Nachtmerrie

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

Rik schreef: 28 okt 2018 16:29 Hij was toch gechipt? Dan kun je er in principe wel achterkomen of dat jouw kat is of niet. Of iemand anders uit die onzekerheid helpen als de onherkenbare kat ook gechipt is.

Hoewel het de pijn niet zal verzachten is de kans met een chip groter dat je niet oneindig achterblijft in die onzekerheid.
mijn kat is wel gechipt ja. maar helaas haalt de dierenambulance geen dode katten op wat ik zo apart vind. de gemeente hoort wel op chip te controleren dus hoop dat ze dat nog gaan doen is nog afwachten. maarja chip is ook geen garantie de kans bestaat dat de chip niet meer werkt ook al is de kans klein hij is er wel.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Nachtmerrie

Bericht door ErikPhilippus »

jessicatommy schreef: 28 okt 2018 16:14 en wat het nog erger maakt is dat ik niemand ken die me begrijpt. heb ondertussen wel 6 keer gehoord: ''wil je echt niet een nieuw katje? ik heb er nog wel 1''. doordat mensen dat zeggen word het alleen maar moeilijker voor mij. want daardoor weet ik dat niemand begrijpt waar het om gaat.
Ik kan goed aanvoelen dat die (vaak goedbedoelde, maar kortzichtige) opmerkingen heel pijnlijk zijn. Maar ik weet zeker dat hier een heleboel baasjes zijn die precies begrijpen waar het om gaat...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nachtmerrie

Bericht door Rik »

Mijn idee zou ook zijn geweest de kat bij een dierenarts te brengen om de chip uit te lezen. Hopelijk doen ze dat bij de gemeente dan alsnog alleen hoor je daar als niet eigenaar niets meer over wat ook jammer is. Of je moet daarover nog eens informeren. Als er een chip gevonden is heb jij ook weer meer zekerheid over die kat (hoewel je zelf nog in de put blijft zitten over je eigen kat).

Ja, hier weten we alles over hoe andere mensen kunnen reageren. Vaak zijn de opmerkingen wel goed bedoeld maar geven inderdaad aan dat ze niet precies jouw pijn en onzekerheid voelen of begrijpen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nachtmerrie

Bericht door Lieselotje »

Wat triest dat jullie allebei nog geen teken hebben van jullie lieverds. Laat mensen maar kletsen. Je moet maar zo denken dat ze dom zijn en echt niet begrijpen wat je voelt.knuffel en ik blijf mee hopen

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

had ik inderdaad ook kunnen doen, heb ik wel met de 1e kat die ik gevonden heb gedaan. maar de 2e kat was bijna niks van over dus als ik die heen had gebracht werd ie toch wel weggegooit. en ik hoop gewoon dat ze chip uitlezen en ik vraag 1 keer in de zoveelste tijd bij de gemeente of ze nog katten hebben gevonden.

jullie toch bedankt voor de steun.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nachtmerrie

Bericht door nellebel »

blijf moed houden. vriend van ons kreeg jaren later zijn kat terug aangeboden. hij had ondertussen een nieuw katje in huis gehaald en werd gebeld dat zijn kat was gevonden. kat bleek jaren een nieuw huisje gehad te hebben, is daar ook na jaren op de loop gegaan en zo bij het asiel terecht gekomen, hier kwamen ze erachter dat hij dus eigenlijk bij die vriend van ons thuis hoorde. jammer voor hem was dat zijn oude en nieuwe kan niet met elkaar overweg konden. hij heeft voor de oude kat een nieuw huisje gezocht waar hij meer ruimte had. (hij woont op een appartement, kat was via het afgezette balkon toch weten te ontsnappen)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

nellebel schreef: 29 okt 2018 07:46 blijf moed houden. vriend van ons kreeg jaren later zijn kat terug aangeboden. hij had ondertussen een nieuw katje in huis gehaald en werd gebeld dat zijn kat was gevonden. kat bleek jaren een nieuw huisje gehad te hebben, is daar ook na jaren op de loop gegaan en zo bij het asiel terecht gekomen, hier kwamen ze erachter dat hij dus eigenlijk bij die vriend van ons thuis hoorde. jammer voor hem was dat zijn oude en nieuwe kan niet met elkaar overweg konden. hij heeft voor de oude kat een nieuw huisje gezocht waar hij meer ruimte had. (hij woont op een appartement, kat was via het afgezette balkon toch weten te ontsnappen)
wat bijzonder dat een kat na zo'n lange tijd terug word gevonden. alleen jammer dat ie niet met de nieuwe kat overweg kon. ik hoop ook dat die van mij terug komt maar niet dat het zo lang duurt. krijg ook geen telefoontjes meer, dus denk steeds maar dat ie in het water is gevallen ofzo. maarja ik blijf kijken op sites enz. heb 2 weken geleden ook langs een heel stuk bij het kanaal gekeken helaas ook niks gevonden.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nachtmerrie

