij Maxi Zoo heb ik wel andere graanvrije voeding gezien en niet te duur, maar ik had helaas mijn bril niet mee om de ingredienten te bekijken. Ik zal volgende week eens terug gaan, MET bril!! Maar ik weet niet of je die winkel in jouw buurt hebt.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Annefleur »

@ Zotvanpoezen
Die winkels heb ik hier inderdaad niet in de buurt. Ik woon ver van de Belgische grens af.
Maar wel bedankt dat je hebt gekeken. :grin:

@ Erik
Is dat Aniwell Reaktiv Tonicum wat je bedoelt? Is dat ter ondersteuning van de algehele gezondheid? En hoeveel geef je dan elke week?
ErikPhilippus schreef: 07 nov 2018 14:17 Kip en konijn lijken de hoogste biologische waarde te hebben voor de kat, maar ik geef Gaudí allerlei varianten met kip, dus inderdaad met kalkoen, tonijn, zalm, konijn... Zolang het wit vlees is, en als het even kan van biologische oorsprong (dus geen plofkip!), lijkt mij dat OK.
Op de verpakkingen van GranataPet en Catz Finefood staat voor zover ik weet niets over biologische oorsprong. Wel dat het gebruik van hoge kwaliteit is. Hmm... :ethink:
En verder: wit vlees dus. Dat zal ik onthouden.

Helaas zijn de blaasproblemen van Fleurtje weer terug, maar daarvoor ga ik even naar haar eigen topic. :-(
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door ErikPhilippus »

Annefleur schreef: 09 nov 2018 14:10 Is dat Aniwell Reaktiv Tonicum wat je bedoelt? Is dat ter ondersteuning van de algehele gezondheid? En hoeveel geef je dan elke week?
Gaudí krijgt wekelijks 40 à 50 ml tonicum, inderdaad Aniwell Reactiv. Ik geef dat meestal verdeeld over de zaterdag en zondag. Ik koop altijd 90 ml flesjes voor honden, die zijn ietsje duurder dan de 45 ml flesjes voor katten, maar vreemd genoeg zit er exact hetzelfde in. Ik geef Oscar er ook van, want die is er helemaal dol op:

https://www.youtube.com/watch?v=xVbVR7YhxM8
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door Annefleur »

Wat een leuk filmpje! :grin: Oscar komt inderdaad al kijken of er ook wat voor hem is! :grin:
Is het ook lekker genoeg om zo op te drinken/likken uit een schaaltje? Fleur en spuitje drinken is nl. geen succes.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer van GranataPet en Catz Finefood, waar nog meer te koop?

Bericht door ErikPhilippus »

Annefleur schreef: 09 nov 2018 14:36 Wat een leuk filmpje! :grin: Oscar komt inderdaad al kijken of er ook wat voor hem is! :grin:
Is het ook lekker genoeg om zo op te drinken/likken uit een schaaltje? Fleur en spuitje drinken is nl. geen succes.
Ja hoor, ze drinken het meestal ook gewoon op uit een schaaltje. Maar soms moeten ze er even aan wennen, en dan kan een spuitje helpen om ze het daarna zelfstandig te laten drinken. De meeste katten vinden het heerlijk - Oscar bijt haast het spuitje kapot, zo lekker vind hij het!
Plaats reactie