Kerst tips?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
XNaomi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:51

Kerst tips?

Bericht door XNaomi »

Ja nog even en de kerst staat weer op de stoep. Ik vind de kerst het enige leuke van de winter haha.

Kerstdecoratie vind ik dan ook erg leuk om te gebruiken. Het meeste blijven de katten wel vanaf. Behalve de kerstboom. Vorig jaar heb ik hem 3x opnieuw versierd. Daarna heb ik hem maar weggehaald.
Ik ben opzoek naar tips zodat ik eventueel toch een kerstboom kan neer zetten of een kat-proof oplossing vind die ook erg leuk is.

Mijn katten zijn niet onder de indruk van het waterspuitje of keep-off spray. Ze weten dondersgoed wat ze wel en niet mogen maar zodra je een seconde niet oplet is het raak. Dus als ze het waterspuitje zien of ze zien jou naar ze toe komen zijn ze heel snel uit de boom. Maar ik kan er moeilijk naast blijven staan.
Pip, Puck & Nysa🐾
† Figo
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Kerst tips?

Bericht door Mleen »

Ik heb dus nog geen ervaring met kittens van 6 maanden oud en een Kerstboom! Ik weet nog van vroeger dat onze katten redelijk goed van de boom afbleven, ze klommen er in elk geval niet in... Af en toe sneuvelde er wel een bal, maar oke, dat hoort erbij!

Nu we zelf jonge kittens hebben die wel graag overal in en op klimmen en zeer actief zijn, lees ik graag even mee voor tips. :)

Wij hebben in elk geval bedacht om wel gewoon een (kleinere) boom te kopen dit jaar, zodat ze eraan leren wennen. Wij hebben ook kerstballen die aan de binnenkant van piepschuim zijn en dus niet kapot kunnen vallen! Ook veel houten kerstdecoratie enzo...

Onze mooiste kerstballen hangen we dan dit jaar niet in de boom, maar bijv. aan de lamp waar ze niet bij kunnen... Voor de rest nog geen ideeën hihi! 😊
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kerst tips?

Bericht door pinguin »

Accepteren dat het leuk speelgoed is en er on breekbare dingen in hangen.
Of geen kerstboom maar meer versiering waar ze niet bij kunnen Komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kerst tips?

Bericht door Emmajoja »

Hahaha ik heb geen kerstbomen meer door ervaring met mn moeder's poessie.
Toen ik nog thuis woonde ging elk jaar de kersboom om, omdat ze er in hing. Nu is ze te oud. Jaar of 15. Dus bij hun sneuvelen de ballen niet meer
Elke kerst schrokken we met zn allen wakker. INBREKER! Oh nee de kat.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

XNaomi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:51

Re: Kerst tips?

Bericht door XNaomi »

We hebben al plastic kerstballen vanwege de katten. Ik vind t nog het minst erg om de ballen er terug in te hangen dan alle lampjes er opnieuw in te doen...

Ik begrijp dat het erg leuk speelgoed is voor ze, daarom vroeg ik me af hoe andere katten eigenaren dat doen. Ik vind een boom gezellig en als er een optie is om mijn katten te leren dat die boom geen klimpaal is dan graag haha. En wij hebben een hele 'kattenkamer' vol klim en speelmateriaal dus het is zeker niet dat ze speelplekken te kort komen
Pip, Puck & Nysa🐾
† Figo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kerst tips?

Bericht door castratenkoor »

Voor mij met 8 katten geen kerstboom. Ik heb het een paar jaar geleden nog geprobeerd met nep-kerst-boom slinger langs plafond. Maar ook daar wisten ze zich in te lanceren. Ik zet alleen wat dingetjes her en der, kerstman-beeldje en zo.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kerst tips?

Bericht door nellebel »

ik heb mijn kunstboom met een extra touw halverwege aan de muur vaststaan omdat gijs van 5,5 kg graag in de boom gaat liggen. de haakjes van de ballen wikkel ik goed om de tak zodat die ook vast zitten. enigste probleem hier is het stalletje. guusje hengelt de beeldjes eruit om zelf in het stalletje te gaan liggen, of op de beeldjes maar ja, dat is niet zo erg.
overige decoratie heb ik niet veel staan, wat kerstknuffelberen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kerst tips?

Bericht door nellebel »

oh ja, en de cadeautjes onder de boom. extra stevig papier. vooral omdat ze erop gaan liggen. en zit er iets in met catnip wordt het pas op kerstavond onder de boom gelegd anders is het te vroeg uitgepakt hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
XNaomi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:51

Re: Kerst tips?

Bericht door XNaomi »

Nellebel, kwa gewicht wegen mijn katten gelukkig nog geen 5.5 kilo. Al hoewel ze er met ze 3e wel bovenuit komen. Maar hoe doe jij t met verlichting? Want die kerstballen erin hangen opnieuw vind k nog niet zo erg. Maar die lampjes... Of kan ik beter opzoek gaan naar een boom waar de verlichting in zit?
Pip, Puck & Nysa🐾
† Figo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kerst tips?

Bericht door nellebel »

Nu zitten mijn lampjes erin bij de vorige boom ook achter een takje goed vast schuiven

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Kerst tips?

Bericht door kittentjes »

nellebel schreef:ik heb mijn kunstboom met een extra touw halverwege aan de muur vaststaan omdat gijs van 5,5 kg graag in de boom gaat liggen. de haakjes van de ballen wikkel ik goed om de tak zodat die ook vast zitten. enigste probleem hier is het stalletje. guusje hengelt de beeldjes eruit om zelf in het stalletje te gaan liggen, of op de beeldjes maar ja, dat is niet zo erg.
overige decoratie heb ik niet veel staan, wat kerstknuffelberen.
haha ik zie het voor me geweldig! Mijn beeldjes staan vast dus dat kan net, misschien kun je ze ook vastmaken als je het erg vervelend vind.


Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

kittentjes

Re: Kerst tips?

Bericht door kittentjes »

Bij ons gaat het goed met de boom, moos gaat er nooit in. Saar zit er wel eens onder, die wurmt zich er tussen en zit dan helemaal in het midden onder de boom. soms tikt ze tegen wat ballen, maar die zijn van plastic dus ook dat kan geen kwaad.
Heb ook wel eens gelezen dat mensen de boom aan het plafond vastmaken dan kan hij niet omkiepen. Ook als kittens hebben ze er nooit in gehangen gelukkig. Vind een kerstboom echt heerlijk dus zou het wel gaan missen als het niet kon.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kerst tips?

Bericht door Dinky »

Je hebt ook dingen voor in de kerstboom op klipjes die ze er niet makkelijk uit slaan. Die klip je dan vast op een tak ipv een haakje of lusje
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
XNaomi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:51

Re: Kerst tips?

Bericht door XNaomi »

Ja ik had nu zo'n snoer met lusjes zeg maar. Maar onze dames vonden t vorig jaar erg leuk om erin te klimmen. Hoe Nysa erop gaat reageren weet ik nog niet maar aangezien de andere 2 het is klimtoestel zien verwacht ik dat zij ook mee gaat klimmen...
Pip, Puck & Nysa🐾
† Figo
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Kerst tips?

Bericht door KiwiNL »

Mijn katten kennende zitten ze binnen no-time samen bovenin de boom. Ik ben dus bang dat we het zonder kerstboom moeten doen (de rest van hun leven)...
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Plaats reactie