Bericht door nellebel »

misschien heeft hij wel onderdak bij iemand anders in huis gevonden. ik heb bij het overlijden van mijn katten contact gehad met een paragnost (kun je in mijn album lezen) fijn persoon. wil geen informatie als naam en geboortedatum. je mag verder niets vertellen, zij verteld het verhaal.dat is het verschil met anderen, die willen eerst dat jij het verhaal verteld en dan maken zij er iets moois van,. misschien dat zij je kan helpen, of hij nog leeft of niet. pb me maar als je haar nummer wilt. ze werkt ook op afstand. via tel
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

nellebel schreef: 29 okt 2018 14:41 misschien heeft hij wel onderdak bij iemand anders in huis gevonden. ik heb bij het overlijden van mijn katten contact gehad met een paragnost (kun je in mijn album lezen) fijn persoon. wil geen informatie als naam en geboortedatum. je mag verder niets vertellen, zij verteld het verhaal.dat is het verschil met anderen, die willen eerst dat jij het verhaal verteld en dan maken zij er iets moois van,. misschien dat zij je kan helpen, of hij nog leeft of niet. pb me maar als je haar nummer wilt. ze werkt ook op afstand. via tel
oke bedankt. ik heb nu contact met een paragnost daar ga ik binnenkort mee skypen. als dat niks heeft opgelevert wil ik misschien die wel proberen. de vorige die contact had proberen te maken met mijn kat had een paar dingen gezegt die niet klopten, maar daar heb ik mijn geld van terug gekregen en dat vond ik wel heel aardig.
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Nachtmerrie

Bericht door evonne »

Wat ontzettend naar dat je helemaal niks meer hoort
Duim nog elke dag voor je hoop zo dat ze terug komen.

En wat betreft de opmerkingen mensen bedoelen het niet verkeerd, ik denk eerder dat ze niet weten hoe ze op jouw verdriet moeten reageren / ermee moeten omgaan.
iemand zien lijden is gewoon erg moeilijk en dan zeggen mensen nog wel eens stomme dingen in de hoop je op te kunnen beuren.

iedereen gaat op een andere manier met verdriet om de ene draait door en de andere schaf inderdaad gewoon een andere kat / hond enz enz aan

Kan me nog goed herinneren dat mijn vorige buren bij me kwamen met de opmerking dat hun hond was overleden
Tot onze grote schik stond de volgende ochtend exact de zelfde hond bij hun in de tuin, ze vertelde dat ze vroeg wakker waren geworden en het gemis enorm was en in het asiel een andere hadden gehaald.

Dus ja ik zelf zal het absoluut niet kunnen, maar goed er zijn dus ook mensen die er op deze manier ermee omgaan.
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

evonne schreef: 30 okt 2018 17:08 Wat ontzettend naar dat je helemaal niks meer hoort
Duim nog elke dag voor je hoop zo dat ze terug komen.

En wat betreft de opmerkingen mensen bedoelen het niet verkeerd, ik denk eerder dat ze niet weten hoe ze op jouw verdriet moeten reageren / ermee moeten omgaan.
iemand zien lijden is gewoon erg moeilijk en dan zeggen mensen nog wel eens stomme dingen in de hoop je op te kunnen beuren.

iedereen gaat op een andere manier met verdriet om de ene draait door en de andere schaf inderdaad gewoon een andere kat / hond enz enz aan

Kan me nog goed herinneren dat mijn vorige buren bij me kwamen met de opmerking dat hun hond was overleden
Tot onze grote schik stond de volgende ochtend exact de zelfde hond bij hun in de tuin, ze vertelde dat ze vroeg wakker waren geworden en het gemis enorm was en in het asiel een andere hadden gehaald.

Dus ja ik zelf zal het absoluut niet kunnen, maar goed er zijn dus ook mensen die er op deze manier ermee omgaan.
heb je het tegen mij of tegen miepsie? ik ben namelijk maar 1 kat kwijt. inieder geval als je meteen een nieuw huisdier neemt doe je in mijn ogen alsof het een voorwerp is die vervongen moet worden.
en over de opmerkingen van mensen, ik snap het vanuit hun punt wel dat ze het goed bedoelen. maar voor mij word het alleen maar moeilijker en heb het al moeilijk genoeg.
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Nachtmerrie

Bericht door evonne »

Hoi jessica, het bericht was voor miepsie ( zij heeft namelijk dit stuk gepost op de site )

maar goed een dier verliezen is al heel erg en kost een flinke tijd om dit te verwerken
ik mis nog steeds me katten en honden en laat nog steeds zo nu en dan een traan om ze.
met laatste kat kwisi is 2 juli dit jaar overleden aan niervallen en ook toen heb ik diverse opmerkingen gekregen van mensen zoals wil je een kitten of ik heb nog een kat die bij jullie het beter zal hebben dan bij ons, of elke dag onderhand een app krijgen hoe gaat het / als je weer een kat neemt voel je je een stuk beter en ga zo maar verder.
en moet zeggen dat doet heel erg pijn, nu dat ik dit schijf merk ik ook dat er al weer een brok in me keel komt.
tot op heden hebben we alle spulletjes opgeborgen en zitten we nu ondertussen wel weer te denken aan een kat maar actief ermee zijn we nog niet.
ik snap het vanuit hun punt wel dat ze het goed bedoelen maar om het te verwerken is gewoon zeer moeilijk.

maar een dier kwijtraken en niet weten waar hij of zij is is helemaal erg die onwetendheid
kan je inderdaad helemaal gek maken.
ook dit heb ik mee gemaakt gelukkig kwam naar een flinke tijd mijn lieverd wel weer terug.

En ik hoop voor alle mensen die hun kat kwijt zijn dat er een dag komt dat zij hun lieverd weer in hun armen kunnen sluiten of weten wat er gebeurt is met hun lieverd.
of op een gegeven moment het voor zicht zelf het eindelijk een plekje kunnen geven.
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
kittentjes

Re: Nachtmerrie

Bericht door kittentjes »

Volgens mij wordt bij overleden katten de chip zo mogelijk wel uitgelezen. Bij amivedi zie ik wel eens overleden gevonden katten staan namelijk.

Hopelijk wordt je kat levend en wel snel terug gevonden lijkt me vreselijk zoiets.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

jessicatommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Nachtmerrie

Bericht door jessicatommy »

evonne schreef: 31 okt 2018 09:57 Hoi jessica, het bericht was voor miepsie ( zij heeft namelijk dit stuk gepost op de site )

maar goed een dier verliezen is al heel erg en kost een flinke tijd om dit te verwerken
ik mis nog steeds me katten en honden en laat nog steeds zo nu en dan een traan om ze.
met laatste kat kwisi is 2 juli dit jaar overleden aan niervallen en ook toen heb ik diverse opmerkingen gekregen van mensen zoals wil je een kitten of ik heb nog een kat die bij jullie het beter zal hebben dan bij ons, of elke dag onderhand een app krijgen hoe gaat het / als je weer een kat neemt voel je je een stuk beter en ga zo maar verder.
en moet zeggen dat doet heel erg pijn, nu dat ik dit schijf merk ik ook dat er al weer een brok in me keel komt.
tot op heden hebben we alle spulletjes opgeborgen en zitten we nu ondertussen wel weer te denken aan een kat maar actief ermee zijn we nog niet.
ik snap het vanuit hun punt wel dat ze het goed bedoelen maar om het te verwerken is gewoon zeer moeilijk.

maar een dier kwijtraken en niet weten waar hij of zij is is helemaal erg die onwetendheid
kan je inderdaad helemaal gek maken.
ook dit heb ik mee gemaakt gelukkig kwam naar een flinke tijd mijn lieverd wel weer terug.

En ik hoop voor alle mensen die hun kat kwijt zijn dat er een dag komt dat zij hun lieverd weer in hun armen kunnen sluiten of weten wat er gebeurt is met hun lieverd.
of op een gegeven moment het voor zicht zelf het eindelijk een plekje kunnen geven.
oke, omdat ik degene was die het had over de opmerkingen van mensen maar maakt niks uit. en sorry dat ik hier steeds reageer. heb zelf al een forum aangemaakt niks mensen reageren daar niet meer. en mooi dat er toch nog mensen zijn die het begrijpen. ik heb vroeger ook een hond gehad en die is overgereden. dat was ook moeilijk maar kon ik uiteindelijk toch een plekje geven. maar dit.. en ik hoop ook dat mensen hun kat weer terug vinden en dat ik mijn kat weer vind maar als de dierenambulance katten niet eens op haalt word dat lastig.
kittentjes schreef: 31 okt 2018 10:45 Volgens mij wordt bij overleden katten de chip zo mogelijk wel uitgelezen. Bij amivedi zie ik wel eens overleden gevonden katten staan namelijk.

Hopelijk wordt je kat levend en wel snel terug gevonden lijkt me vreselijk zoiets.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
ja klopt ik zie het ook weleens op amivedi. maar ik hoor weleens dat de gemeente dat niet altijd doet of niet helemaal goed. of het waar is weet ik niet.
Gebruikersavatar
evonne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 aug 2018 08:42

Re: Nachtmerrie

Bericht door evonne »

je hoeft je totaal niet te verontschuldigen en schijf gewoon wat je wilt.
Als dat jouw enig sinds een beetje opluchting geeft is dat alleen maar goed

verder denk ik dat het per gemeente verschilt.

Waar we woonde daar werden dode dieren opgehaald door de gemeente, maar hier moet je inderdaad de dierenambulance bellen.

Mocht je in een gemeente wonen waar ze dus door de gemeente opgehaald worden, ja dan kan je maar 1 ding doen hun bellen.
weet alleen van de dierenambulance die pas bij ons was dat ze inderdaad checkte op chip
Geniet elke dag al is het maar een klein beetje
Plaats reactie